H2

153 9 0
                                    

Ik loop het schoolplein op. Gelijk komen Minouk en Bente naar me toe rennen. ‘Gefeliciteerd!’ roepen ze in koor en geven me een knuffel. Minouk kijkt raar naar mij. ‘Waarom heb je deze kleren aan? Je bent jarig!’ zegt ze dan. Ik haal me schouders op. ‘Ik had niks leuks in me kast hangen, dus ik heb een wit shirtje en een skinny jeans aangetrokken met deze nieuwe schoenen. Ik dacht dus, dat we misschien samen naar de stad konden’ zeg ik dan. Minouk kijkt me blij aan. ‘Ja duhu, je bent mijn beste vriendin’ roept ze over het hele plein.

Met z’n drieën lopen we over het schoolplein om naar binnen te gaan. Minouk en Bente gaan samen naar hun kluisje, want ze hebben het kluisje naast elkaar en ik ga naar mijn eigen kluisje aan de andere kant van de hal.

Als we binnen komen bij geschiedenis, gaan we naast elkaar zitten. We mogen bij dit vak zitten waar we willen, dus we hebben ons plekje geclaimd. Deze les letten we niet op, want het is mijn verjaardag en we hebben echt heel veel te bespreken, zoals het feest en kleren en…nog meer.

Na schooltijd bel ik mama op, ‘Hey lieverd’ hoor ik aan de andere kant. Ik weet niet waarom ze dat zegt, want dat doet ze nooit..gelukkig. ‘Hey mam, mag ik vanmiddag met Minouk naar de stad om nieuwe kleren te komen?’ begin ik. ‘Ja, ben je op tijd thuis?’ zegt ze dan. ‘Is goed!’ gil ik door mijn mobiel en hang op. ‘Ja het mag!’ roep ik door het hele fietsenhok. Samen fietsen we naar de stad. 

The Starbucks GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu