" Lambat lagi ke boyfriend jungchae tu? " soal jaehyun yang sedang melihat jam pada tangannya. ish jungwoo ni pun cepat lah, dah janji tapi lambat.
" Eunbyul.. kan? " aku menoleh ke arah suara tersebut. Kejap dia ke jungwoo? Fuh boleh tahan juga pilihan jungchae sbshshs.
" yes.. "
" aku jungwoo "
" Jungwoo? " Jaehyun memandang jungwoo hairan
" Jaehyun? fUH LAMA TAK JUMPA! " Mereka berdua berpeluk antara satu sama lain. Kenapa aku rasa macam orang ketiga ;)
" Awak tak kenal ke jungwoo? " Soal jaehyun kepada aku. Aku memandang jungwoo atas bawah. Perlu ke aku kenal dia?
" tak. "
" Dia ex-schoolmate kita dulu. Sebelum awak pindah sekolah baru " again, kau ingatkan lah aku macam mana pun. Tetap aku tak ingat ;)
" Jadi, Jaehyun lah tunang kau? Tak pelik lah kalau dia marah kau keluar dengan lelaki lain " Jungwoo tersengih menepuk bahu jaehyun.
" Jadi apa masalah awak dengan jungchae? Besar sangat ke masalahnya? "
" maybe. "
_____
" Tengok tu, bila jumpa kawan terus tak layan makwe sendiri ingat elok lah perangaii gitu ish " Bebel aku sendirian sementara menunggu jaehyun dan jungwoo pergi ke tandas.
Langkah aku terhenti. Wah jauhnya aku berjalan sampai tak sedar dah ada di depan bar. Kenapa aku datang sini?
Baru sahaja ingin mengangkat langkah, satu susuk tubuh yang amat aku kenali berada di dalam bar. Mata aku dikecilkan untuk melihat gerangan tersebut.
" Jungchae..? Macam jungchae. Kenapa dia datang sini? " Aku memerhatikan gerak geri jungchae yang sedang meronta supaya dilepaskan. Omg. Aku kena tolong, tapi takkan lah aku nak masuk macam tu je.
Kalini aku kena tolong jungchae. Aku risau ada apa-apa perkara buruk berlaku.
Sebelum melangkah masuk ke dalam bar, aku menghantar mesej kepada jaehyun terlebih dahulu.
Jaechuuuu💘
Awak, saya kat bar. Saya bukan nak buat kerja keji tau hshshshshs. Saya nak tolong
somone macam saya kenal. Apa-apahal cari
saya kat bar tu. Saya takut, tapi saya beranikan diri. Heheheh ily<3Dengan berani, aku pergi memasuki ke dalam bar. Alah, mana aci dia ada bodyguard. Kemudian kedua bodyguard bar itu pergi ke tempat lain meninggalkan jungchae sendirian di sofa.
Aku terus berlari mendapatkan jungchae.
" jungchae.. gwenchana? "
" E-eunbyul.. kenapa kau dekat sini? Lebih baik kau pergi.. k-kau tak sepatutnya ada kat sini.. "
" jungchae.. jom ikut aku " namun jungchae mengeraskan dirinya. Kenapa dengan dia ni?
" Jungchae please. Bahaya lah kau datang kat tempat macam ni. " jungchae memandang aku lama. Baru sahaja ingin mengangkat kaki, lelaki berpakaian kemas datang menghampiri kami.
" Wah, tak sangka dapat lagi seorang. " Dahi aku dikerutkan lalu memandang jungchae dengan penuh persoalan
" siapa dia? " Bisik aku kepada jungchae
" rakan sekerja kawan aku.. dia dengan kawan aku tu ada problem jadi dia balas kat aku.. " jangan kata kawan yang jungchae katakan tadi tu jungwoo lah. Oh shet kenapa aku kena terlibat dalam ni?
" Cantik " Pipi aku diusap lembut oleh lelaki itu. Meremang teruk ni hsshhssh jaehyun..
" Ini kali terakhir aku tanya. Kau still taknak bagi nombor kim jungwoo? " jungchae menggelengkan kepalanya. Memang betul jungwoo yang jungchae katakan.
" Kau memang degil. Disebabkan kau taknak bagi, kau patut berterima kasih pada kawan kau " tangannya diayunkan ke arah muka aku. Aku langsung memejam mata. Masa nak kahwin lah banyak benda berlaku. em
" Janganlah jadi dayus pukul perempuan. " Aku membuka mata. Ianya jaehyun yang sedang menahan lengan lelaki itu.
" Kau-- "
"--jangan kacau jungwoo, jungchae and my girl lepas ni. Kalau sekali kau dekat, aku saman kau or campak dalam penjara. Kau nak? " Jaehyun melepaskan tangan lelaki itu. Dan membawa aku keluar manakala jungwoo membawa jungchae keluar.
" Jungwoo, kalau dia cari kau lagi, kau report je kat aku. Biar aku setelkan " bahu jungwoo ditepuk
" Thanks bro "
" Ada cedera tak? Dia ada sentuh awak? " Aku menggelengkan kepala kemudian tersengih
" Saya tak cedera jangan risau " jaehyun menarik aku dalam pelukannya. Tengok tu dia punya risau hshshahs
" Tapikan, awak nampak cool gila tadi "
" Well "
" Saya nak cakap dengan jungchae kejap eh. Nanti jumpa kat bawah " Jaehyun mengangguk.
____" Jungchae.. minta maaf sebab aku menyibuk dalam hal kau, tapi kau tak patut layan jungwoo macam tu " jungchae memandang aku.
" Macam mana kau kenal dia? "
" Haritu masa kita hangout, dia ada call kau.. pastu aku tak sengaja angkat. then esoknya dia mesej aku kat ig. Dia minta tolong aku rapatkan hubungan kau dengan dia " aku memegang tangan jungchae. Jungchae hanya tersenyum nipis
" Kenapa dia perlu suruh orang lain tolong? Kenapa tak dia usaha sendiri? "
" Dia dah buat macam-macam untuk kau, tapi kau masih taknampak usaha dia. Jungwoo kata apa yang kau nampak semua salah faham. Jaehyun kenal dia lebih dari kau kenal dia. Bila jaehyun cerita kat aku, i don't see anything yang jungwoo perangai macam yang kau sangka. Aku taknak, kau jadi macam aku dulu. Cepat sangat tertipu. Then aku yang susah sendiri "
" eunbyul.. "
" True love need trust. Kau kena percayakan jungwoo "
______
vomments !
YOU ARE READING
[C]Seducing My Ex-Boyfriend : ❝❀jaehyun❞
Fanfiction"True love need trust" I want to tell you something, "Kenapa panggil Cinta jika tiada kepercayaan antara satu sama lain? Lebih baik putus daripada teruskan hubungan. Kepercayaan sesama sendiri dapat mengukuhkan lagi hubungan" [#1 in YUKHEI 241120]...