5.sayfa

252 2 0
                                    

  Simon'un karısı o gün herşeyi erkenden hazırlamıştı. Odun kırmış, su getirmiş, çocuklarıdoyurmuş, kendi yemeğini yemiş ve şimdi oturmuş, ekmeği ne zaman yapması gerektiğinidüşünüyordu. Geriye büyük bir ekmek parçası kalmıştı."Simon kasabada biraz yemek yemişse" diye düşündü, "ve akşam yemeğinde fazla yemezse,ekmek ertesi güne de kalır."Ekmek parçasını eline tekrar tekrar alıp düşündü: "Bugün başka yapmayayım- Sadece birpişirmelik unumuz kaldı zaten. Onu da Cuma'ya kadar yetirebiliriz."Matryona ekmeği bir kenara koyup kocasının gömleğim yamamak için masaya oturdu. Biryandan çalışıyor, bir yandan da kocasının paltoluk postu nasıl almış olabileceğinidüşünüyordu. "İnşaallah satıcı onu kandırmaz. Benim iyi yürekli adamım o kadar saftır ki;kimseyi kandıramaz, ama bir çocuk bile onu aldatabilir. Sekiz ruble çok para; o paraya iyi birpalto alması lâzım. Ahım şahım bir şey olmasa bile, doğru dürüst bir kışlık palto. Sıcak birpalto olmadan son kış ne kadar da zor geçmişti. Ne nehre inebilmiş, ne de başka bir yeregidebilmiştim. O çıktı mı, neyimiz var neyimiz yok üstüne giyiyor, bana birşey kalmıyordu.İnşaallah, yine içki âlemine takılmamıştır!".Matryona bunları düşünürken, kapının önünde ayak sesleri duydu. Birisi içeri girmişti. 

İğnesini işine iliştirip koridora çıktı. Orada iki adam gördü: Simon ile başında şapka olmayan, keçe çizmeler giymiş bir adam.Matryona kocasının içki koktuğunu hemen farketti. "Şuna bak, içki içmiş" dedi içinden. Sonra,paltosuz olduğunu, üzerinde yalnızca kendi ceketinin bulunduğunu, tek parça olsun derigetirmediğini, orada utanıyor gibi sessizce durduğunu görünce o kadar üzüldü ki, yüreğiparçalanacakmış gibi oldu. "O parayla içki içmiş" diye düşündü, "yanında getirdiği mendeburherifle de içki âlemi yapmış." 

  Matryona, adamların kulübeye girmelerine göz yumdu, arkalarından da kendisi girdi. Yabancı,kocasının paltosunu giymiş genç, zayıf bir adamdı. Paltonun altında gömleği, başında daşapkası yoktu. Eve girince, adam donmuş gibi ayakta durdu.  

İnsan Ne İle Yaşar ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin