Anna merenggangkan otot-ototnya yang terasa seperti sudah tersimpul akibat terlalu lama membersihkan bahagian dapur. Apron yang tersangkut di lehernya di buka dan berjalan ke kaunter untuk mengira duit hasil pada hari ini.
Anna: omo! Jhope oppa! Terkejut Anna tau! Kenapa ni?
Dibelakang Jhope, Taehyung sedang menundukkan wajahnya seperti baru sahaja selepas dihukum.
Jhope: Anna pergi mana semalam?
Anna: wae?
Jhope: jawablah!
Anna: Anna keluar makan la dengan kawan
Jhope: kawan Anna tu Jimin dengan Taehyung kan?
Anna: mana oppa...
Anna memandang Taehyung dan terus menggelengkan kepalanya.
Beberapa minit yang lepas...
Selepas berlatih menari, mereka duduk di dalam bulatan dan melepaskan penat mereka sebelum berborak.
Jimin: changkaman, nak pergi tandas sekejap
Taehyung: nak telefon Anna la tu. Opps
Jhope: nae?! Anna?!
Taehyung: mian, semalam kitorang keluar makan dengan Anna
Jimin menepuk dahinya. Taehyung terkejut dengan Jhope yang meninggikan suaranya dan terus terlepas cakap.
Jhope: ya Park Jimin?
Jimin: mian kitorang cuma keluar makan je
Taehyung: nae, keluar makan je
Jhope: kau cuba nak ambil hati Anna?
Jimin: nae?
Taehyung: ani! Kitorang cuma keluar makan je sebab Anna nak ucapkan terima kasih pada Jimin hyung sebab dah tolong dia
Jhope: nonsense!
Anna menggelengkan kepalanya selepas mendengar cerita daripada Taehyung. Jhope tiba-tiba menarik kasar tangan Anna untuk berhadapan dengan BTS.
Jhope: kenapa buat macam ni?!
Anna: sakitlah! Yang oppa nak marah-marah sangat kenapa?!
Jhope: yes! Oppa marah sangat sebab Anna tu adik oppa! And Jimin dengan Taehyung adalah K-idol! Kalau terbongkar diorang keluar makan dengan Anna macam mana?! Apa kami nak jawab?!
Anna: masalahnya sekarang ni tak terbongkar, right? Kalau oppa cakap elok-elok boleh ke? Tak perlu la nak bertengkar macam ni!
Jhope: siapa ajar jadi kurang ajar ni?!
Anna memusingkan badannya ke belakang untuk menyambung kerjanya semula tetapi Jhope telah menghalang Anna dan terus menampar pipinya.
Ahli BTS yang lain sangat terkejut dan mereka terus mendapatkan Anna. Suga memeluk bahu Anna.
Rapmon: ya Jhope-ah, sudahlah. Daripada dulu sampai sekarang masih dengan panas baran tu. Diorang cuma keluar makan je. KELUAR MAKAN bukan keluar berdua tapi bertiga and ramai orang dah tahu yang Anna tu adik kau kan? Kenapa perlu takut sangat?
Anna mencapai begnya dan keluar dari kafe itu dengan segera.
12:00 a.m...
Malam itu, Anna mengurungkan dirinya di dalam bilik dan langsung tidak bersama dengan Jhope, omma dan appa nya untuk makan malam bersama. Perutnya yang sedang mendendangkan lagu tidak enak segera di usap.Anna: aigoo lapar lah pula. Tadi omma masak bau sedap la pula. Yang lain tidur dah kot, keluar jelah
Anna menuruni anak tangga perlahan-lahan dan terus berjengket-jengket ke dapur. Dibuka tudung periuk tiba-tiba di sebalik cermin tingkap di hadapannya kelihatan satu susuk tubuh berwarna hitam berdiri tidak jauh darinya.
Anna: arghhh!!
??: ya! Jhope oppa la!
Anna: ish!
Jhope: mianhae
Anna: bla bla bla tak nak dengar
Jhope: adik oppa lapar?
Anna: nae
Jhope: Anna duduk je biar oppa hidangkan makanan
Anna mengikut arahan Jhope tanpa membantah. Tidak lama kemudian, Jhope menghidangkan nasi putih bersama kimchi kegemaran Anna, sup daging (bukan daging tut tut ek) dan telur gulung.
Anna terus makan tanpa memandang wajah Jhope yang sedang memerhatikan dongsaengnya itu makan.
Jhope: mianhae~ mianhae~ mianhae~ mianhae~
Anna: please shut up! Orang nak makanlah!
YOU ARE READING
Beautiful Pain {HIATUS}
Fanfiction》Anna baru sahaja pulang ke Korea selepas menamatkan pengajiannya di China. Selepas beberapa bulan, Anna mengambil alih perniagaan cafe yang dibuka oleh keluarga angkatnya. 》Setiap kali Jimin dan Anna berbual bersama pasti Jhope akan cepat memotong...