BAB 8

26 3 0
                                    

Anna merasa tidak sedap badan dan bingkas bangun dari pembaringannya. Jam di atas laci di tilik dan terus terlopong mulut Anna tatkala melihat angka jam sudah menginjak pada pukul 12 tengahari.

Pintu dikuak dari luar dan kelihatan Jhope sedang membawa satu dulang yang diatasnya adalah air dan semangkuk bubur.

Jhope: Anna tak sihat jadi kena makan dulu lepastu makan ubat ok?

Anna: nantilah, bagi Anna mandi dulu?

Jhope menggelengkan kepalanya dan memegang kedua belah bahu dongsaengnya itu dan menekan supaya Anna tetap pada kedudukannya.

Jhope: makan! Mandi tu nanti. Oppa ada hal ni. Nak kena cepat.

Jhope terus keluar dan menutup pintu bilik. Tiba-tiba telefon Anna berdering dan tertera nama Jimin pada skrin telefonnya.

Jimin: Anna-ah~, eodisseo?

Anna: Jimin oppa mianhae~

Jimin: wae? Jhope tak bagi keluar ke? Gwaenchanha oppa ambil Anna dekat rumah ok?

Anna: ani, Anna tak sihat. Kita keluar esok?

Jimin: tak sihat? Dah makan? Nak pergi klinik? Anna siap nanti oppa ambil, kita pergi klinik ok?

Anna: Jhope oppa ada masakkan bubur. Lagipun Anna takde selera nak makan. Oppa eodisseo?

Jimin: oppa dah sampai dekat depan restoran yang kita janji tu la. Anna nak makan apa? Oppa nak belikan

Anna: takpelah

Jimin: ppalli~

Anna: apa-apa jelah. Oppa dah makan? Jinjja mianhae Jimin oppa

Jimin: gwaenchanha chagi~ jumpa nanti ok? Oppa nak beli makanan sekejap

Anna: n..nae~

Anna terus matikan panggilan dan meletakkan kedua belah tangannya pada pipinya yang sudah terasa panas.

Anna: chagi? Jimin oppa panggil aku chagi? Oh my god! Chagi! Anna-ah, dia panggil kau chagi! Chagi! Chagi!

    Beberapa minit kemudian, Anna telah mendapat satu mesej daripada Jimin yang mengatakan dia sudah pun berada di hadapan rumahnya.

Anna merapikan rambutnya dan berlari turun ke bawah.

Anna: oppa?

Jimin: Anna!

Anna: kajja, kita makan dekat pondok belakang?

Jimin: nae~ Jhope oppa dah keluar?

Anna: dah. Lepas dia bagi Anna bubur dengan air Jhope oppa terus keluar. Katanya ada hal. Hal apa ya?

Jimin: Jhope dijemput ke satu majlis apa entah dengan rapmon.

Anna mengangguk. Jimin membuka bungkusan makanan dan terus dimakan dengan lajunya. Mungkin lapar sangat kot?

Di perhatikan wajah Jimin dengan begitu lama sekali dan tiba-tiba Jimin menoleh ke arah Anna  pula.

Anna: ehem! *cover*

Jimin: aigoo kyeopta~ pandang la oppa lagi~ padanglah~

Anna: waeyo?~

Jimin: eee dia pandang kita tadi kan?

Anna: ani! Anna pandang pokok tu

Jimin: jinjja? Jinjja? Jinjja?

Anna ketawa kecil.

Jimin meletakkan sudu dan mula memandang Anna pula.

Jimin: mogo (makan)

Anna: Anna dah kenyang

Jimin mengambil sedikit nasi dengan menggunakan sudu dan disuapkan ke dalam mulut Anna.

Jimin: macam baby nak kena suap!

Anna tersipu malu dan mengunyah nasi di dalam mulutnya dengan perlahan-lahan. Jimin mengambil plastik di sebelahnya dan dikeluarkan satu kotak.

Jimin: Anna-ah

Anna: nae?

Jimin membuka kotak yang dipegangnya.

Jimin: this is for you, my dear~

Anna: for me?

Jimin: nae chagiya~

Anna: wae chagiya?

Jimin: because saranghae~ *sarung cincin ke jari Anna*

Anna: saranghae?

Jimin: wo ai ni

Anna: ara (tahu) *gelak kecil* gumawo~ jinjja yepota (cantik)

Jimin: pakai la

Jimin memegang tangan Anna dan ibu jarinya menggosok pada cincin yang berada pada jari manisnya.

Jimin: simpan elok-elok cincin ni ok?

Anna: sampai bila Anna nak kena pakai cincin ni?

Jimin: sampai oppa dah bersedia untuk terima Anna berada dalam hidup oppa sampai bila-bila

Anna: jinjja gumawo~

Jimin: nae~ *cuit hidung Anna* 

Beautiful Pain {HIATUS}Where stories live. Discover now