Mau 3 jam sudah saya berjalan tanpa tujuan di shopping mall masih lagi saya tidak puas. Tiada juga apa2 saya beli, just makan di starbucks tadi. Well sengaja saya mau jalan lama2 bah ni. Mau kasi tingkat stamina tubuh laa katakan. Well Martial Arts is my drug since my parents passed away. jadi macam gatal2 sudah tangan saya mau cari tu benda dimana buli dapat. Haiyaa.. semua barang2 saya masih di tempat Master Lui bah. Saya yakin seratus-peratus tu barang2 saya kena bakar sudah tu. Terpaksa laa beli weapon baru ni. Buli juga saya main tu bila saya bosan nanti di rumah.
Saya berlalu di bahagian menjual minyak wangi and suddenly... badan saya tiba2 kena tarik pigi pisuk2.
"Angel 02??" Bulat mata saya tinguk dia.
"Sudah lama saya cari kau Angel 01.." bilang dia. Well shes my bestfriend since pertama kali saya masuk tempat Master Lui. But now ??
"So what ? You want to take me to that hell place again ?!" Saya cakap mendatar. Laju dia menggeleng.
"No ! Lepas kau lari hari tu.. Master Lui cari saya.. macam biasa mau puaskan nafsu miangnya..fuhh you know me kan... I run too.. hari yang sama macam kau juga.." bilang dia lagi. Tiba2 pula hati saya panas. Macam saya mau penggal kepala c Master Lui.
KYAAAAAAAA!" WHAT ??"
"Slow down your voice darl.." laju dia tutup mulut saya.
"Jadi kau tinggal di mana sekarang ??" Perlahan sudah suara saya.
"Tempat boyfriend saya. Tidak sangka pula kau pun lari pigi bandar ini.." bilang dia lagi.
"Long story darl.." saya mengeluh perlahan. Well shes the only one bestie I have. We protect each other and apa2 pun kami sharing sama2. Susah senang kami hadapi bersama. No secret between us ! Thats we call BESTFRIEND right ?😎
"Then make it short.." bilang dia. Terus saya kasi cerita laa dari A sampai Z. Nah banyak peluh di dahi c Sonia a.k.a Angel 02.
"Ko gilaaa darl.. BLACK musuh ketat Master Lui.. macam mana kalau boss BLACK tau yang kau sebenarnya ni anak buah Master Lui ?? Naya kau nanti.." bilang c Sonia. Saya senyum kelat.
"Well ex-anak buah okey ?! Thats why laa saya keluar dari tu rumah.. saya tidak mau dorang tau siapa saya sebenarnya.." saya cakap.
"Kau ?? Bf kau tau ka kau ni Anak buah Master Lui ?" Saya cakap lagi. Laju dia menggeleng.
"You know what ??! Bf saya pun gangster. Baru yang minggu yang lepas saya tau. And yang paling sandi tu dia pun bermusuh sama Master Lui. Saya mau plan bah tu mau kasitau dia tu hari tapi saya tak kuat.. saya tidak mau kehilangan dia kalau dia tau siapa saya yang sebenarnya.. saya takut.. " menitis bah airmata c Sonia. Anduu bah penangan cinta memang begini ka ?
"Hey !! Kau nangis ? Seriously bes ?? Please jangan jadi lemah pasal cinta ni.. kau kena kuat.. ada baiknya kau jujur saja sama dia. Bagitau hal yang sebenarnya.. kalau betul2 dia sayang sama kau tu mesti dia faham tu keadaan kau.. kau tau kan hubungan yang di awali dengan kebohongan ini tidak berkekalan.." saya pegang tangan dia untuk menyalurkan kekuatan .
"Yeah you're right... I must tell him.." dia mengeluh perlahan.
"Kau kena ingat Bes.. misi kita sama.. jangan kerana hal ini kau jadi lemah.. ingat sikit kau tu Angel 02 ?!" Saya cakap mengingatkan.
"Yeah.. that things always in my mind.." senyum sudah c Sonia.
"Well I need to..." belum habis saya cakap berbunyi sudah hp c Sonia.
"Astagaa !! Bf saya calling.. kejap ahh Ora.. lupa sudah saya sama dia hahaha" bilang c Sonia sebelum angkat call bf dia. Saya menggeleng kepala jaa dengan perangai c Sonia. Sama jaa penyakit kami ni.
PELUPA 😂
YOU ARE READING
P E R F E C T T W O (18+) ✅
Chick-Lit1st story of BLACK Legacy [SABAHAN DIACLECT] [ROMANCE+ALMOST ADULTS+LOVE+COMEDY+ACTION] [STRONG LANGUAGE AND NOT TO MENTION ANYONE] [READ ON YOUR OWN RISK] [WARNING: NO COPYPASTE] Amora seeks vengeance for her parents' death and trains under the mer...