Zondag 2 september

12 2 2
                                    

Pfff... Ik weet niet of ik dit jaar overleef. Het is week 2 en ik zie het nu al niet meer zitten. Rachel en haar bende vallen me dehele tijd lastig. Ze vinden me op m'n beste verstop plaatsen, behalve op 1 plekje, maar daar vertel ik straks over.

Eerst wat goed nieuws! Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Vlinders. Ze zijn zo mooi en inspirerend! Ik heb een park gevonden niet ver van mijn huis, daar zijn er zoveel! Ik heb een nieuw fototoestel en een boek gekocht. Met dat fototoestel neem ik foto's van de vlinders die ik nog niet ik mijn boek heb staan. Eerst neem ik een foto, daarna zoek ik op welke soort het is, en daarna plak ik de foto met de naam in mijn boek. Ik heb er al veel!

Maar goed, dat was het goede nieuws

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Maar goed, dat was het goede nieuws... Ik weet niet wat ik Rachel heb aangedaan, maar het is vreselijk! Ik weet niet wat haar bezield. Ze nemen mijn boeken af, scheuren mijn blaadjes, trekken mijn stoel weg,... en zo gaat het de hele dag door. Maar ik moet steeds aan die 2 meisjes denken. Soms kijken ze heel bezorgd naar mij, maar vanaf dat Rachel ook maar een beetje in de buurt komt, kijken ze alsof ik een mengeling ben van rotte vis, overdatum bonen in tomatensaus en bananen. Ze kijken dus gewoon afschuwelijk naar mij.

Oja! Ik ging nog over mijn verborgen plekje vertellen! Ik ben dus heel erg klein, nog geen 1m50. Dus dat is heel klein voor iemand van het 2e middelbaar. Maar ik heb een hele goeie verstop plaats gevonden, en daar zullen ze mij nooit vinden! Ik heb namelijk nog een redelijk grote locker. En ik pas erin! Ik schijf al mijn boeken heel diep en dan kruip ik erin en sluit de deur! Handig toch? Dan zit ik veilig en kan ik doen wat ik wil. Ik eet rustig mijn koek op, ik speel een spelletje en ik leer nog eens voor mijn toets. En geen Rachel die mij lastig valt!

Alleen kan ik er niet altijd in kruipen. Als er teveel mensen rond mij staan zien ze dat waarschijnlijk. En vertellen ze dat dan aan Rachel, en dat wil ik vermijden! Dus soms kan ik er niet in... Ik heb al geprobeerd in het toilet, maar daar vindt ze mij ook.

VlindermeisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu