Lapangan Terbang Incheon...
Anna menilik jam ditangannya dan mengeluh panjang. Bahunya yang sakit dan lenguh itu diurut akibat terlalu lama berada di dalam pesawat.
Dari jauh, kelihatan seorang lelaki yang tidak dikenali, berbaju kelabu dan berkaca mata menghampiri Anna yang sedang cuba untuk melarikan diri.
??: oh, changkaman! Saya manager BTS. Saya datang nak ambil awak. Anna kan?
Anna: oh! Manager BTS. Nae, saya Anna. Jhope oppa suruh awak ambil saya?
Manager BTS mengangguk dan menarik bagasi Anna ke kereta sememangnya milik BTS untuk membawa mereka ke konsert atau ke mana-mana tempat jika dipanggil.
Anna: mian, nak tanya mana Jhope oppa? Kenapa dia suruh awak ambil saya?
Manager BTS: dia busy latihan menari. Comeback nak dekat so diorang agak busy sikit.
Anna bermain dengan telefonnya. Tiba-tiba satu mesej masuk daripada nombor yang tidak dikenali.
??- berhentikan kereta ditepi jalan dan turunkan bagasi kau! Kalau tidak kafe keluarga kau akan aku musnahkan!
Anna- nugusaeyo?!
??- jangan tanya aku siapa baik turun cepat!
Anna memandang wajah manager BTS dengan peluh merinik di dahi.
Anna: manager oppa, mian. Boleh berhentikan saya ditepi jalan?
Manager: nae? Tapi Jhope suruh saya hantar awak sampai ke bangunan Big Hit
Anna: please?
Manager BTS memberhentikan kereta di tepi jalan dan Anna mengeluarkan bagasinya. Selepas itu, manager terus memandu ke bangunan Big Hit.
Sebuah kereta mewah berwarna hitam berhenti betul-betul di hadapan Anna. Pemandu kereta itu menurunkan cermin keretanya yang gelap dan membuka cermin mata hitam yang dipakai oleh lelaki itu.
??: annyeong Anna-ah
Anna: omo! Jimin oppa!
Jimin ketawa. Dia keluar daripada keretanya dan menolong Anna untuk menyimpan bagasi di dalam bonet kereta.
Jimin: macam mana flight ok?
Anna: nombor baru oppa ke ni?
Jimin: nae, simpanlah. Ni Jhope oppa tak tahu tau yang oppa 'culik' Anna
Anna: jinjja? Habislah nanti mesti dia marahkan Jimin oppa dengan Anna
Jimin: gwaenchanha, oppa boleh handle
Anna: aigoo jangan yakin sangat ok?
Jimin ketawa dan meneruskan pemanduannya ke bangunan Big Hit.
Big Hit Entertainment...
Manager BTS menunduk ke bawah selepas dimarahi oleh Jhope kerana meninggalkan Anna begitu sahaja dan tidak berkeras. Jhope meraup wajahnya kasar dan mencuba menelefon Anna.
Pintu bilik tarian dikuak dari luar dan Jimin masuk ke dalam bilik itu dengan senyuman yang lebar.
Jimin: aku ada suprise untuk korang especially Jhope! Tapi aku nak korang semua tutup mata dulu
Rapmon: suprise apanya Jimin dengan keadaan tegang macam ni?
Suga: entah, fikir orang nak sambut harijadi ke
Taehyung: aigoo tutup jelah mata mana tahu Jimin hyung nak buat magic? *ketawa*
Jungkook membuat muka blur.
Jungkook: kelakar sangat
Jimin: cepatlah!
Jhope: arasseo! Arasseo! kalau aku tak terkejut, perut kau aku bagi tumbukan kejutan nanti.
Mereka semua menutup mata. Jimin memberi isyarat pada Anna untuk masuk ke dalam bilik itu secara diam-diam dan berdiri di belakang Jhope.
Jimin: ok buka!
Manager: eodisseo?
Semua terkejut dengan manager mereka.
Jin: la, manager hyung tak keluar lagi? Ingatkan dah keluar. Aigoo ini ke kejutannya Jimin?
Jimin: korang, cuba pandang belakang.
Anna membuat muka hodohnya apabila Jhope ingin memandang ke belakang.
Taehyung: oh mak kau beruk kejutan! *melatah*
Jungkook ketawa berdekah-dekah melihat wajah lucu Anna.
Rapmon: Anna! I miss you~
Suga: me too~
Jhope: Jimin ke yang culik Anna?
Anna: bukan culiklah
Jhope memandang Jimin dengan pandangan yang tajam sekali.
Jhope: nasib tak bawa Anna pergi jauh! Kalau tak, aku panggil kawan-kawan Taehyung suruh culik kau pula
Taehyung: nae?
Jungkook: alien la. Hyung ni blur la!
Taehyung: bwo?!
Rapmon: ok semua cukup-cukup. Jom kita raikan kedatangan Anna.
Jin: chukkahaeyo Anna-ah~
Rapmon: chukkahae my princess Anna, my pretty Anna, my lovely dongsaeng!
Suga: chukkahaeyo~
Jimin meletakkan sekotak coklat di dalam beg Anna yang terbuka itu.
Jhope: jemput makan semua
Manager: hyung nak makan sekali boleh? Laparlah~
Semua pandang ke arah manager BTS dan kaku.
Rapmon: tak keluar lagi?
Taehyung: tak nampak hyung dekat situ
Suga: macam mana boleh tak nampak? Badan manager hyung kan besar?
Manager: boleh tak nak makan?
Anna: nae boleh je manager oppa
Credit to:- @yejinnie_park
YOU ARE READING
Beautiful Pain {HIATUS}
Fanfiction》Anna baru sahaja pulang ke Korea selepas menamatkan pengajiannya di China. Selepas beberapa bulan, Anna mengambil alih perniagaan cafe yang dibuka oleh keluarga angkatnya. 》Setiap kali Jimin dan Anna berbual bersama pasti Jhope akan cepat memotong...