4. Furyózní lyžovačka

328 39 12
                                    

Ředitel Nick Fury málem chytil infarkt, když mu do kanclu napochodovala armádečka Winter Soldierů. Pak si ten vepředu stáhnul kuklu a zeptal se Tashiným hlasem: ,,Tak kdy odjíždíme na ty hory?!"

A tak jsme popadli quinjet, sbalili lyže, lyžáky, Clintovic family, snowboardy, oblečení, Pepper, řízky v chlebu, nalezli do letadýlka, unesli s sebou Furyho a posadili Clinta k řízení, aby nás dovezl na nějakou tu lyžovačku. Cestou jsme to krosli přes Wakandu a nabrali i T'Challu a Shuri, takže jsem se trochu bála, kde to přistaneme, ale nakonec nás Hawkeye za tmy šťastně vysadil u horského střediska a poslal nás se ubytovat. Thor, Loki a T'Challa rozkopli dveře a za řevu "Myy třii krááloové jdééme k váám" vyrazili k pokladně. Shuri, Peter a naše parta jsme před chatou stavěli jednookého sněhuláka, Bucky se Stevem dělali andělíčky ve sněhu (náš ochočený Winter Soldier byl doslova ve svém živlu), Tony - celou cestu ochutnával čaj s rumem a konečně četl tu Hru o trůny, abych uvedla věci na pravou míru - si přes ramena přehodil huňatý černý koberec, co ležel v recepci, objal chudáka Bruce se strachem ze tmy a mumlal "Jsem Černá hlídka!", Stephen portály nakukoval do pokojů a vybíral si ten nejlepší a Fury klečel vzadu za chatou a podle tichého drmolení asi odříkával poslední modlitbu.

Nakonec nám Kočičák šťastně zaplatil pobyt (omylem málem koupil celý komplex, přilehlé pozemky a personál k tomu, ale naštěstí to ta nebohá paní za pokladnou stačila včas stornovat, než se prodala do otroctví Wakanďanům) a my se s dupáním vyšplhali po schodech nahoru. Zařídil nám celé nejhořejší patro, takže jsme tu měli klid. Zatím ještě ne, protože pár brblajících rodinek s dětmi, které si stěžovali na "tu dnešní mládež" (strčili jsme jim před čumáky Stevovu občanku, aby konečně sklapli) se muselo odstěhovat o patro níž.
Po bližším prozkoumání jsme zjistili, že patro má jen šest pokojů - a z toho jedno byla společenka a to druhé společná koupelna, do které by nikdo nevlezl, ani kdyby mu za to zaplatili, poněvadž jsme si nebyli jistí, jestli to černé chlupaté na zdi má být hodně špatný desing nebo pokročilé stadium plísně.

Já, Sis, Lucy, Aria, Panda a Shuri jsme dostaly pokoj po osmi s vlastní koupelnou, kterou jsme okamžitě zaplnily všemi možnými i nemožnými kosmetickými potřebami. Za chvíli se na volných postelích usadily Tasha, protože s "tou bandou nemyslících stvoření, jejím partnerem a šéfem" teda nebude, a Pepper, která jako důvod uvedla "bandu nemyslících stvoření s jejím zároveň partnerem a šéfem v čele". Vřele jsme je přijaly.

Do nejmenšího pokoje pro čtyři si zalezli Bartonovi a zbytek pánského usazenstva se rozdělil podle Furyho blacklistu - to znamená Steve, Bruce, Stephen, Peter a pak ten zbytek, který mu někdy něco udělal. Nakonec ho přesvědčili, že je tohle rozdělení vzhledem k nedostatku místa hloupost a Mad-Eye Nicky byl donucený svoje kritéria trochu uvolnit. Rozdělení tedy bylo Fury, Steve, T'Challa, Stephen, Bruce v jednom pokoji a Loki, Tony, Bucky, Thor a Peter v druhém.

