Chapter 4

63 7 1
                                    

Trek Olahraga Sport High School

Petang tu,macam biasa,aku akan turun latihan larian dekat trek yang pihak sekolah sediakan.Nilah rutin kami para atlet setiap hari.Dah jadi biasa,penat macam mana pun tetap akan berlatih.

Hari ni aku kena balik awal,kesian dekat mama.Risau aku,semalaman mama nangis sebab papa.Aish,benci papa

Masuk sahaja ke dalam bilik persalinan,dah ramai yang dah sampai.Geng Exo semua dah ada.Dan,semua tengok aku pelik.Beg sandang aku yang ada baju sukan,diletak di dalam loker khas milik aku.Kasut sport yang sememangnya ada di dalam loker,disarung ke kaki.

Bila aku kalihkan badan untuk turun ke padang,aku tersentak.Semua ahli exo tengah pandang aku.Risau.

"Kenapa dengan pipi kau iris?"Baekhyun menyoal.Sehun yang disebelah Suho pandang aku,dalam.aku ketap bibir.apa aku nak jawab ni?

"Terjatuh,masa balik sekolah kelmarin"tipu aku,dengan seukir senyuman palsu.Sebenarnya,lebam dekat pipi aku ni still sakit,yelah,papa tampar kuat gila semalam.Berdesing telinga aku.Sampai hati dia.Aku benci appa aku.

Ahli ahli exo tak bertanya banyak,terus mereka melakukan urusan sendiri.Fuma yang aku lihat,sehun tetap perhatikan aku dari jauh.Haih,entahlah.Dah gila agaknya dia tu.Takyah layan,nanti melayang.Melayang apa?melayang hati,hikhok.

"Kajja gais!Turun trek cepat!"suara jurulatih kami,Sir Kim kedengaran dari bawah.Cepat cepat aku capai air mineral di dalam loker dan terus turun ke bawah trek.Dan dibelakang aku,Sehun.

Aku tqktau kenapa,tapi,dia macam dekat dengan aku.Ah,abaikan jelah Iris.Takde makna semua tu,mungkin kebetulan je kot.

Aku letakkan air mineral yang dipegang di tepi trek.Dan terus berlari lari ke arah kumpulan exo yang sedang melakukan warming up.Bukan exo je ada,jennie,lisa,and da gang pun ada jadi jangan kata aku menggatal

"Okay kamu semua,hari ni saya cuma nak adakan latihan biasa.Lawan lari biasa sahaja.Tak perlu betul betul.Iris,kamu lawan dengan Lisa"tersentak aku mendengar nama aku disebut coach untuk berlawan dengan lisa.Lisa,dia juga atlet hebat.Tapi,tetap tak boleh kalahkan aku.Ceh.

"Okay,kita start dgn iris lisa dulu ye.Kamu pergi ke garisan,cepat!"arah coach,tegas.Lisa yang tadinya membetulkan rambut,terus berlari pecut ke garisan mula.

"Goodluck Iris,don't get hurt"ucap lisa sebelum larian dimulakan.Wisel ditiup,dan kami terus berlari.Berlari dan berlari,tanpa henti dan akhirnya,aku pemenang.yeay,

***

"Annyeong korang,aku balik dulu!"tangan dilambai kepada semua ahli exo yang sedang tggu pemandu peribadi mereka.Helmet Arai berwarna merah aku sarung ke kepala.Dan,moto berkuasa tinggi merah menyala itu terus begerak pergi meninggalkan trek sukan itu.

Jarak rumah aku dengan sekolah taklah jauh sangat,lebih kurang 30 minit kalau aku merempit.Tapi kalau aku naik kereta dengan driver family aku,Jimin,dalam 15 minit je.Tapi,disebabkan aku malas nak naik kereta,aku rempit je dan automatik jarak rumah dengan sekolah jadi jauh

Tiba tiba,elok saja aku motor aku belok dekat selekoh Sakura Cafe,hujan lebat pulak turun.Aku mengeluh,terus,moto dibelok masuk ke perkarangan parking kafe tersebut.Tak boleh balik lagi ni,hujan lebat sangat,susah takut jatuh,naya je arwah aku

Aku masuk ke dalam kafe tu,takla ramai sangat,boleh boleh jelah.Hujan kan,semua tidur haha.Aku seluk duit dekat dalam poket,em,ada lagi sikit.Bolehlah aku minum.

Terus,aku menuju ke arah kaunter untuk memesan lattte,tiba tiba,

Bukkk!

Aigoo,smalaun mana langgar aku ni?Sakitlah!Belakang badan yang sakit aku gosok,dan kepala mendongak si pelanggar.Erk.

The Beautiful Angel ✓Where stories live. Discover now