Part 1

146 9 0
                                    

Kwon Asha ( pov )

Hmm penat nya lah harini. kenapa lah si Hoshi tu menyakitkan hati aku sangat. ada ke patut dia amik makanan fav aku. haih dasar mata 10:10
Eh mata 10:10 tulah yang buat dia tambah cute 😋 - author menyampuk
Sambung (pov)
Hish nasib lah dia abang aku ni adik. abangg tagunee ?!!!

End Pov

Ashaaaaa !!!!! bangunn ! kamu dah lambat ni nak kesekolahh ! kata Puan Kwon kepada anak perempuannya"

Ini lah kehidupan Kwon Asha yang selalu dimanja kan oleh keluarga nya sehingga dia menjadi seorang pemalas

Naee~ Asha dah bangun ni eommaa - kata Asha

Yelah . cepat siap ! harini hari pertama kamu ke sekolah baru tu. takkan lah baru nak masuk kamu dah didenda. "bebel Puan Kwon"

Baik eomma ! Asha mandi dulu lahh "kata Asha dengan nada yang malas"

Skip di Dapur

Sedap nya bau ni ! "kata Asha sambil mengembang kempis kan hidung nya"

Dah dah tak payah puji puji eomma. lepas kamu makan ni Appa akan hantar kamu dengan abang kamu naik kereta. tiada bantahan tiada tolakkan. "tegas Puan Kwon"

Okay eomma ! kata kata serentak dari dua beradik itu Kwon Soo Asha dan Kwon Soon Young

Skip di dalam kereta

Soonyong atau lebih dikenali sebagai Hoshi sibuk bermain dengan Iphone X nya manakala Asha hanya termenung melihat permandangan yang tak berapa indah di luar.

Asha. Appa nak cakap ni , Asha jangan buat perangai lagi ye kat sekolah baru. jangan cari pasal lagi macam kat sekolah lama Asha dulu.

okay sini author terangkan apa maksud Appa nya si Asha ni

(FLASHBACK)

Yaa Ashaa apa kamu buat dengan dia nii ? sampai berdarah darah hidungg dia ?
Marah Encik Park Jimin selaku guru disiplin sekolah lama Asha.

Dia cari pasal dengan saya lah ! Saya tak selesa jadi saya hadiah kan dia dengan tumbukkan saya ni "kata Asha sambil menunjuk buku lima nya kepada Encik Park Jimin"

Hish kamu ni. ada je yang takkena. rehat nanti saya nak kamu berjumpa dengan pengetua sekolah ni . saya harap kamu dipindah kannn ! "kata Encik Park Jimin yang sememangnya tidak suka akan perangai Asha"

Asha hanya mengangguk.

Kringggggggg ! itu menanda kan sesi rehat baru bermula.

Asha yang sedang duduk dikerusi sekolahnya mula berdiri dan menyusun seribu langkah ke bilik pengetuanya.

Anyyeongg.... boleh saya masuk " kata Asha "

Masuk ! " kata Pengetua dengan nada yang agak marah "

Apa kamu buatt lagi Kwon Asha ?? "hentak meja" Tak habiss habis nak malu kan sekolah ni ? sayaa nak kamu pindahh sekolahh ni. Disiplin kamu sangat teruk. Saya dah call Appa kamu dia akan amik kamu sekejap lagi. Saya nak kamu ambil barang barang kamu dalam locker atau pon dekat kelas. ucap selamat tinggal dekat semua. dan jangan muncul lagi dekat sekolah ni !! tengking pengetua sekolah iaitu Puan Jennie.

xuminghao | come to me Where stories live. Discover now