RÖPORTAJ'I BAŞTAN AŞAĞI'YA KADAR OKUYUN OKUMAZSANIZ SİZ KAYBEDERSİNİZ ARKADAŞLAR
C.D.A.H.B.
Türkiye’nin ‘Cinsiyet değiştirme danışmanı’yla tanışın
Toplum tarafından görmezden gelinen, çoğu zaman dışlanan ve iki cinsiyet arasında bocalayan insanların "değişim" sürecine mercek tuttuk. Süleyman Şennur kendisini 'Cinsiyet Değiştirme Danışmanı' olarak tanımlarken, biraz da iddialı konuşup dünyada ve Türkiye’de bir ilk olduğunu söylüyor.
Bu işin de danışmanlığı mı olur mu? Türkiye’de bir adam toplumun en hassas noktası olan ‘cinsiyetin' danışmanı olmaya karar verdi. Cinsiyet değiştirmek isteyenleri sıfırdan alıp hastaneden, askerlikten psikolojik danışmanlığa ve en son mahkeme kararıyla yeni nüfus cüzdanını eline tutuşturup yeni yaşamına uğurluyor. Deyim yerindeyse cinsiyet değiştirmek isteyenler kapısında sıra olmuş durumda. Ama Süleyman Şennur mesleğini titizlikle icra ettiği için bir ayda ancak 4 kişi ile çalışabiliyor.Nereden aklınıza geldi ‘cinsiyet değiştirme danışmanı' olmak?
Bu işe girmeden önceden zaten yine danışmanlık üzerine çalışıyordum. Kurumlara ve şahıslara özel A'dan Z'ye her türlü sorunlarını çözüp danışmanlık hizmeti sunuyordum. Bir gün Çapa Tıp Fakültesi'nde bir transseksüelin hastanede yaşadığı bir zorluktan dolayı çıkan bir tartışmaya şahit oldum ve mesleğim gereği olaylara hızlı çözüm bulma gibi bir refleksim var orada da devreye girdi. Sonrasında oturduk arkadaşla sohbet ettik, bana toplumda ve hastanelerde yaşadığı zorlukları, insanların onlara karşı gösterdikleri olumsuz tepkileri anlattı. Cinsiyet düzeltme ameliyatı olacaktı ama kimse prosedürü doğru düzgün bilmediği için yıpratıcı ve yorucu bir süreçten geçiyordu. Ben de bunun üzerine biraz araştırma yaptım, çevremdekilerle konuştum ve cinsiyet düzeltme ameliyatları ve prosedürü hakkında oldukça geniş bir bilgi birikimine sahip oldum.
Ne kadar sürdü konuya tam anlamıyla hakim olup artık ‘danışman' olarak hizmet vermeniz?
Yaklaşık 1 yıl kadar araştırma yaptım. Hukuksal boyutlarını ve ameliyat aşamalarını hepsini tek tek konunun uzmanlarıyla birebir görüşerek öğrendim. Bu sanıldığı kadar kolay ve basit bir işlem değil nüfus, askerlik ve psikolojik olarak geniş bir yelpaze söz konusu. Bir yılın sonunda çevremdeki trans birey arkadaşların işlemlerine yardımcı olmaya başladım. Sonra internet sitemi kurup, vergi levhamı aldım ve cinsiyet değiştirme danışmanı olarak cinsiyetini değiştirmek isteyenlere danışmanlık vermeye başladım.
“HER CİNSİYET DEĞİŞTİRMEK İSTEYENLE ÇALIŞMIYORUM”
Peki bu süreç nasıl işliyor?
Öncelikle ben her cinsiyet değiştirmek isteyen kişiyle çalışmıyorum, gerçekten düşünceleri ve yaşamları ne kadar birbiriyle örtüşüyor, yaşam şekline ne kadar özenli benim için çok önemli bazıları arada kalmış oluyor kendinden emin olmayan insanlar ile yola çıkmıyorum.
Ben danışanlarıma artı ve eksilerini aktarıyorum kolay olmadığını hastane ve adliye koşullarını tek tek anlatıyorum. Onların yıpranmaması için de anlaşmamızı yaptıktan sonra vekalet alarak danışanımız hiç yorulmadan, bütün prosedürü onun için biz gerçekleştiriyoruz. Danışanlar sadece isteklerini söylüyor. Ve her şeyin sonunda bizden tabiri caizse yeniden doğmuş olarak ayrılıyorlar.
CİNSİYET DEĞİŞTİRMEDE TAYLAND'DAN SONRA İRAN GELİYOR
Tayland'da daha yaygın bu tip ameliyatlar. Orada bu konuyu araştırdınız mı?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YENİDEN DOĞDUM C.D.A.H.B.
Não Ficção●(KİTAP WATTPAD'E 3. yazılmış içeriktir●) WATTPAD'E İLK DEFA BU KADAR AÇIKLAYICI ANLATIMLIDIR. CİNSİYET DEĞİŞTİRME'NİN A''DAN Z'YE KADAR HERŞEYİ'Nİ ÖĞRENECEKSİNİZ (C.D.A.H.B.) açılımı: CİNSİYET DEĞİŞTİRME AMELİYATI HAKKINDA BİLGİLER 12.1.2019