Setelah beberapa minggu kejadian itu berlaku.
Minghao dan Asha menjalani kehidupan mereka seperti biasa ..Bergurau seperti biasa , berbual seperti biasa. Tanpa memikirkan kenangan silam mereka itu..
Wey teman aku pergi stabak do "kata Asha"
Nak buat apa ? "Tnya Minghao"
Haus "jawab Asha "
Hoo , jum" jawab Minghao "
Mereka berdua menuju ke stabak.
Actually dorang baru balik sekolah. Lepastu Asha ajak singgah stabak.
Mereka berdua menuju masuk ke dalam stabak itu.
ramai orang yang datang. Minghao beratur untuk membuat pesanan manakala Asha mencari tempat duduk yang sesuai.
Asha melihat tempat duduk yg kosong yg sedikit sunyi. Dia memang suka. Lagipon pravasi lah sikit an ..
Minghao datang dengan Iced Americano yg dipesan oleh Asha . Minghao juga memesan air sama. Dorang memang suka americano sejak azali lagi.
Mereka duduk dan menikmati air tersebut..
Minghao bermain dengan telefonnya.
Asha ? Phone nya habis bateri. Dia termenung melihat MINGHAO yg sedang leka menekan skrin henponnya itu.
Hao , kau sayang aku lagi tak ? " tanya Asha dengan selamba
Dah kenapa kau tiba tiba tanya aku "jawab Minghao pelik"
Saja tanya "jawab Asha balik"
Sayangla "jawab Minghao semula"
Asha hanya membentukkan mulutnya dengan bentuk 'O' tanda mengohkan jawapan Minghao tersebut
Skip
Mereka telah tiba dirumah masing masing.
Dirumah Asha .
Asha duduk di atas sofa setelah siap mandi dan makan. Hoshi ada kelas tambahan. Jadi balik mungkin lambat . Bosan lah Asha dekat rumah. Manataknya kalau ada Si Hoshi tu bolehlah dia buat gurau gurau .
Eomma ngan Appa ? Hm tah keluar kemana tah. Balik balik je dah siap makanan dengan sekeping surat kata mereka keluar
Tepu Lah Asha kat rumah sorang sorang.
Asha bermain dengan henponnya . Bosan. Itulah yang dia rasa
Keluarlah jalan jalan.
Asha mengunci pintu dan menyimpan kunci itu Di tempat yang keluarga mereka sahaja tahu.
Asha berjalan menuju ke taman permainan. Taklah berapa jauh. Hanya 20 meter sahaja dari rumahnya.
Di taman -
Asha duduk di atas sebuah bangku sambil menikmatikan aiskrim yang dia beli dikedai sebentar tadi
Dia memakai earphone dan men dengar lagu kegemarannya.
Dia tidak menghiraukan keadaan sekeliling. Main phone , layan media sosial makan aiskrim. Itulah yang Asha buat ditaman itu.
Dia tetap bosan. Dia mendail nombor Minghao untuk menemani nya.
Tetapi tiba tiba ...
Tbc ..
YOU ARE READING
xuminghao | come to me
Fanfictionmaafkanlah aku .. - minghao itu kisah lama , - asha Psycho