" Awak lawa-lawa ni nak pergi mana? " Soalan daripada jaehyun diabaikan. Selesai bersolek aku mengambil barang di dalam almari dan membawanya keluar.
" Lee eunbyul.. "
" Jaehyun, rumah awak kat mana? " fuh makin lama dia buat rumah aku ni macam rumah dia. Sibuk
" dekat-- ei. Saya tanya soalan awak tak jawab lagi "
" saya nak hang out dengan kawan-kawan saya lah " barang-barang perhiasan disimpan di dalam kotak dan dimasukkan kembali ke dalam almari.
" siapa kawan awak? "
" Ish, jungchae dengan areum lah " aku memandang jaehyun tajam . Overproctective sangat jaehyun pun
" take care.. jangan balik lewat " Jaehyun menggosok kepala aku sehingga rambut yang sudah di sikat menjadi serabai.
" jaehyun.. "
" hehehe saya nak sikat rambut awak " jaehyun mengambil sikat di atas meja lalu menyikat rambut aku dengan lembut.
" Okay dah lawa. Eunbyul pandang saya sekejap. Nak cakap something " Badan aku dipusingkan menghadap jaehyun. Jam ditilik alah takpelah lambat sikit je pun shhhshs.
" Saya tak sedap hati nak bagi awak pergi tau, tapi since awak nak jumpa jungchae dengan areum, takpelah pergi je, saya taknak halang. Jaga diri awak elok-elok. Saya sayang awak " Bibirnya mendarat pada dahiku dengan lembut. Tengok tu pandai dia cari alasan buat aku serba salah nak pergi hang out ;))
" thankyou jaehyun, bye " Aku memeluk jaehyun sebelum meninggalkannya di rumah.
punyalah aku risau kena bebel dengan areum tapi areum pun tak sampai lagi. Dah setengah jam menunggu .
" Eun..byul? "
" Areum! Tahu tak, lama gila aku tunggu-- oMG JUNGCHAE KE NI!? "
" eUNBYUL!!!! " ya rindu terok dengan jungchae ni . Lama tak menggila dengan dia, dengar dia menyetan shshah. Betul lah areum kata makin lawa :D
" Wah areum, makin comel! "
" Sebenarnya, kami dah sampai awal. Tapi tunggu kau takde lagi, punyalah lambat jadi kitorang pergi minum. Asal kau lambat sangat do? " Wajah jaehyun mula bermain difikiran. Aku hanya tersengih
" Sorry lah aku lambat, baby tua takut nak bagi aku keluar " mereka berdua memandang aku dengan hairan
" kau ada adik ke? " soal jungchae hairan. Aku menggelengkan kepala.
" Saya rasa, saya tahu siapa " Areum mula tersengih kepada aku. Yes , betul lah tu jaehyun.
"--Jeno kan? " aku menggemam bibir dan menggelengkan kepala. Aduh ingatkan dia tahu sampai macam tu sekali.
" Tak apalah . Nah, jangan lupa datang. Ajak lah family sekali " Kad jemputan perkahwinan aku dan jaehyun dihulurkan kepada mereka berdua
" oMG MAKSUD KAU JAEHYUN LAH TADI? TAHNIAH BYUL! " Jungchae terlompat kecil kerana gembira melihat aku yang bakal mendirikan rumah tangga.
" tAHNIAH BYUL! " Areum juga turut serta bergembira. Heheheheh
" aku nak makeup kau nanti! " oh no. Kalau areum buat aku boleh terima, kalau jungchae.. 00000.01/100 . Haritu masa makeup areum pun niat dia dah tunggang terbalik hshshshs
" eh takpe, jaehyun dah setelkan semua. Kau dengan areum jadi bridesmaid je " Aku memegang bahu jungchae dipegang kemudian tersengih.
" Haha! Dah jom kita jalan-jalan! " Areum meletakkan tangannya pada bahu aku dan bahu jungchae.
____
" Weh, aku penat lah round satu taman tema tu. Cuba rehat korang tak penat ke? " aku sudah melabuhkan punggung di atas bangku. Kau tahu tak penat fuh
" Tak! Aku dengan areum nak naik rollercoaster sekali lagi. Kau tunggu lah kat sini, pegang kitorang punya barang " Aku memegang barang-barang areum dan jungchae . Ish sib baik sayang.
Telefon aku dikeluarkan. 15 missed called daripada jaehyun. Omg confirm kena bebel kalau tak angkat shshshs.
Jaechuuuu💘
hehehe sorry.
tak perasan awak call.
ish, tahu tak saya risau?
awak kat mana tu?
Kat funfare dengan
jungchae and areumoh. Awak sorang je ke tu?
yes, jungchae dengan areum
naik rollercoasterKenapa awak sorang? Bahaya la
jangan risau
Awak yang buat saya risau.
saya okay je. lagipun ramai orang
jaga diri awak untuk saya okay?
ya, jaehyun
:)
Telefon jungchae mula berdering. Kejap, perlu ke aku angkat?.angkat jelah. Unknown number?
butang hijau ditekan
" Jungchae, kenapa kau buat aku macam ni? Tahu tak aku still sayangkan kau-- "
omg. Jungchae ada skandal tak bagitahu
" Nugu..seyo? Jungchae takde, ini kawan dia.. Kenapa ya? "
" k-kawan? mana jungchae? Areum ke ni? "
" jungchae takde sekarang, dia tinggalkan telefon dia kat saya. Kejap lagi dia datang. Dan saya bukan areum. "
" Jangan matikan panggilan ni lagi boleh? Aku nak cakap dengan jungchae. "
" okay "
" Kau kata kau bukan areum kan? Then, siapa kau? "
bakal isteri jung jaehyun :)
" saya kawan jungchae, eunbyul "
" oh.. kenapa aku taktahu? "
sebab kau tak penting :)
" sebelum ni saya belajar kat taiwan. And maybe that's the reason "
" Patutlah.. ada tak jungchae cerita pasal aku dengan dia? "
Aku dah kata kau tak penting :)
" saya baru je jumpa dia harini. Ini pun sebab kami hang out sama-sama "
" oh.. takpelah, aku nak off dulu. Nanti kalau jungchae dah ada, suruh dia call aku semula. Btw nama aku Kim-- "
Aku melihat telefon jungchae. Lah bateri habis rupanya. Lantaklah, nama dia pun aku tak tahu. Tahu kim je shshshs.
______
vomments !
YOU ARE READING
[C]Seducing My Ex-Boyfriend : ❝❀jaehyun❞
Fanfiction"True love need trust" I want to tell you something, "Kenapa panggil Cinta jika tiada kepercayaan antara satu sama lain? Lebih baik putus daripada teruskan hubungan. Kepercayaan sesama sendiri dapat mengukuhkan lagi hubungan" [#1 in YUKHEI 241120]...