baru jaa sy keluar dari gate rumah sy tiba2 ada van putih dengan cermin tinted berhenti depan sy. lepas tu ada dua orang berbaju hitam tarik tangan sy masuk dalam. sempat juga sy nampak c Maroon sama c Dellan cuba kejar sy.
sy meronta-ronta minta kena kasi lepas tapi kuat bah tu lelaki peluk badan sy. tu satu lelaki jarum tangan sy and pelan2 semuanya jadi kabur and suddenly blackout.
*******
tajam mata sy tinguk c Garuda. kalau ikut kan hati mau jaa sy pukul dia tapi tangan sy kena ikat. kami di jalan atas bukit sekarang. dia saturang jaa dengan dua bodyguard dia.
"you too young to die now Amora.. but I have no choice.. Your brothers susah betul mau ikut cakap sy.. " bilang c Garuda.
"just kill me. nda payah ko bekias-kias cakap sana.." sy ckp. gerigitan betul sy tinguk muka dia. macam penat sudah sy dengan hidup sy. full of messy😭
"GARUDAAAAAA!!" dari jauh c Maroon berteriak. shit. how can they be here?
"so how?" bilang c Garuda. c Maroon mendengus kasar. tiada bodyguard dia bawa. dia sama c Ughh Dellan jaa.
"I'll follow..."
"dont you dare to follow this man business brother!!" sy bilang laju.
"kau mau mati awal Amora?" angkat kening c Garuda.
"Then Lets die together... Goodbye brother.. thanks for everything.." sy bilang. lepas jaa cakap begitu terus sy tarik tangan c Garuda. and sama2 kami jatuh dalam gaung.
so my life end here..
Goodbye everyone..
Goodbye world..
mum.. dad.. wait for me..
Dellan POV
tu bodyguard c Garuda lari lintang pukang lepas nampak ketua mereka jatuh ke dalam gaung. tapi sempat juga c Maroon tembak tu.
"Damn you Marllee Almonde!!" jatuh airmata lelaki c Maroon. sy lagi la. sakit betul hati sy.
'why you do this to me Baby.. ' bisik hati sy.
c Maroon suruh sy call polis sy ikut jaa. begagar tangan sy dial number polis. c Maroon sudah terduduk sana. sempat sy tinguk dalam gaung tu. shit! putih. kabus menutupi kedalaman dia. atas bukit pula ni.
is this for real? baby you're gone?!
sy raup muka dengan kasar. why this happen so sudden?
😭😭😭😭😭😭😭
**********
Sonia POV
Semua meratapi kepergian Marllee. 1 bulan pencarian mayat dorang tu finally jumpa juga. but Mayat c Garuda jaa kena jumpa. teruk bah keadaan mayat c Garuda. shit! mayat Marllee belum kena jumpa sebab keadaan cuaca buruk jadi pencarian dihentikan seketika.
How dare you leave us so sudden Marllee!!
sakit betul hati sy. sanggup bah sy tidur di rumah BLACK sebab mau tau perkembangan pencarian mayat c Marllee jaa. selagi mayat dia tidak kena jumpa selagi tu la sy ndakan percaya yang c Marllee sudah....meninggal😩
c Ryana sampai sakit2an bah gara2 Marllee jaa. sampai sy kasi abai jaa anak sy bah gara2 Marllee.. betul2 kami semua down. nasib c Carlson buli faham.
c Cerry? mati sudah tu valak c Marco buat. dia juga penyebab c Marllee lari dari rumah. sejak c Marllee mati jarang sudah sy nampak c Marco keluar bilik. betul2 suram ni rumah.
'how I wish you were here Marllee..' nangis lagi sy. entah la. nda pandai habis ni airmata.
Dellan? sy tidak pernah nampak dia sudah since c Marllee meninggal. tapi bilang c Maroon dia selalu p atas bukit tempat c Marllee jatuh tu hari. poor you Dellan!
c Sunny sama c Mikey pun buli2 terkesan dengan ni semua bah. bff c Marllee juga bah c Sunny tu. down gila dia juga.
