Selamün aleyküm. Uzun zamandır bölüm atamadım sınavlarımdan dolayı. İnşaAllah artık daha sık bölüm atmaya çalışacağım. Bu arada 1K olmuşuz😊 Okuyan ve okutan herkese teşekkür ederim. Allah razı olsun hepinizden. Fazla uzattım sanırım😊 Allah'a emanet olun🤗
Ebu Muhammed Fetih bin Said el-Musuli buyurdu:
"Hasta yemek, içmek ve tedavi edilmekten men edilirse ölmez mi? Evet ölür. İşte kalpte aynı bir hasta gibidir. Üç gün üst üste ilim ve hikmeti almaktan men edilirse mânen ölür."
Fetih el-Musuli (Allah ona rahmet eylesin) ne kadar doğru söylemiştir. Hakikaten kalbin gıdası ilim ve hikmettir, onun yaşaması ilim ve hikmete bağlıdır. Nasıl ki bedenin yaşaması gıda almasına, yani yiyip içmesine bağlıysa.İlimden mahrum bir insanın kalbi, hasta ve manen ölüdür. Bir de üstüne, dünya sevgisi ve malperestlik ilimsiz kişiyi öyle bir hale getirir ki, bütün hislerini dumura uğratır. Artık bu büyük felaketi idrak etmekten bile yoksun kalmıştır.Nasıl ki korku yaranın acısını geçici bir zaman içinde duyurmazsa... İşte öyle bir hale gelmiştir böyle insanlar... Fakat ölüm gelip çattığında, dünyalık yükünü sırtından aldığında felakette olduğunu bütün dehşetiyle götürür ve fevkalâde müteessir olur. Fakat, onun bu andaki teessürü ve pişmanlığı ona bir fayda temin etmez. Aynen sarhoşken ve korku içindeyken aldığı yaralardan sızı duymayan bir insanın ayıldıktan veya korkudan kurtulduktan sonra aldığı yaralardan duyduğu sızı gibi...
Perdeyi kaldıran günün dehşetinden Allah'a sığınırız.
İnsanoğlu uykudadır, öldükten sonra uyanır. Daha evvel yaptıklarının karşılığını görür. Fakat iş işten geçmiştir.(Ihya-i Ulum'id-Din - İmam Gazali)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahir zaman mümineleri
SpiritualSelamün aleyküm kardeşler. Bu kitapta okuduğum kitaplardan alıntılar, islami yazılar, ayet ve hadisler yer alacak. Merak ettiğiniz ve tartışmak istediğiniz konulara yer vereceğim inşaAllah. Desteklerinizi bekliyorum inşaAllah.