BAB 9

28 4 0
                                    

Hari ini, BTS akan sarapan di rumah Jhope dan Anna. Memandangkan Puan Jung dan Encik Jung sudah bertolak ke Jepun semalam kerana ada hal penting yang perlu diselesaikan. Anna menghidangkan segala makanan yang telah di masak olehnya di atas meja.

Jhope pula sedari tadi asyik memerhatikan jari Anna sambil berkerut keningnya yang tersarung cincin yang diberika oleh Jimin.

Rapmon: hoi Jhope! Apa pandang tangan Anna macam tu?

Suga: entah, kalau lapar sangat pun agaklah nak makan tangan dongsaeng.

Jin: seram hyung tengok kau ni Jhope. Macam hantu!

Jhope tiba-tiba memegang tangan Anna dan menariknya dengan kuat.

Jhope: mana dapat cincin ni? Siapa bagi? Bukan semalam takde ke cincin ni? Mana Anna dapat?

Anna memandang Jimin dan menelan air liurnya.

Anna: erm An..Anna beli la semalam. Ingat orang takde duit ke!

Jhope: jangan tipu oppa!

Jungkook: Jhope hyung, geumanhae~ (hentikan)

Rapmon: Jhope dah macam abang tiri dah rasa. Selalu sangat marah Anna

Suga: entah, kesian dia. Dah la comel, cantik pula tu

Jhope: arasseo! Arasseo ppalli mogo

All: gumawo Anna

Anna hanya membalas dengan senyuman.

    Selepas makan, mereka duduk di ruangan televisyen sambil menonton cerita kegemaran mereka. Anna sedang mengemas meja dan dapur yang sudah kotor. Jhope memerhatikan Anna melakukan kerja dan memeluk tubuhnya.

Anna: bwo?

Jhope: oppa nak tahu mana Anna dapat cincin tu. Siapa bagi?

Anna: Anna beli semalam. Oppa takde dekat rumah semalam seharian kan?

Jhope: mana dapat duit nak beli cincin tu?

Anna: guna duit Anna kerja la. Nak jadi detektif sangat ni kenapa?

Jhope: kalau oppa dapat tahu yang salah seorang dari kawan oppa ni yang bagi cincin ni pada Anna, siap ek?

Anna: wae? Salah ke?

Jhope: salah! Sebab diorang TAK LAYAK untuk Anna!

Anna: bwo?! Fine! Anna tak popular macam oppa, Anna tak kaya macam oppa but oppa tak perlu cakap macam ni pada Anna!

Anna melemparkan kain yang sedang digunakan untuk mengelap meja dicampak ke bawah dan berlari naik ke bilik.

Mereka yang sedang menonton televisyen berpaling pada Jhope. Rapmon mengeluh sebelum berkata.

Rapmon: dasi? (again?)

Jhope meraup wajahnya. Jin datang kepadanya dan menggosok belakang badan Jhope.

Jhope: hyung, aku terlepas cakap la. Aku tak sengaja. Serious!

Jin: lain kali kawal marah tu ok? Gwaenchanha, Rapmon dah pergi bilik Anna nak pujuk dia.

Sementara itu, Rapmon mengetuk pintu bilik Anna sebelum membukanya.

Rapmon: Anna-ah~ Rapmon oppa ni

Anna: nae

Rapmon menarik kerusi dan duduk berhadapan dengan Anna yang sedang berpura-pura membaca buku.

Rapmon: cerita dengan oppa?

Anna tiba-tiba sahaja menangis dan Rapmon serta merta menarik Anna ke dalam pelukannya. Hatinya begitu remuk sekali apabila melihat Anna menangis dengan begitu sekali.

Rapmon: shh! Oppa dekat sini.

Anna: kenapa Jhope oppa marah Anna? Dia kata Anna tak layak dengan BTS oppa! Anna cuma nak berkawan je. Jhope oppa dah tak sayangkan Anna ke?

Rapmon: ani~ bukan tak sayang Anna cuma terlalu sayangkan Anna. Jangan fikir macam tu ok?

Anna menangis semahunya pada Rapmon sehingga dia betul-betul berasa sangat lega.

    Selepas semua ahli BTS pulang ke dorm mereka, Jhope naik ke bilik Anna dan membuka pintu perlahan-lahan tetapi diketahui oleh Anna juga.

Anna: wae?

Jhope: *mengeluh* mianhae dongsaeng-ah. Oppa jinjja mianhae.

Anna: nae

Jhope: oppa tahu Anna masih marahkan oppa, right? Ha! Kalau macam tu, petang ni oppa bawa Anna makan aiskrim?

Anna: Anna bukan budak kecil la!

Jhope: jalan-jalan?

Anna: penat

Jhope: shopping?

Anna: mian, Anna dah janji dengan orang lain nak keluar petang ni

Jhope: nae? Nugu? (siapa?)

Anna: molla

Jhope: Anna-ah, mianhae~

Jhope menggoncangkan tubuh Anna sambil membuat aegyo.

Anna: mian

Dorm Bts...
    Mereka duduk di atas kerusi dan memandang kipas yang sedang berpusing. Tiba-tiba  Jungkook bangun.

Jungkook: siapa yang bagi Anna cincin tu ek?

Suga: namchin dia kot. Sibuk la Jungkook ni

Jungkook: of course kena sibuk sebab Anna kan rapat dengan kita je. Jungkook tak pernah pun nampak dia keluar dengan sesiapa melainkan kita.

Jin: wae? Jealous ke?

Jungkook: ani~ Jungkook tengok Jhope hyung tu macam tak suka betul kalau Anna ada namchin. Wae? Anna kan akan kahwin juga suatu hari nanti?

Taehyung: aku cabar kau tanya soalan ni pada Jhope hyung sendiri! *jelir lidah*

Jimin: tak payah nak sibuk hal orang ok? Now, hyung nak Jungkook pergi kemas bilik. Malam tadi main game sambil makan keropok habis bersepah!

Jungkook: arasseo!

Jungkook naik ke biliknya dan Taehyung tiba-tiba menarik tangan Jimin untuk ke luar rumah.

Taehyung: hyung bagi ke cincin tu pada Anna?

Jimin: wae?

Taehyung: Taehyung dah agak dah, lepas je kita berdua makan dengan Anna beberapa minggu lepas, hyung macam pelik je tau! Selalu sangat takde dekat rumah. Hyung bagi kan?

Jimin: nae! Taehyung jangan bagitahu sesiapa ok? Hyung rancang nak bagitahu Jhope benda sebenar tapi tunggu semua keadaan reda dulu

Taehyung: nae, serahkan semuanya pada Taehyung je!

Jimin: serahkan semuanya pada Taehyung? Nanti bocor juga rahsia kan?

Taehyung: kali ni tak!

Jimin: ok

*thanks to readers who always read and vote. Saranghae~*

Beautiful Pain {HIATUS}Where stories live. Discover now