Kami berdua pergi ke hospital dengan keadaan wartawan mengerumuni kami. Sampai sahaja di hospital, aku dan jaehyun berpisah. Aku kena pergi ward jeno. Jaehyun pula yoonji dan harabeoji.
aku berada di sisi jeno. tolong lah sedar
" Jeno. "
" Katakanlah, noona tak dapat jumpa jeno buat kali terakhir.. noona minta maaf sangat kalau noona tak jaga jeno sebaik mungkin. Kalau jeno sedar, noona akan jaga jeno sebaik mungkin. Treat you like a king. I admit, that i'm not a good sister. Noona minta maaf, sebelum ni noona selalu curi-- tak, tak curi. Noona ada ambil jeno punya duit. Jangan risau nanti noona ganti balik. Jeno kata nak tengok noona kahwin dengan jaehyun nanti, tapi jeno masih terbaring tak sedarkan diri. Noona sanggup buat apa sahaja demi adik kesayangan noona. Noona janji "
" Janji? "
" Ya noona janji. Anything--- w-wait " Mata aku yang sembap memandang ke arah jeno yang sedang memerhati aku. Bila dia sedar?
" Bi-- "
" Sebelum noona datang lagi "
" kENAPA KAU TAK BANGUN JE? EE PENAT AKU KELUARKAN AIR MATA TAU, INGAT SENANGKE NAK BAGI AIR MATA NI KELUAR? EEEEE " Wah, satu nafas. Makin lama makin power lee eunbyul fuh
" Janji tetap janji "
" pergi matilah dengan janji tu " aku berjalan keluar dari bilik kemudian berjumpa doctor untuk memaklumkan-- kejap kenapa nak bagitahu kalau dia dah sedar dari tadi?
Langkah aku terhenti.
" Noona drama lebih. Jeno kuat lah " jeno membetulkan posisi baringnya. Aku meletakkan bantal di belakang badannya untuk bersandar dalam keadaan yang lebih selesa.
" Diam " kalini aku fokus bermain telefon. Nak majuk dengan jeno kalini. Fuh scroll kat instagram penuh pasal aku relationship aku dengan jaehyun. Kecoh habis. Ada yang broken, ada yang kata nak serang aku eee macam-macam lah. Dik oi, lainkali cermin diri tu ya.
" Tadi bukan main janji, kata nak jaga jeno, nak layan jeno macam raja. Fuh sekarang satu permintaan pun tak laksanakan lagi. Inilah manusia, janji lebih "
wah tak sangka jeno merajuk hshshshs.
" jeno tak minta apa-apa, jadi noona tak buat lah " balasku pendek. Mata aku masih tertumpu pada skrin telefon
" Nanti noona kan dah kahwin dengan jaehyun hyung, mestilah noona dengan jaehyun hyung tinggal rumah lain. Then jeno keseorangan. Takde partner gaduh lepas ni. " aku memandang jeno dengan penuh tanda tanya. Apa yang dia cuba nak sampaikan ni? Kalau nak adik baru, pergilah minta dengan omma and appa
" Nak adik baru lah tuu, pergi minta dengan appa. Fuh confirm lepas " Namun jeno menggelengkan kepalanya
" bUKAN TULAH MAKSUD JENO! "
" then? "
" Jeno nak anak sedara-- "
" Je-- "
" byul.. " Ianya jaehyun yang berada di tepi pintu. Jaehyun mendekati aku dengan jeno.
Mata aku tepat memandang jeno dengan memberi isyarat jangan-ulang-setan
Jeno menjelirkan lidahnya. Eh dasar adik durjana.
" Ada apa awak datang sini? " Jaehyun melabuhkan punggunya di sebelah aku.
" Yoonji dah semakin baik, harabeoji dah sedarkan diri.. Thankyou " Tangan aku diusap lembut olehnya.
" I'm glad. Jeno pun dah sedar "
" Jaehyun hyung--- "
" Awak nak keluar ke? " Aku memotong percakapan jeno. Fuh aku kena halang jeno dari berbual dengan jaehyun. Bahaya, habis kena clorox otak jaehyun nanti.
" tak. nak luangkan masa dengan kesayangan saya. Lagipun saya nak end carrier saya as idol. Saya kena ganti tempat harabeoji, since harabeoji dah semakin tua. So yeaah " makin hepi lah gue jaehyun tak sambung kerja as idol.
" Saya ikut je keputusan awak "
" thankyou sayang. Boleh awak keluar? Saya nak berbual dengan jeno. Privasi. " oh shet. Dari sini aku dah boleh nampak jeno sudah tersenyum senget. Dasar jeno. Adik derhaka betul.
" er.. saya kakak dia "
" this is man's problem " balas jeno dengan senyuman yang penuh makna. Izinkan satu hari aku nak sumbat jeno dalam loji pls ;)
" kalau awak kakak dia, saya abang ipar dia. Takde beza pun hehe " oh gosh jaehyun pula yang nak menangkan jeno.
" okay fine " aku mengheret kaki berjalan keluar dari ward jeno. Fuh hati mula resah ni. Tak boleh duduk diam.
macam mana kalau jeno cerita-- oh nono.
" Cik eunbyul? Kamu wakil keluarga jeno kan? Sila ikut saya ke pejabat saya. Nak bagi maklumat tentang kesihatan jeno " nak taknak je ikut doctor moon. Bukan apa aku risau yang kat dalam tu . oMMAAAAAA
_____
" Keadaan jeno semakin baik, kesan jahitan di perutnya kami akan buang harini. Pada hari esok, jeno dah boleh check-out dan ambil ubat di kaunter farmasi " borang-borang dan maklumat kesihatan jeno dihulurkan kepada aku.
" Okay doctor moon, terima kasih " Usai berjumpa doctor moon, aku terus bergegas ke ward jeno dengan penuh harapan supaya jeno tak cerita tentang tadi. Langkah aku terhenti apabila jaehyun sudah menunggu di luar ward jeno
" Awak tergesa-gesa ni nak pergi mana? "
" e-err t-takde apa-apa " aku menggelengkan kepala dengan senyum paksa. Fuh debar teruk ni
Jaehyun mendekati aku dan membisikkan sesuatu di telingaku.
" jeno dah bagitahu, jadi kena lah bagitahu harabeoji supaya cepatkan perkahwinan "
______
vomments !
YOU ARE READING
[C]Seducing My Ex-Boyfriend : ❝❀jaehyun❞
Fanfic"True love need trust" I want to tell you something, "Kenapa panggil Cinta jika tiada kepercayaan antara satu sama lain? Lebih baik putus daripada teruskan hubungan. Kepercayaan sesama sendiri dapat mengukuhkan lagi hubungan" [#1 in YUKHEI 241120]...