Takkk !! Siok2 saya makan tu coklat c Nova kasi beli saya kemarin tiba2 pula kena kacau. Muncul satu figura di muka pintu. Oh wow ! Unexpected.. saya tinguk tu urang dengan pandangan dingin.
Tak tau malu bah c Amora. Sudahla menumpang di tempat orang, buat macam rumah sendiri lagi😂 ngam laa tu..
"Amora ! I need to talk to you.. urgent !" Bilang dia mendengus perlahan.
"Then talk.." saya jawab tenang. Muka serius dia sikit pun saya tidak gentar. Saya rasa c Lui lagi bengis mukanya daripada dia. Haha
"I think Nova sudah bagitau hal ini sama kau tapi saya..."
"Straight to the point Marco !" Saya cakap. Bulat terus matanya. Laju saya tutup mulut. Shit ! Terlepas cakap lagi. Patut saya panggil dia boss bah. Bikin malu juga saya ni tau.. geleng2 kepala saja c Marco. Nasiblah angin dia baik ni hari.
"You will stay here forever.." bilang c Marco tenang. Wtf??
"Forever ?? Are you kidding me ??!! I'm not belong here so why do I ????" Mau marah sudah saya. Bercekak pinggang lagi kunun saya bediri depan dia. Tapi sempat juga makan2 tu coklat. Paling manang laa kau Amora.. cari mati.. but why saya tidak takut sama dia ? 😂 perasaan apa ka ini ? Cintaa ?? No ini bukan cinta haha
"Because musuh2 kami sangka kau gf abang saya.. kalau kau mau selamat kau stay sini tapi kalau kau mau mati awal kami okey jaa kasi lepas kau keluar dari sini.." bilang c Marco sinis. Damn you man ?!! Seriously ?? Saya akan mati mereput disini ??!! Urghhhh !!
"Then tell them I'm not his gf.. apa susah !!" Bentak saya. Ketawa terus c Marco.
"Kau ingat senang ? " tajam mata dia tinguk saya.
"Tiada yang susah kalau dibuat betul2.." saya cakap selamba. Tangan bersilang kedada sudah.
"Can I ask you something ??" Berkerut dahi dia.
"What ?!" Jawab saya kasar.
"How old are you ??" Dia menanya serius.
"I'm eighteen.. why??" Jawab saya.
"Well umur budak macam kau tak payah bagi nasihat sama kami laa.. I and my brother lebih tua dari kau so just follow our lead. Mau kena pancung kepala ??" Senyum penuh makna sudah c Marco. Laju terus saya menggeleng kepala.
"Good! And have fun here Amora ! Please follow all rules in this house if you want to be safe.." bilang c Marco sebelum keluar dari bilik.
"Seriously !! Saya kena tinggal di tempat ini selamanya ?? Wtf ?! Saya mesti cari jalan keluar !!" Monolog saya sendirian. Dengan yakin lagi tu.
SKIPPP
Satu minggu sudah berlalu tapi rancangan saya untuk lari dari ni tempat gagal saja melulu. Tu siblings boss jarang sudah saya nampak. But.. who's care ! Uhh😏
'Come on Amora.. you're Angel 01 ! Think !! Kau pro bah ni bab2 begini !' Monolog saya dalam hati. Ahh ni kali saya nekad. Dengan kompiden lebel yang tinggi saya keluar dari bilik. Naa setiap penjuru dinding sampai tangga mau turun pigi tingkat bawah ada bodyguard. Whoaa ! Saya buat muka tenang jaa. Kalau mereka boleh kasi krik2 saya hmm saya pun boleh bah. Saya senyum sinis terus selamba jaa saya limpas dorang semua. Nah apalagi semua dorang tinguk saya tajam. Seriously ?? Saya buat roll eyes terus baru saya mau pijak anak tangga pertama, tangan saya sudah kena tahan sama c GD09. Well itu yang tertulis di baju dorang. Malas juga saya mau berkenalan sama mayat hidup. Semua bisu kalau ditanya. Bikin panas betul !!
"What?!" Saya mendengus kasar.
"Where are you going?" GD09 cakap.
"Keluar laa.. bosan sudah saya asyik terperap di bilik." Saya cakap mendatar.
YOU ARE READING
P E R F E C T T W O (18+) ✅
ChickLit1st story of BLACK Legacy [SABAHAN DIACLECT] [ROMANCE+ALMOST ADULTS+LOVE+COMEDY+ACTION] [STRONG LANGUAGE AND NOT TO MENTION ANYONE] [READ ON YOUR OWN RISK] [WARNING: NO COPYPASTE] Amora seeks vengeance for her parents' death and trains under the mer...