BAB 10

27 4 0
                                    

Anna harus memastikan Jhope sudah keluar jika tidak pasti dia akan ditahan dan akan disoal dengan pelbagai soalan sehingga terlewat. Selepas menyembur sedikit minyak wangi pada lengannya, di rapikan rambut serta baju, Anna terus mencapai beg yang tergantung pada almari.

Sebuah kereta sudah menunggunya di hadapan rumah. Selepas mengunci pintu rumah, dia terus berjalan dan masuk ke dalam sebuah kereta.

Jimin: look so beautiful

Anna: gumawo. Kajja! Kita nak lunch mana?

Jimin: kita pergi satu restoran perancis. Makanan dekat sana sedap sangat

Anna: ok

Jimin memulakan pemanduannya dengan senyuman yang terukir di wajahnya. Sedang Anna khusyuk melihat pemandangan luar tingkap, tiba-tiba terasa satu tangan memegang tangannya erat.

Jimin tersenyum sehingga menampakkan giginya yang tersusun selepas Anna memandangnya.

Beberapa minit kemudian, mereka sampai di hadapan sebuah restoran yang diberitahu oleh Jimin tadi. Selepas meletakkan kereta, mereka keluar dan berjalan beriringan sambil berpegangan tangan dan masuk ke dalam restoran itu.

Pelayan: selamat datang. Ada buat tempahan meja?

Jimin: nae, saya ada buat tempahan meja pagi tadi

Pelayan: nama?

Jimin: Park Jimin

Pelayan memandang wajah Jimin lama dan menekan sesuatu pada komputer di hadapannya.

Pelayan: meja nombor 20

Jimin&Anna: gumawo~

Pelayan itu membawa mereka berdua ke meja yang disebutkan oleh pelayan itu.

Jimin: bagi saya air yang bernombor 3 dan 4. Makan bagi yang bernombor 10 dan 13

(Restoran ni kalau nak order sebut nombor je)

Pelayan: ok, thank you.

Pelayan itu berlalu pergi dengan segera. Diletakkan kertas order tadi di dapur dan terus memanggil kawannya.

Pelayan 1: ya Sulli! Tengok namja tu.

Sulli: nae, waeyo?

Pelayan 1: itu bukan Jimin ke dari BTS?

Sulli: kau kan yang tanya dia tadi masa diorang mula-mula masuk restoran ni?

Pelayan 1: ya Sulli! Namja tu bagitahu nama dia Park Jimin! Ya! Ya! Park Jimin! Park Jimin BTS! Itu yeochin dia ke??

Sulli: changkaman, itu bukan ke adik angkat Jhope? Diorang bercinta ke? Omo! Ya!! Eothokkae??

Mereka berdua segera mengeluarkan telefon dan menangkap gambar Jimin dan Anna sebanyak yang mungkin berserta dengan rakaman mereka berdua sedang seronok berborak dan bergelak ketawa.

    Jimin ketawa mendengar cerita kelakar yang diceritakan oleh Anna.

Jimin: macam mana boleh jadi macam tu?

Anna: molla~ tapi kelakar kan?

Tidak lama kemudian, makanan mereka sampai.

Anna: oppa, kenapa pelayan tadi tu pandang oppa lain macam? Kita keluar jom?

Jimin: wae? Biarlah, mungkin dia tak pernah tengok orang dating?

Anna: tak kelakar la oppa!

Jimin: arasseo! Arasseo! Lepas makan kita terus balik ok?

Anna mengangguk dan makan dengan laju.

Dorm Bts....
    Manager masuk ke dalam dorm BTS dengan termengah-mengah.

Taehyung: manager hyung! Baru balik dari joging ke?

Jungkook: *ketawa kecil* joging dari pagi tadi sampai tengahari ni. Wuish! Berapa pusingan? *ketawa*

Manager: Jimin mana?

Rapmon: wae?

Jhope yang sedang bermain telefon, tiba-tiba mengepalkan jari-jemarinya dan mengetuk meja dengan kuat.

Jhope: biar aku cari Jimin! Tak guna!!

Jhope merampas kunci kereta daripada manager dan keluar daripada rumah dengan dadanya turun naik.

Manager menepuk dahinya.

Manager: habis! Korang kena tolong hyung sebelum benda jadi lebih parah!

Rapmon: wae?

Suga: oh my god! Ya Park Jimin! Aish!

Jin yang berada bersebelahan dengan Suga terus merampas telefonnya.

Jin: ya Rapmon, baca ni!

Jin menunjukkan Rapmon satu artikel yang tertulis 'Jimin BTS dating dengan adik Jhope'.

Taehyung membaca komen yang ditulis oleh army pada ruangan komen.

"kenapa mesti adik Jhope?"

"takde perempuan lain ke?"

"ya Park Jimin!!"

"andwae my husband!!"

"Anna!!"

"kau akan mati Anna"

"aku akan pastikan Anna MATI dan tiada siapa boleh ambil Jimin dari aku"

    Jimin menghantar Anna betul-betul di hadapan rumah. Keluar sahaja daripada kereta, satu tangan telah menarik Anna dengan kasarnya dan dibawa terus masuk ke dalam rumah.

Jimin: ya Jhope! Kenapa ni?!

Jhope: kenapa kau tanya? Hah?! Korang berdua keluar makan kan?! Korang berdua dating senyap-senyap tanpa pengetahuan aku kan?! Cakaplah!!

Jimin: nae, kitorang memang dating. So what? Kenapa? Apa masalahnya?

Jhope: masalah dia sekarang ni adalah korang dah jadi bahan gossip! Anna!! Kenapa tak dengar cakap oppa?! Wae?

Jhope menolak Anna.

Jimin: kau ni dah melampau la Jhope!

Jimin menumbuk pipi Jhope dan di balas pula oleh Jhope. Anna yang melihat adegan itu cuba untuk meleraikan tetapi siku Jhope telah terkena hidung Anna dan menyebabkan hidungnya berdarah.

Rapmon: stop it now!!!

Jin dan Suga menarik mereka berdua dari terus bergaduh. Rapmon pula mengangkat Anna yang jatuh terduduk.

Rapmon: aku nak korang berdua duduk dan kita berbincang!

Anna: mianhae sebab Anna...

Jhope: Anna masuk bilik sekarang!

Anna berlari naik ke biliknya dan Jhope pula menguncinya dari luar.

Jimin: kenapa kurung dia dari luar?

Jhope: wae? Kau nak aku kurung kau sekali dalam tu supaya korang boleh berdua-duaan macam tu?

Jimin: nae! Kurunglah aku sekali dengan dia! Kurunglah!!

Jhope menumbuk Jimin lagi sekali.

Rapmon: Park Jimin!! Jung Hoseok!! Geumanhae!!

Dada Rapmon turun naik menahan amarah. Mereka yang lain terdiam kerana selama ini mereka tidak pernah melihat Rapmon marah dengan begitu sekali.

Rapmon: ini bukan caranya untuk selesaikan masalah ok? Ini bukan caranya! Please berfikiran macam budak yang matang! ok? Now, aku nak Jimin ikut aku balik dan Jhope kau duduk dalam rumah ni!

Mereka keluar daripada rumah itu, membawa Jimin pulang bersama.

Anna: oppa mianhae~ Jinjja mianhae~ jangan kurung Anna. Oppa!

Jhope: diam!! *ketuk pintu dengan kuat*

Anna bersandar pada pintu dan menangis semahunya.

Anna: omma~ appa~

Beautiful Pain {HIATUS}Where stories live. Discover now