BAB 4

30 4 0
                                    

Selesai berlatih menari, BTS terus bertolak ke Blue Sea Cafe untuk mencuba menu baru yang direka khas oleh Anna. Mereka sangat teruja untuk merasa makanan baru itu.

Cafe Blue Sea...

Loceng pada pintu kafe berbunyi menandakan ada orang masuk ke dalam kafe. Anna yang sedang membasuh pinggan segera mengelap tangannya menggunakan kain yang berada di dalam apron yang tersangkut pada lehernya.

Anna: BTS oppa! Annyeonghasaeyo

Jin: annyoenghasaeyo Anna-ah, sorang je ke?

Anna: nae, sorang je

Jhope: omma dengan appa mana?

Anna: diorang keluar cari barang sekejap lepastu terus balik rumah. Nak minum dan makan apa?

Rapmon: kitorang semua nak makan makanan yang baru dalam menu dalam kafe ni

Taehyung: Anna masak sendiri kan?

Anna: nae Anna masak sendiri.

Suga: good! So kitorang nak masakan baru tu. Air macam biasalah Anna

Anna mencatat sesuatu di dalam buku khas untuk mengambil nota dan berjalan ke arah dapur untuk memasak apa yang dipesan oleh mereka.

Taehyung menyiku lengan Jimin yang memandang Anna sehingga hilang dari pandangan mereka.

Taehyung: hyung dah janji kan?

Jimin: nae? Janji apa?

Taehyung: oh buat-buat lupa ek? Jhope hyung... *Jimin tutup mulut Taehyung*

Jhope: wae?

Jimin: aniya. Arasseo! Arasseo! Hyung betul-betul lupa la!

Taehyung tersenyum dan mengangkat keningnya.

Tidak lama kemudian, Anna membawa makanan yang dipesan oleh mereka ke atas dulang. Jimin yang melihat Anna seperti inginkan bantuan segera menolongnya.

Jhope yang melihat adegan itu terus merampas dulang pada tangan Jimin dan membawanya ke meja mereka.

Jhope: makanan dah sampai~. Anna-ah, air!

Anna baru ingin kembali ke dapur tetapi di halang oleh Jimin.

Jimin: gwaenchanha, biar oppa yang pergi

Tiba-tiba Jhope menarik tangan Jimin ke belakang dan berlari menuju ke dapur untuk mengambil air. Jimin menggelengkan kepalanya dan menggosok lengan yang ditarik oleh Jhope tadi.

Anna: Jhope oppa! Kenapa buat Jimin oppa macam ni? Gwaenchanha Jimin oppa?

Jimin: nae, gwaenchanha. Jom makan. Lapar sangat dah ni

Anna mengambil tempat duduk di sebelah Jimin memandangkan kerusi disebelahnya itu kosong. Jhope memandang mereka berdua dengan pandangan yang tajam.

Jin memetik jarinya di hadapan wajah Jhope.

Jin: ya! Makanlah!

Beautiful Pain {HIATUS}Where stories live. Discover now