"Be carefull sayang. Gelap ni." Pesan Yoongi kepada Hara seraya tangannya memimpin tangan Hara sebelah lagi memegang sekotak bertih jagung.
"Iye daddy. Daddy pun hati-hati jugak." Balas Hara.
"Wey sini seat kita." Beritahu Namjoon setelah melihat nombor yang tertulis di kerusi panggung wayang itu.
Lalu ahli BTS duduk di kerusi itu mengikut rancangan mereka. Seat memang boekk punya tengah-tengah!
Para penonton seorang demi seorang memasuki pawagam itu. Ada yang sudah bersedia ingin menonton, ada yang masih mencari kerusi mereka dan ada juga yang dah makan bertih jagung sebelum filem ditayangkan iaitu Min Hara.
Krakk! Krakk!
Mulut Hara mengunyah bertih jagung sambil scroll laman Instagram miliknya.
Jeon Jungkook yang berada di sebelahnya sekadar memerhati Hara.
"Jungkook-sshi." Panggil Hara.
"Nae?" Balas Jungkook.
"Bak air kau. Kau air Milo kan? Aku tak minum fresh orange. Kita tukar. Sistem barter hehehe." Kata Hara sambil tersengih.
"O-ouh. Nah." Jungkook mengambil air Milonya lalu diberi kepada Hara. Air jus oren milik Hara diambil.
"Tapi kan. Aku dah minum sikit tadi. Takpa kan?" Ujar Hara. Sebelah kening dijongketkan.
"Takpa." Jungkook tersenyum.
"Terima kasih." Ucap Hara.
"Sama-sama." Balas Jungkook.
"Jungkook kau dah ada girlfriend ke?" Tanya Hara.
"Hah? Tak ada." Pertanyaan Hara membuat Jungkook sedikit tersentak.
"Aku pun takda boyfriend." Hara mencebik. Hujung baju digentel olehnya.
"Kenapa?" Jungkook menyoal. Sebelah kening dijongketkan.
"Kau nak tau tak lelaki semua takut dengan aku. Budak lelaki kelas aku bila aku masuk je kelas senyap terus." Panjang lebar Hara bercerita kepada Jungkook.
"Woahh. Kenapa dorang takut dengan awak?" Soal Jungkook. Makin excited dia nak dengar cerita Hara.
"Eh movie dah start. Nanti aku sambung cerita." Balas Hara.
"Okay." Jungkook mengangguk.
"Fuhh, awal-awal dah seram." Ujar Hara perlahan takut menganggu penonton lain.
● ○ ●
"Pastu kita nak pergi mana pula? Awal lagi ni." Soal Soal Seokjin kepada rakan-rakannya setelah mereka keluar dari panggung wayang.
"Arcade games!" Jerit Taehyung dengan teruja sekali.
"Amaghilah weyy aku dah lama tak main arcade games tho." Kata Jimin.
"Jum ii aku nak vlogging la." Seokjin tersengih lalu menghidupkan kamera vloggingnya itu.
"Tapi kan tak best kalau main saja. Apa kata kita buat challenge? Siapa kalah dia belanja dinner malam ni." Cadang Jeon Jungkook.
"Setuju!" Balas mereka semua serentak.
"First game nak main apa yall?" Soal Seokjin sambil vlogging.
"Kita main car racing dulu okeh?" Cadang Namjoon.
"Wahh good-good!" Setuju mereka semua dengan cadangan Kim Namjoon.
YOU ARE READING
[OG] Panadol + JHS
Fanfiction"Bagilah Panadol tu!" -Hara "Aku yang sentuh Panadol ni dulu. Bermakna Panadol ni milik aku!" -Hoseok Dia sekeping manusia. Dia comel tapi WEIRD . "You're my happy pills." Stastus; On-going ( Slow update )