Mereka belajar di sekolah seperti biasa .
Di hospital
Doktor Joshua sedang merawat Asha didalam bilik rawatan.
Doktor Joshua merupakan doktor peribadi Asha. Jika ada apa apa masalah kesakitan berlaku. Doktor Joshualah yang sedia membantu.Eomma dengan Appanya menunggu diluar dengan keadaan kerisauan.
Doktor Joshua keluar -
Shua , macam mana keadaan Asha ? " tanya puan kwon"
Asha takde apa apa. Cuma demam panas sahaja "terang doktor itu"
Eomma dengan Appa nya bersyukur.
Jadi dia boleh balik ? "tanya Appa nya pula"
Boleh. Encik dan Puan boleh bawa dia balik. "Jelas dok itu semula"
Maka Puan Kwon dan Encik Kwon membawa anak perempuan nya pulang ke rumah.
Skip dirumah
Asha kelihatan lesu , lemah dan tak berdaya. Hm demam teruk lah kan. Dia terbaring di atas katil.
Di sekolah -
Kring !!
Lonceng menandakan waktu rehat tiba , semua murid berpusu pusu menuju ke kantin sekolah. The8 hanya termenung memandangkan mejanya bersebelahan tingkat sekolah. Jadi memang sesuai lah untuk termenung.
Hoshi berjalan menuju ke kelas The8.
Dari pintu kelas -
Kau tak nak pergi kantin ke ?" Tanya Hoshi kepada The8"
Terhenti lamunan The8
Ha apa ?"tanya the8 kembali"
Kau tak nak pergi kantin ke ? "Jawab Hoshi"
Eh jom lah " kata the8 sambil memaut tangan nya ke bahu hoshi"
Hoshi mengelak
Aku bukan gay "balas Hoshi"
The8 hanya menjeling hoshi
Mereka berdua sampai ke kantin. The8 membeli makanan manakala hoshi mencari tempat duduk kosong. Kelihatan sebuah tempat duduk kosong. Dia menuju kesana sambil menunggu The8 tiba.
Kedengaran lagu GETTING CLOSER dari kumpulan SEVENTEEN. Itu bermakna seseorang sedang menelefon Hoshi. Hoshi menyeluk pocketnya untuk mengambil telefonnya. Tetera nama "Eommaku" di skrin telefon. Hoshi mengangkat panggilan tersebut.
Hello eomma ?
Hello , ha ni eomma nak cakap. Asha takde apa apa. Dah balik rumah dah pon.
Ouh baiklah. Nanti balik sekolah. Hoshi bawa kawan Asha kerumah tau. Sebab dia nak tengok Asha.
Ouh okay okay. Nanti eomma sediakan makananlah. Ajak kawan kamu makan tengahari dekat rumah ni.
Ouhokay eomma. Okaylah hoshi nak makan ni. Bai
Okay bai
Maka mereka menamatkan panggilan
Kelihatan The8 telah pon duduk dihadapan Hoshi dengan makanan yang dibawanya.
Siapa ? "Tnya The8"
Mak aku "jelas Hoshi"
Asha macam mana ? " tanya The8 lagi"
Dah balik rumah. Nanti ikot aku balik ar. Mak aku ajak makan tengahari sekali" jawab Hoshi"
Ouh okay "balas The8"
Mereka makan berdua. Sambil berborak borak. Setelah habis waktu rehat. Mereka masuk ke kelas masing masing dan belajar seperti biasa
Waktu pulang sudah pon tiba.
The8 menunggu Hoshi di bastop sekolah. Setibanya hoshi di situ ..
Asal lambat ?" Tanya the8"
Puan Jihyo panggil " jelas Hoshi"
Ouh "jawab the8 ringkas"
Mereka berjalan menuju ke rumah Hoshi. Mengambil masa 13 minit untuk sampai ke rumah.
Setibanya dirumah.
Hoshi dah balik " kata Hoshi"
Eomma kat dapur ni sayang " jerit eommanya dari dapur"
The8 duduk lah jap " kata hoshi
The8 akur dan duduk di atas sofa itu.
Hoshi menuju ke dapur. Eommanya sedang menyediakan minuman.
Nah bawa kedepan. " arah eommanya"
Hoshi membawa air tersebut.
Minum jap. Aku nak tengok Asha kat bilik dia sekejap. "Kata Hoshi"
The8 menganguk dan meneguk air tersebut.
HOSHI berjalan menuju ke bilik Kwon Asha.Dia mengetuk pintu itu, dan terlihat Asha sedang terbaring di atas katil biliknya. Sayu dia melihat adiknya itu. Mana taknya. Asha tak pernah demam sebegini teruknya. Ini kali pertama. Dan hoshilah yang paling risau.
Hoshi menahan air mata nya dari menitis. Dia menuju kesebelah katil Asha. Dia duduk di atas katil bersebelahan Asha.
Asha yang merasakan ada seseorang duduk disebelahnya membuka mata.
Eh oppa dah balik "kata Asha"
Asha okay ?" Tanya Hoshi"
Okay je sikitje ni " kata Asha kembali"
Eh Minghao ade kat bawah tu. Oppa panggil dia naik eh ? " Jelas Hoshi"
Ha ming kat bawah ? " tanya Asha"
Aah " balas Hoshi "
Kenapa oppa bawa dia ke sini ? " tanya asha"
Dia terlalu risau. Penat oppa nak menjawab soalan soalan dia " jelas Hoshi"
Asha membentukkan mulutnya seperti " O "
Oppa panggil dia naik tau ? " tanya Hoshi "
Ha okay " kata Asha "
Hoshi meninggalkan Asha didalam biliknyaa. Dia menuruni tangga. Terlihat The8 sedang bermain dengan telefon nya.
Jom la naik " ajak Hoshi "
Bolehke ? " tanya The8 "
Boleh " jawab hoshi ringkas"
Hoshi dan Minghao menuju ke bilik Asha. Hoshi mengetuk pintu. Terlihat Asha sudah pon duduk bersandar.
Korang berbual lh. Oppa nak mandi jap " kata Hoshi "
Lalu Hoshi keluar dari bilik itu. Maka tinggallah Asha dan Minghao berdua didalam bilik itu
Asal boleh demam. Semalam okay je ? " tanya The 8 "
Entahlah. Pagi tadi tiba tiba badan aku sakit " jelas Asha "
Ooo. Abis ni dah okay ?
Okay lah kot.
Keadaan senyap seketika. Minghao yang kurang selesa dengan keadaan tersebut. Dia mulakan bicaranya semula.
Esok kau sekolah tak ? " tnya Minghao"
Sekolah lah. " jawab Asha"
Keadaan kembali tegang.
Tiba tiba Asha menanyakan soalan
Minghao , kau kenal aku ? " tanya Asha "
Kenal kau? Soalan apa kau tanya ni " pelik The8 "
Haha takde apelah " jawab Asha"
Tuk tuk tuk tuk ...
tbc ..
YOU ARE READING
xuminghao | come to me
Fanfictionmaafkanlah aku .. - minghao itu kisah lama , - asha Psycho