-13- Harmione of wat?

34 1 9
                                    

Pov Lexi
Ik loop vrolijk de great hall in en ga aan de Hufflepuff tafel zitten. Iemand van 3 jaar boven mij stelt zich voor. 'Cedric. Cedric Diggory.' Hij kijkt mij blij aan. 'Lexi. Lexi Malfoy.' Hij wenkt dat ik even mee moet komen dus ik sta op en loop hem achterna. Daarna bij een hoekje stoppen we. Wat ik nu zie is echt niet normaal. Dit moet Hermione te weten komen. Maar toch, benieuwd hoe hij weet dat ik vrienden was met Harry. 'Cedric. Hoe weet jij dat ik vrienden was met hem?' Fluister ik. 'Ik zag je vaak met hem rondhangen.' Zegt hij dan weer en ik knik. 'Dankje.' Ik ren weer naar de great hall maar Hermione is hier niet. Ik ren terug maar bots tegen een meisje aan. Ze heeft bruin haar en de onderkant is blond. 'Sorry ik zag jou niet staan.' Zegt ze dan tegen me. 'Nee het spijt mij. Het is mijn schuld.' Ze lacht even en stelt haar dan voor. 'Ik ben Evi Bleeker.' Ondertussen pak ik haar boeken en stel mezelf voor. 'Lexi Malfoy.' Ik geef haar boeken terug en zeg dan dat ik naar iemand moet gaan zoeken. Ze knikt. Ik ren ervandoor en zie Hermione daar buiten staan met een paar meiden.

Ik ren ernaartoe en vraag even of ik met Hermione kan spreken. Het kan wel. Hermione denkt even na maar loopt daarna toch mee. 'Hij zal het vast ontkennen, je vriendje. Maar hij heeft met een ander gezoend. Ik zag het zelf en een Hufflepuff was erbij en zag het ook.' Ze schrikt van wat ik zeg. 'Lex dankje maar ik geloof je niet.' Ik zie Harry daar lopen alsof er niks gebeurt is. 'Vraag Cedric Diggory maar. Ken je hem niet vraag het dan aan iemand.' Ik ren snel naar Harry en sleur hem mee naar de badkamer. 'Waarom zat jij met die ander te zoenen in gang 1.4?' Ik zie dat hij geen antwoord heeft te vertellen. 'Nou?' Vraag ik hem dwingend. 'Well uhm.' Hij staart maar in mijn ogen. 'Laat maar einde gesprek.' Ik zet een snee in zijn arm en zie hem al huilen. Boos ren ik weg. En dan vraag je je af, waarom doe ik dat.

Dat doe ik omdat hij mij boos heeft gemaakt, meerdere keren. Elke keer als hij iets fout doet dan doe ik dat, het was eerst bijna dagelijks maar nu nie meer. Het is heel soms. Ondertussen ben ik al in de slytherin common room. Ik ga rustig naar een bank en plof erop neer met een zucht. Het is voor het eerst rustig hier... Te rustig eerder gezegd. Crabbe en Goyle zijn er voor het eerst niet en ik snap wel waarom Draco hier niet is maarja. Normaal is het hier druk. Ik ben de enige slytherin die dus lessen skipt maar nie altijd. Oja en als je wil weten met wie Harry gezoend heeft, mijn broer.


Over 2 delen is einde schooljaar 1 🎉🎉🎉
Vanaf schooljaar 2 komt Ginevra er ook in voor (Ginny)
Wil je er zelf ook in spelen?
Zet je naam, hogwarts house en je jaar.

See ya💛💛

The Mysterious Girl -dutch fanfiction-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu