BAB 7

23 3 0
                                    

Hari ini, terlalu ramai pelanggan sehingga menyebabkan Anna menjadi terlalu letih dan penat. Selepas menukar kad yang dilekatkan di pintu kaca kafe kepada 'CLOSED', Anna terus duduk dan meletakkan kepalanya di atas meja.

Sudah agak lama terlelap, datang seorang lelaki masuk ke dalam kafe dan melabuhkan punggungnya di sebelah Anna. Diamati wajah Anna sambil mengukirkan senyum pada bibirnya.

??: Anna-ah

Anna: nae? Oh, Jimin oppa mian

Jimin: oppa tolong kemas kafe?

Anna: ani gwaenchanha, biar Anna kemas. Baru sampai ke?

Jimin: nae. Anna dah makan?

Anna: belum lapar

Anna memegang perutnya. Jimin mengusap lembut  kepala Anna.

Jimin: lepas habis kemas kita pergi makan?

Anna: jinjja? Changkaman! Anna teringin nak makan bibimbap dengan jjajangmyeon. Dah lama tak makan

Jimin: chingu oppa ada buka satu kedai. Jjajangmyeong dengan bibimbap sedap sangat!

Anna: tak payah la, kita order je makan dekat kafe ni ok?

Jimin: wae?~

Anna: Anna takut nanti jadi gosip

Jimin: gwaenchanha~

Anna: nae~

Anna berjalan ke dapur dengan kain dipusing-pusingkan riang. Jimin pula ketawa kecil dan membantu Anna menyusun kerusi dan meja yang agak bertaburan.

Dorm Bts....

     Jhope memanjangkan lehernya dengan mata melilau ke sana dan ke mari seperti mencari sesuatu yang hilang.

Jin: cari siapa? Jimin? Dia keluar

Jhope: pergi mana?

Rapmon: jumpa chingu dia katanya

Suga: haah chingu dia baru balik dari Jepun

Jhope mengangguk dan menyambung makan semula.

Blue Sea Cafe....
   
    Anna menutup segala suis lampu dan kipas. Dikunci pintu utama dan berlari anak masuk ke dalam kereta Jimin yang sudah pun menunggunya sedari tadi.

Jimin: Anna nak balik rumah tukar baju dulu ke?

Anna: tak payahlah sebab Anna takut nanti kena tahan pula dengan omma and appa

Jimin: arasseo

Anna: gumawo sebab tolong Anna tadi?

Jimin: no problem

Beberapa minit kemudian, mereka sampai di hadapan sebuah restoran yang dikatakan oleh Jimin tadi.

Anna: ramainya. Oppa nak masuk juga ke?

Jimin: nae, lapar sangat ni. Kajja!

Jimin segera menarik tangan Anna untuk masuk ke dalam restoran itu. Masuk sahaja ke dalam restoran itu, mulut Anna ternganga luas kerana pelanggannya semua adalah artis Kpop.

Chanyeol: ya hei! Park Jimin! Come and join us!

Sungwoon: wuu yeochin?

Anna: annyeonghasaeyo, saya Anna imnida *bow*

Minho (Winner): annyeonghasaeyo

Jimin: adik Jhope

All: uuuuu~ dating dengan adik Jhope~

Anna ketawa kecil.

Dari dapur, datang seorang yang mungkin tukang masak kerana gaya pemakaiannya.

Jimin: D.o-ah, aku nak order?

D.o: pergilah duduk dulu. Aku nak kemas meja. Ya Park Chanyeol!

Chanyeol: wae?

D.o: bersihkan meja kau!

Jimin berjalan menuju ke satu pintu dan apabila dibuka terdapat kerusi dan meja.

Anna: wah~

Jimin: hanya kita berdua?

Anna: *gelak* bwoya?~ by the way oppa, kenapa Anna tak tahu ya yang D.o oppa buka kedai makan?

Jimin: D.o nak buat persediaan sebab dia nak berhenti jadi penyanyi dekat SM Entertainment.

Anna: nae?! Jinjja?!

D.o masuk ke dalam bilik itu dan meletakkan buku menu di atas meja mereka. Anna memandang wajah D.o dengan pandangan sayu.

D.o: wae Anna-ah?~

Anna: oppa jinjja?

D.o: bwo?

Anna: oppa buka restoran ni sebab nak buat persediaan. Jimin oppa kata D.o oppa nak berhenti jadi penyanyi di SM Entertaiment?

D.o: aigoo Park Jimin! Aniya~ oppa saja je buka restoran ni. Actually, ini restoran family oppa. Omma dengan appa pergi luar negara jadi oppa tolong noona oppa sikit-sikit

Anna memandang wajah Jimin dengan tajam sekali.

D.o: Jimin memang macam ni suka sangat kenakan orang. Nak minum dan makan apa?

Anna: bagi ice lemon tea, kimchi dengan jjajangmyeon

Jimin: air bagi hot chocolate. Makanan sama dengan Anna

D.o: nae~ kamsahamnida~

Setelah D.o menutup pintu, Anna kembali merenung wajah Jimin yang berada di hadapannya dengan tajam sekali. Jimin hanya tersenyum.

Anna: malu tau!

Jimin: mianhae~ oppa gurau je

Anna: suka kan?

Jimin: bwo?

Anna: kena kan Anna tadi

Jimin mencapai tangan Anna.

Jimin: oppa suka tengok muka Anna macam tu. Kelakar

Anna: bukan setakat kelakar je kan?

Jimin: nope, kelakar je

Anna: arasseoyo~

Anna mengeluarkan telefonnya dan terus tersenyum.

Jimin yang melihat Anna ralit dengan telefonnya terus merampas telefon itu.

Jimin: oppa taknak Anna main fon

Anna: wae?~

Jimin menggelengkan kepalanya.

Beautiful Pain {HIATUS}Where stories live. Discover now