+ 39 : The Truth Untold :

2.6K 340 27
                                    

Jari macam terbogel je bila cabut cincin tu, hahshshs tiba-tiba aku menyesal bagi cincin tu kat jaehyun.

Act, aku taknak pun bertindak macam tu, tapi fikiran aku tak boleh nak control masatu. Aku buat je apa yang terlintas kat kepala. Tak ke malu kalau datang jumpa jaehyun, semata-mata nak tuntut cincin?

Setakat ni aku boleh katakan, yang hospital ni dah jadi second house hm. Nasib beban dah kurang apabila family jung dah ada. Kecuali jaehyun.

Aku pun tak pasti apa yang tak kena dengan perangai jaehyun. I know, dia jadi macam tu mesti ada sebab. He will never cheat me. Kepercayaan aku pada dia terlalu kuat. Aku harap dia tak sia-siakan kepercayaan aku kepada dia.

" Eunbyul pulang lah dulu, biar ajumma yang jaga jeno. Kesian eunbyul, tak berehat..pergi tukar baju, kemudian datang ke sini semula. Buat masa ni jangan fikirkan tentang jaehyun ya? Nanti ajumma slowtalk dengan dia " puan jung menghulurkan barang-barang aku kepada aku.

" Gomawo ajumma. Byul rasa, jaehyun datang nanti " Ajumma mengangguk. Nak keluar pun payah, bukan apa.. hubungan aku dengan jaehyun dah viral. Memang kena serang dengan wartawan lah kejap lagi . Aduh

Nak taknak, kena juga hadap benda ni.

____


Jungchae dan Areum apa khabar? Lama tak dengar berita budak dua orang tu. Nombor telefon jungchae ditekan.

Tut..tut..

" The number you have dail not in services "

Lah tukar number? Kemudian, aku mendail nombor areum.

" Nugu...seyo? "

kejap suara betul dah suara areum.

" Areum kan? "

" ye saya, siapa yang bercakap? "

" Dasar areum. Kau tak save langsung nombor aku eh. Bukan nak sambut kawan kau yang baru sampai ni. Ish gitulah, elok lah tu sama je kau dengan jungchae "

" Omo! Lee Eunbyul!? Awak ke ni!? Bila awak balik??? Kenapa tak roger? "

" Tengah roger lah ni. Oh ya jungchae tukar nombor baru eh? "

" Ofcourse lah tukar sejak dapat jadi model. Jungchae yang kasar dah tak wujud tau "

" jANGAN KATA-- "

" Yes. She's totally changed! Makin gojes! Setiap minggu mesti ajak saya shopping "

" Rindunya kat kawan derhaka tu. Areum, jom meet! Ajaklah jungchae sekali, tapi jangan kata yang aku join "

" Saya okay je. Since minggu ni jungchae takde photoshoot so why not! "

" Kau kerja apa sekarang? "

" Photographer "

" Maju kawan-kawan aku! Tak sabar nak meet! Jumpa nanti , kat tempat biasa "

" Okay! Byee! "

Panggilan dimatikan. Seronok nak menyakat jungchae. Dulu punyalah maki hamun taknak jadi model tapi end up jadi model juga. No wonder lah, jungchae tinggi lawa. Siapa je taknak ambil dia jadi model.

Ting! Tong!

Siapa yang datang? Aku menghampiri pintu lalu memulas tombol pintu .

Ianya, jaehyun dan perempuan haritu.

" Kenapa awak datang sini? "

" Kau jelaskan semuanya pada dia, bukan pada aku. Kau tak beritahu perkara yang betul siap kau " jaehyun menolak tubuh kecil wanita tersebut berhadapan menghadap aku.

" S-saya minta maaf! " Dahi aku dikerutkan. Kejap apa yang berlaku ni? Kenapa dia minta maaf?

" For what? "

" Last month, saya terdesak nak masuk we got married dengan jaehyun. Saya pujuk manager saya suruh jumpa dengan manager jaehyun. And they said, jaehyun taknak and reject tawaran untuk sertai variety show tu. Masatu i really don't know tentang jaehyun already have fiance. After that, kebetulan mereka punya syarikat jatuh merudum, and kami hulurkan bantuan dengan beberapa syarat.. walaupun jaehyun taknak, tapi dia terpaksa.. saya tahu dia--- "

" stop.. saya taknak dengar , and silakan keluar dari rumah saya sekarang "

Setelah perempuan itu keluar, akhirnya tinggal aku dan jaehyun bersama. Hm macam mana nak mula ni? Okay so aku dah tahu kat situ, yang jaehyun tak bersalah.

okay aku maafkan. Anything dia buat pasti bersebab. Tapi merajuk tu kena.

" Awak taknak keluar ke? " Aku berpeluk tubuh lalu menunding jari ke arah pintu keluar

" Takkan saya pun awak nak halau? "

" Awak kan sibuk, pergilah "

" I'm sorry for everything " jaehyun mendekati aku dan memagang kedua-dua tanganku.

" Kenapa awak rahsiakan pada saya? Kenapa tak bagitahu je terus masa tu? " Soalku. Aku nak peluk dia, tapi sekarang tengah serius, jadi tunggu kejap lagi hehehe

" saya nak bagitahu awak, tapi manager saya ada kat situ. Saya terpaksa. Saya minta maaf sangat-sangat "

Aku menggetap bibir.

" Tahu tak, saya terkejut bila nampak awak. Saya happy sangat-sangat. Saya nak peluk awak masatu, tapi saya kawal sebab manager saya ada sekali. I miss you so much. Saya rindu awak sangat-sangat. Bogoshipeo " Kenapa dia ulang ayat yang sama? Aduh even lain bahasa pun still ayat yang sama maksud hahahshs

" Okay saya maafkan awak "

" Terima kasih "

" Kasih tak diterima "

" Awak nak apa kalini? Kata je anything, sampailah kasih saya diterima "

" saya nak hug " Jaehyun mendekati aku dan menarik aku kedalam pelukannya. Finally lepas pun rindu pada jaehyun.

" Kasih diterima "

______

vomments!

[C]Seducing My Ex-Boyfriend : ❝❀jaehyun❞Where stories live. Discover now