Vybalili jsme si a pak vyrazili zničit zdejší kuchyni rozpočet tím, že jí ke stolu posadíme dva asgarďany a dáme jim za úkol je nakrmit. Srazili jsme tedy pár stolů dohromady a šli si pro naši porci přesmaženého řízku s neméně mastnými hranolky a rajčaty tak umělými, že Bruce z kapsy vytáhl kapesní sadu určování neznámých látek a začal zjišťovat, jestli to není z plastu. Mňam. Pepper večeři strávila tím, že nervózně poposedávala při pomyšlení na to, kolik toho mohla stihnout, a skoro nejedla, jak si pořád nakukovala do diáře (podle Lucy ho očarovala zvětšovacím kouzlem, protože tolik věcí v diáři prostě nejde mít), dokud jí ho Tony jemně nevytáhl z ruky a nevhodil ho do krbu. Načež Pepper na něj začala ječet a my už si z praxe vytáhli klapky na uši, protože tohle bude na dlouho, a nerušeně pokračovali v jídle, jenže potom Peter zjistil, že ten krb je jen falešná černá destička s animací praskajících plamenů a T'Challa pak šel dát té paní za večeři dýško pár statisíců, jednak za Thorovu porci, jednak na nervy a jednak na opravdový krb.

Pepper (i když spíše než papriku právě teď připomínala přesazovanou mandragoru) naštěstí doječela už na schodech, takže jsme nemusely řešit, jak ji uklidňovat. Furyho jsme jen zahlédli, jak se snažil přemluvit paní Bartonovou, jestli nemůže u ní jakožto normální lidské bytosti spát na podlaze, načež ho Stephen portnul do jejich ložnice a už ho nikdy nikdo neviděl... Just kidding, pak z ní zase odešel, protože Steve se převlékal do pyžamového trička a on měl rád svoje ego tam, kde bylo.

Druhý den jsme chtěli jít po vzoru českých rodinek lyžovat hned brzo, ale probuďte někdo Lokiho, že? Thor ho už začínal podezřívat, že snad upadl do spánku bohů, černovlásek se však z postele vykutal někdy po desáté a zíváním se dožadoval krmení. Než jsme se najedli, udělali ze sebe něco, co alespoň vzdáleně připomínalo lidské bytosti, a než jsme na sebe navlékli všechny vrstvy roláků, mikin a termoprádla, bylo poledne. ,,Alespoň budeme mít svah pro sebe," prohlásila Shuri klidně a zatočila na prstu klíčenkou. No jo, Wakanda a jejich zmenšovací snowboardy. Vzhledem k tomu, že bylo mínus pět, vypadali jsme vážně jako ta armáda Winter Soldierů. Než jsem nám všem stačila nabarvit rukávy na bundách rudými hvězdičkami, odtáhli mě ven.

Lucy a Sis jakožto nelyžařky nejprve projevily zájem o sjíždění svahu na Capově štítu, potom, co ale zjistily, že to ďábelské umění budeme učit Furyho, změnily názor s tím, že chtějí vidět, kdo se přerazí víc. Pepper a paní Bartonová šly na běžky prozkoumat okolí a náležitě drbat přátele jejich manželů a my jsme si šli vzít Jednoočku do parády na svah. Nebo lépe řečeno, učitelský tým složený ze Steva, Tonyho, Stephena a Lokiho (Fury ho nechal jít jen kvůli tomu, aby mu vytvářel heboučký měkký snížek) zamířili spolu se Sis, Furym a Lucy na dětský svah a ten zbytek na normální sjezdovku.

T'Challa mi poklepal na rameno. ,,Ty umíš i lyžovat i snowboardovat?" ujistil se. Přikývla jsem a on mi s úsměvem vrazil krásný nový snowboard v černé barvě. Zalapala jsem po dechu. ,,Pokud dvakrát zmáčkneš patou a jednou špičkou, rozhodí se ti na lyže," ukázal mi. V očích mi vyskočily hvězdičky a on šel další taková prkna věnovat Peterovi a Buckymu (tomu ale neprozradil, že se to rozdělává, a těšil se, až se rozseká). Tony si mezitím rozepínal šusťákovku a poklepáním se zároveň převlékl a rovnou obul do lyžáků. Závist.

Mrkla jsem na Pandu a Ariu, obě na lyžích. ,,Vzhůru dolů!" výskla jsem, zamávala na vedlejší svah, kde se Sis s jekotem řítila Stevovi do náruče, a spustila se dolů po hladkém sněhu.

Berte to jako novoroční speciál od osoby, která to chtěla vydat co nejdřív po půlnoci, ale její rodiče ji předtím vytáhli na lyžování a ona tam totálně zdechla a potřebovala dospat osm nocí ponocování XD

AvČR BONUSYWhere stories live. Discover now