"Daddy pergila masuk kereta dulu Hara nak basuh pinggan-pinggan ni dulu." Kata Hara sambil memakai sarung tangan lalu membuang sisa-sisa makanan.
"Tak payahlah. Nanti balik baru basuh." Balas Yoongi.
"Nanti balik penat tak terbasuh pulak kang." Jawab Hara.
"Takpa daddy tolonglah basuh sekali. Okay?" Tanya Min Yoongi lalu tersenyum.
"Arraseo." Hara mengangguk sambil membalas senyuman si ayah. Sarung tangan dibuka lalu diletakkan di tepi singki.
"Daddy jap, Hara nak ambik phone!" Laung Hara lalu laju saja dia berlari naik ke atas untuk mengambil telefon pintarnya.
"Cepat sikit! Daddy tunggu dalam kereta." Balas Yoongi dari bawah lalu kaki diatur menuju ke keretanya. Jung Hoseok pula sekadar membuntuti Yoongi dari belakang.
Dua orang lelaki itu berjalan keluar dari rumah. Secara automatik mata Hoseok melihat ke arah Burley yang sedang diulik mimpi. Ceh!
"Hyung?" Panggil Hoseok.
"Haa mende kau?" Soal Yoongi. Pintu kereta dibuka olehnya lalu dia masuk ke dalam kereta. Pintu kereta ditutup kembali.
"Kau dah tak ada haiwan lain ke yang nak dibela? Harimau jugaklah kau bela pun." Tanya Hoseok. Muka pelik ditayangkan.
"Dah si Hara tu nak harimau. Kalau tak aku nak beli ular je." Balas Yoongi. Enjin kereta dihidupkan.
"Fuh! Lagi bahaya doe. Kau ni belilah kucing ke arnab ke?" Soal Hoseok.
Min Yoongi mengeluh lalu dia melihat Hoseok yang masih berada di luar kereta sedap bersandar di kereta mewah milik Min Yoongi.
"Aku dah cakap. Hara yang nak harimau. Kalau si Hara tu setuju aku belikan dia ular, aku nak belilah seekor tapi dia nak jugak harimau." Balas Yoongi panjang lebar.
"Kau tak rasa bahaya ke?" Tanya Hoseok sambil. dia membuka pintu kereta di tempat duduk penumpang di belakang apabila dia melibat kelibat Hara yang ingin mengunci pintu.
"Pehal? Kau takut Burley gigit dick kau ke? Pastu mandul. Macam tu?" Soal Yoongi. Eyy geram dia dengan Hoseok ni. Suka hati dia la!
"Erk? Bukan... maksud aku jiran kau la. Dorang tak marah ke?" Tanya Hoseok lagi.
"Takut? Dorang siap berebut lagi tau nak berselfie dengan Burley. Burley sekarang dah jadi Instapemes sejak Hara open Ig untuk Burley. Kau jangan main-main Burley nak dekat 1M followers dah tau! Kalah aku." Seloroh Yoongi panjang lebar.
"Reciks yall!" Sorak Hoseok kagum dengan Burley yang dah jadi Instapemes. Instapemes lain pun baru berpuluh ribu, beratus ribu followers.
"Tapi tu la orang lain semua happy dapat jumpa Burley. Hengko ni pelik! Nampak Burley pun takut. Pegang Burley aku rasa sampai mampos pun kau tak akan pegang." Ujar Yoongi.
Min Hara yang sudah selesai mengunci apa yang patut lalu masuk ke dalam perut kereta. Sempat dia make up sikit. Patutlah lama!
"Hyung ni. Harimau tu kan berbahaya." Balas Hoseok.
"Berbahaya konon. Dulu masa zaman highschool kumain lagi kau dengan budak kelas sebelah tu nak jadi Mr. Aum la konon. Tapi kecut bila nampak Burley." Bidas Yoongi. Nah makan Hoseok. Mampos hang habis rahsia terbongkar HAHAHAHAHHAHA
"Siap suruh aku yang tolong takclekan perempuan tu untuk kau lagi mentang-mentang aku sunbae terswag kau dulu." Sambung Yoongi lagi lalu memulakan perjalanan mereka ke shopping complex. Nah hadam pulak Seok!
"Aish story lama jangan diungkit." Balas Hoseok. Memerah wajahnya kerana tahan malu. Hah mamposlerr Hara dah tau.
"Bapak la kau Seok?! Noob gila suruh daddy aku tacklekan. Tak boleh bla bhaii!" Ujar Hara tak percaya. Fuh dia pikir Hoseok ni suci-suci orangnya.
YOU ARE READING
[OG] Panadol + JHS
Fanfiction"Bagilah Panadol tu!" -Hara "Aku yang sentuh Panadol ni dulu. Bermakna Panadol ni milik aku!" -Hoseok Dia sekeping manusia. Dia comel tapi WEIRD . "You're my happy pills." Stastus; On-going ( Slow update )