BAB 12

95 13 0
                                    

"Pagi oi pagi cik muda !" Sindir minori.

"Kau ni dengan aku pun nak perlikan , tak sayang aku langsung ." Kata aku sambil menjelir lidah.

"Eh..dia jelir lidah kat kita pulak , dia yang tak sayang kita ." Kata minori sambil buat muka merajuk.

"Dah jom pergi shopping !" Kata aku gembira.

Selepas mandi aku dan minori terus pergi ke Shopping Mall . Aku rasa teruja bila melihat wajah poster idola aku yang besar tu.

"Minori jom pergi arked !" Kata aku teruja.

"Huh ...A...R...K....E....D ?" Tanya minori .

Aku menganguk . Minori hanya berdiri diam. Tanpa melengahkan masa aku menarik tangan minori masuk ke dalam arked iaitu tempat bermain . Bagi aku tu kedai permainan terseronok . Aku berjaya mendapatkan 15 belas anak patung , end round menari dan berjaya mengetuk 1000 kali pada gendang maisomini.

"Wow hebat nya kau !" Kata seorang gadis di belakang aku .

"RANA !" Jerit aku kerana terkejut .

"Oh selepas kejadian abang aku mati kau kahwin kan tahniah Kakak Renna kau dah jadi kawan terbaik buat abang aku".. . Tiba tiba riak wajah Rana berubah menjadi marah . "Bangang punya pompuan kau tau tak abang aku cintakan kau! Lepas dia tau Minori tu kawan baik kau sejak kecil abang aku bunuh diri kau tau tak !" Marah dia sambil cekik aku .

"Rana lepaskan kakak ." Rayu aku .

"Aa.....apa aku dah buat .....  Rana minta maaf !" Dia terus lari sebaik dia sedar.

Rupa rupanya kes kematian Misaki bukan berpunca dari sesiapa tapi dari aku ! Aku lah jenayah yang membuat Misaki bunuh diri..."Dia suka aku ?"Tanya aku kepada diri sendiri. Tiba tiba aku menangis .

"Misaki ..." Kata aku perlahan sambil menangis .

"Ena kau okey tak ni ....kejap tadi kau kata Misaki ?" Tanya Minori.

Aku menganguk perlahan.

"Tak pe besok lepas habis sekolah aku bawa kau pergi kubur arwah ya ?" Kata minori perlaham .

Aku menganguk  menandakan setuju untuk melawat kubur arwah.

Mr Playboy  And Mrs TomboyWhere stories live. Discover now