+ 37 : Homesick :

2.4K 338 31
                                    

Sudah cukup 6 tahun aku belajar di taiwan, akhirnya pulang juga ke tanah air. Rindu pada tempat asal, memang tak boleh nak describe macam mana perasaan rindu yang teramat. Last jumpa jaehyun, tiga tahun lepas hehehe terus dapat semangat nak menulis lepas tu.

Dulu lah last contact dengan dia, makin lama dia makin sibuk. Tengok instagram update pun jarang.

Yukhei menolak troley yang dipenuhi dengan bagasi ke arah aku. Ya kami pulang ke korea bersama. Aku makin selesa dengan dia, sebab dia dah ada girlpren fuh.

" hMMMM! FINALLY SELAMA 6 TAHUN DAPAT JUGA SAYA KEMBALI " udara yang segar ditarik dan dihembuskan kembali. Sekarang pula musim bunga lagi seronok lah jawabnya!

Banyak juga perubahan yang berlaku. Bangunan semakin bertambah, pokok-pokok semakin berkurangan. Ya ampun rindu benarannn hahshahs

" Kau pergi lah dulu naik taxi tu. Aku ada hal lagi nak kena selesaikan. Kau masuk je dalam taxi tu. Barang-barang kau , aku masukkan ke dalam bonet kereta " aku mengangguk. Heheh senang kerja ada pembantu ni . Berguna juga ada yukhei kat sana Hahshahshsh. Aku memasuki ke dalam kereta .

Jaehyun and my family taktahu aku dah sampai, patutnya aku kena pulang lewat sikit. Tapi disebabkan penerbit novel tu dah panggil, kena pulang awal lah jawabnya !

" Safe drive " Yukhei melambaikan tangannya ke arah aku.

I'm coming homeee,coming homee
tell the world i'm coming homeeee!

_____

Aku melangkah masuk ke dalam rumah. Mana semua orang? Kenapa sunyi je rumah ni? Kenapa--- bersepah?

bersepah teruk sangat ni. aku mula rasa tak sedap hati.

" omma! "

" Appa! "

" Jenooo! "

Dengan frame-frame yang tersusun di atas almari, kini jatuh berkecai di atas lantai. Apa yang berlaku ni?

Setiap bilik sudah di geledah, namun tiada seorang pun yang berada di dalam rumah.

tolong.. takde apa yang buruk berlaku..

Aku keluar dari rumah, dan pergi ke kawasan perjiranan di sekitar rumah aku. Ajumma Min.. yang paling dekat dengan rumah aku

" Ajumma! " Dengan keadaan memakai high heels, aku berlari ke arah ajumma min yang sedang menyapu sampah di hadapan rumahnya.

" Eun-- "

" Ajumma! Mana keluarga saya!? Kenapa rumah saya bersepah!? " Kedua-dua bahu ajumma min digenggam erat oleh aku. Riak wajah ajumma min kini berubah menjadi lebih simpati.

" Malam tadi, rumah kamu kena pecah masuk. Banyak juga lah barang yang kena rembat, tapi polis sempat tangkap. Omma dan appa kamu selamat, cuma luka-luka sikit je " aku melepaskan nafas yang lega. Pecah masuk? Mesti rakan kerja appa yang tak puas hati tu.. i'm glad my family--

w-wait

" Jeno..? "

" Jeno.. kena tikam masa perompak tu mahu serang appa kamu, sekarang jeno dalam wad, kritikal " Lutut aku mula berasa lemah. Terbantut niat aku untuk berjumpa jaehyun, apabila mendengar berita ni.

______

vomments !

[C]Seducing My Ex-Boyfriend : ❝❀jaehyun❞Where stories live. Discover now