Saklambaç

94 11 3
                                    

Yıllardan 2018
Aylardan Aralık
Günlerden Çarşamba
Saat 18.10

Son dersten çıkmak için dakika saymaya başlamıştı. Lise sona giden Baha, halinden hiçte memnun değildi.

Bir an önce okulu bitirip bu şehirden, hatta ülkeden gitmek istiyordu. Burada onu tutan tek bir şey yoktu. Ailesi hariç.

Dersin bitişini anlatan zille beraber defterlerini toplamaya başladı. Sınıf arkadaşları çoktan toplanmıştı. En sona kalarak sınıftan çıktı. Kalabalık olan bahçeden çıktığı gibi bir acı hissetti. Daha önce hissettiği hiç bir acıya benzemiyordu. Etrafında olan öğrenciler ve öğretmenler hızla çığlık atarak kaçıyordu. Baha'nın ağzından küçük bir inilti çıktı ve yere yığıldı. Kafasına yediği kurşun onun yaşam enerjisini emerken hayatına okul çıkışında elveda etti.

Yıllardan 2018
Aylardan Aralık
Günlerden Cumartesi
Saat 09.28

"17 yaşında bir çocuk, lise sona gidiyor. Bir gün okul çıkışında kafasına yediği kurşun ile hayatını kaybediyor. En ufak bir sicili yok, kurşunun nereden geldiğini çözemedik. Bu Saklambaç'ın işi olmalı." dedi Anıl Bey.

"Ve bu işi benim almamı istiyorsun." diye cevap verdi ukalaca Ediz Bey.

"Senin ve Deniz'in almasını istiyorum."

"Deniz?" diye sordu.

"Bu ben oluyorum." diye içeriye genç bir kadın girdi. Gülümseyerek elini uzattı Ediz'e.

"Deniz Kalın."

"Ben de Ediz Özgür." diyerek elini sıktı. Halinden hiç memnun değildi.

"Deniz, bizim tarafa yeni geldi. Senin kadar, hatta senden bile iyi bir komiser. Cinayet masasından aldığı hiç bir dosyayı kaybetmedi. Ve şimdi bizimle, inşallah aynı başarıyı burada da gösterirsin Deniz'ciğim." dedi Anıl Bey.

Deniz Hanım, gülümseyerek "Elbette." dedi.

"Sen istersen çık şimdi, meslektaşlarınla tanış."

"Evet, iyi olur. Görüşürüz Anıl amca. Görüşürüz Ediz Bey." diyerek odadan çıktı tekrar.

"Ben bir bayanla çalışmam."

"Cinsiyet ayrımı yapma zamanı değil Ediz, bu işi çözecek iki kişi tanıyorum. Biri sensin diğeri Deniz! Konu kapandı, çıkabilirsin!" diyerek kapıyı gösterdi.

Ediz, derin bir nefes alarak odadan çıktı.

"Eren, Deniz Hanım hakkında ne bulabilirsen bana getir." dedi ve Eren kafasını sallayıp bilgisayarıyla uğraşmaya başladı.

Üst kata, cinayet masasına çıktı. Deniz'in herkesle tanışmaya başlamış olduğunu gördü.

"Ooo, Ediz Bey..." diyerek omzunu sıkan Dursun Bey'e sert bir bakış attı. Dursun olayı anlayıp sessizce çekildi.

"Tekrar Merhaba, Ediz Bey. Bu arada söylemek isterim ki bayan değil kadın."

"Birde feminist misin?!" diye bozulan sinirleri daha çok bozuldu.

"Evet, feminist olmak kötü bir şey değil Ediz Bey. Tam tersine iyi bir şey."

"Kadınların erkeklerden üstün olmasını desteklemek, tam anlamıyla saçmalık!"

"Feminizm, erkeklerin ve kadınların eşitliğini destekler Ediz Bey. Feminazm ile karıştırmış olmalısınız." diyerek bakışlarını gözlerine dikti.

Saklambaç (tek bölüm) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin