💊 02 💊

14 2 0
                                    

"Apa kata kita pergi tengok movie nak tak?" Tanya Yoongi kepada Hara dan Hoseok.

"Aku on je kalau kau yang belanja." Hoseok tersengih.

"Yela." Balas Yoongi.

"Nak tengok movie apa?" Tanya Hara.

"Ehh pakcik Kyungsoo kau ada berlakon dalam satu movie ni. Apa ntah tajuk dia. Aku lupa." Kata Hoseok sambil mengaru kepala yang tidak gatal.

"Swing Kids." Balas Hara.

"Haa Swing Kids!" Seloroh Hoseok.

"Aku dah tengok la weyy." Balas Yoongi.

"Alaaa." Hoseok mencebik.

"Yoongi hyung! Hoseok hyung!" Panggil seorang lelaki yang memakai hoodie berwarna hitam, ripped jeans hitam dan topi hitam. Swag habis!

"Jungkook!" Hoseok melambai-lambai tanggannya lalu lelaki bernama Jungkook itu berlari anak ke arah mereka bertiga.

"Kau tengok movie apa datang sini?" Soal Yoongi sebaik saja Jungkook berada di depan mereka.

"Entahlah hyung. Aku pun tengah buntu nak tengok movie apa." Jungkook tergelak kecil. Terserlah bunny smilenya.

"Kau kenapa senyum macam tu?" Soal Hara.

"Huh? Aaa~ saya memang senyum macam ni hehe." Jungkook tersenyum lagi tapi lebih melebar.

"Comel la setonnn." Kata Hara perlahan sambil menoleh kembali ke hadapan.

"Kau datang sorang je ke?" Tanya Hoseok.

"Taehyung dengan Jimin hyung ada kat karaoke. Seokjin hyung dengan Namjoon hyung otw. Dorang suruh aku datang dulu tengokkan ada movie apa ada." Panjang lebar Jungkook membalas pertanyaan Hoseok.

"Pastu tadi ingat nak ajak hyung jugak tapi dah ternampak kat sini." Sambung Jungkook.

"Kita tengok movie sekali je la." Cadang Yoongi.

"Haa boleh jugak tu. OT7 comeback yuhuuu!" Hoseok bersorak gembira kerana mereka dapat berkumpul macam dulu.

Yoongi tersenyum manis. Dia pun gembira dapat berkumpul dengan yang lain. Sejak semua dah ada kerjaya masing-masing jaranglah dapat berjumpa.

"So, kita nak tengok movie apa ni?" Soal Yoongi.

Jungkook melihat di skrin tv yang terpapar movie yang sedang ditayangkan dan akan ditayangkan. Dia melangkah ke hadapan sedikit bersebelahan Hara.

"Wow ada movie horror Thai." Ujar Jungkook.

Hara memandang Jungkook yang berada di sebelahnya. Dia memengan dadanya.

"Kenapa kau berdebar sia!" Hara bermonolog di dalam hati.

"Awak kenapa? Sakit ke?" Soal Jungkook. Wajah tampannya memaparkan riak risau.

"Aaa~ tak haha bye aku nak pergi tandas." Balas Hara lalu meninggalkan Hara.

"Aish setan betul kau saja goda aku ke apa?" Hara berkata sendirian sambil berjalan menuju ke tandas wanita.

"Nak pergi mana Hara tu?" Soal Yoongi. Ekor matanya mengikuti saja langkah si anak. Sayang betul dia kat Hara tu.

"Dia cakap nak pergi tandas." Balas Jungkook yang kembali ke belakang.

"Pulak. Namjoon dengan Seokjin hyung lambat lagi ke?" Tanya Hoseok seraya melihat jam tanggannya sekilas.

"Tu. Haa panjang umur." Kata Jungkook sebaik nampak kelibat Namjoon dan Seokjin.

[OG] Panadol + JHSWhere stories live. Discover now