*******
Dellan POV
"Puas hati you sekarang kan.. Shes gone Tania.." jatuh airmata sy depan tu perempuan yang pernah sy sayang dulu. kerana kesilapan dia kami berpisah. and tiba2 dia muncul dalam keadaan dia sekarang. sakit hati sy nampak dia begini. tipu laa kalau sayang sy sama dia sudah hilang. no! shes my first love but she cant replace Marllee in my heart. no one can replace her.
"No Dellan! I'm hurt seeing you like this.. I dont know Marllee pergi secepat ini.." bilang c Tania. betul2 berbeza dengan gaya dia yang dulu. Shes betul2 pisau cukur before but now.. Im hurt seeing her in pain like this. sy diam jaa. sambil tunduk bawah.
"I'm sorry Dellan. Maybe its my fault too sebab terlalu mau ko disamping sy saat2 begini. betul2 sy menyesal pikir apa yang sy buat sama dia selama ini. bila sy nampak ko begini sy menyesal. You so in love with her. I'm so sorry.." bilang c Tania hulur handphone dia sama sy.
" Read and you will know why she want to broke up with you dulu.. Im so sorry.. "bilang c Tania. sy ambil handphone dia and baca semua chat dia sama Marllee. banyak2 chat dia ada yang last saja kena balas. jatuh lagi airmata sy.
patutlaa..
sy tinguk c Tania.. betul2 dia regret dengan apa yang dia sudah buat.
" Im so sorry. Dellan. sy tidak sepatutnya muncul. please take care of my baby like your own baby okay.. love him fully.. Thanks for having time with me this fews day.. and so.. sorr..."
"Taniaaaaaa wake up! " shes pass out again.
"Dokter!! Dokter!!!"
beberapa minit jaa masuk terus nurse and dokter dalam bilik dia. sy mendengus kecil dan keluar dari sana.
"I know you're strong Tania..." jatuh lagi airmata sy. please la jangan ambil dua nyawa orang yang sy sayang sekali gus.. 😭😭😭😭
selepas hampir dua jam menunggu...
Takk! pintu bilik rawatan Tania terbuka dari dalam.
"Macam mana keadaan dia dokter.. is everything fine?" laju sy berdiri bila tu dokter keluar dari bilik Tania. tu dokter menggeleng dan mengeluh. dia tepuk2 bahu sy sebelum tinggalkan saya sendirian disitu.
terduduk sy dengar kenyataan dari tu dokter.Tania was gone now.. like seriously?? 😭
kenapa semua orang yang sy sayang tinggalkan sy? 😭😭😭😭its hurt....
Marlleee... 😭😭😭😭😭
*********
'berehatlah dengan tenang disana Tania. you suffer a lot in this world. Rest in peace dear... I promise to take care of your child with my life. I promise... sy pergi dulu' jatuh lagi airmata sy. damn! sy letak bunga diatas kubur c Tania sebelum berlalu pergi dari situ.
"mau p rumah dulu ka atau ada lagi ko mau pigi mana2 lepas ni?" bilang c Marco. dia pun pigi tinguk funeral c Tania tadi. I mean dorang semua. Carlson, Maroon, Mikey dan c Marco. semua kami kawan Tania bah dulu.
"sy mau tenangkan diri sekejap." sy ckp. dia hanya mengangguk.
"hati2 tu drive. sy ikut c Mikey laa.." bilang c Marco. sempat dia tepuk2 bahu sy sebelum jalan. sy senyum ja tapi tawar pula tu senyuman.
setelah beberapa minit memandu akhirnya sy sampai ke atas bukit. tempat dimana tragedi c Marllee 1 bulan yang lalu. sy pandang ke dalam gaung and airmata jatuh lagi. shit! sikit2 mau jatuh ni airmata. macam perempuan sudah. hmmm but...
'I miss you baby....'
'I cant believe that you're gone' 😭😭😭😭
'sy harap kita bertemu di kehidupan yang lain yaa Baby..Rest In Peace my sweetheart..'
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
P E R F E C T T W O (18+) ✅
ChickLit1st story of BLACK Legacy [SABAHAN DIACLECT] [ROMANCE+ALMOST ADULTS+LOVE+COMEDY+ACTION] [STRONG LANGUAGE AND NOT TO MENTION ANYONE] [READ ON YOUR OWN RISK] [WARNING: NO COPYPASTE] Amora seeks vengeance for her parents' death and trains under the mer...