DD-5

29 14 2
                                    





5.00a.m

4jam lepas aku punya internet habis. Kini aku duduk memeluk lutut diatas katil tanpa tujuan. Nak tidur balik tapi malas jadinya aku hanya termenung dinding.

6.00a.m

Still, aku termenung dinding. Kalau buat pertandingan merenung ni aku rasa aku boleh menang.

Akhirnya otak aku kembali berfungsi dan mengarahkan aku untuk mandi dan bersiap.

Setelah setengah jam ,aku turun ke ruang tamu dan bersedia untuk ke sekolah. Yang ajaibnya mata aku tak mengantuk langsung fuufuf.

Sesampainya aku disekolah , aku terus menuju ke dataran . tiber si wengjun tu memanggil nama aku dan beberapa orang lain untuk ke bilik pengawas

Like wth aku baru je sampai. Untuk apa dia panggil ni?

Sedang aku terpinga ii , sal atau nama penuhnya salsyazwana datang menghampiri.

"Weh nayly jom ah "

"Buat ape?"

"Ada interview en pagi ni--"

Dem. Patutlah aku termenung je harini. Lupa yall ada interview shsjhdjdjd mati gue.

"Ha sekarang ke?" Aku menggaru kepala.

"Eh tak esok . sekarang lah haduh amaghi" dia menarik lengan aku untuk ikut bersamanya. Janganlah main tarik ii ,aku harini takmakan nestum lagi.

Aku dan orang yang namanya dipanggil tadi berkumpul dihadapan bilik pengawas. Muka masing ii nervous dan tangan parkinson.

Yelah sape je tak nervous? Abang weng weng ni garunk au.

Lagipun dua orang badan tertinggi pengawas, atiqah and diana terkenal dengan sikap tegas mereka. Salah sikit buat mesyuarat kot.

Dalam 20minit jugaklah kiteorg mereput kat depan bilik pengawas ni. Cepatlah sikit harini ada solat duha ennnnn..

Dan selepas tu wengjun memberi nama pengawas yang akan menemubual setiap seorang dari kami. Pergh aku dapat atiqah .

Amalina yang lalu ii disitu mengucapkan fighting kepadaku. Begitu juga pengawas lain yang mengenali aku.

But fukk---

AKU NEBES NAMATI WEH. AKU TAK LETAK PUN NAMA NAK JADI PENGAWAS NI HHSHDHD SUMPAH AH KAU SHAMIRA KAU MEMANG NAK KENA.

Dan.

Penantian.

Kami.

Berakhir.

Disini.

Nama aku disebut dahulu untuk masuk. Shit.

Dengan langkah bismillah aku masuk ke bilik pengawas itu dan terus menuju ke arah atiqah . sal dan seorang lagi juga masuk pada masa yang sama.

Atiqah mengarahkan aku untuk duduk.

"Assalamualaikum ,selamat pagi --"dia menyapa aku. "-- sila perkenalkan diri"

"Uhm ,assalamualaikum , nama saya nayly batrisyia binti mohd fauzi dari kelas 4perniagaan"ringkas dan padat.

" ada apa ii lagi nak kenalkan?"

"Ugh saya .. Saya.. Err.. Takde " aku menggaru kepala lagi. Bapak ah.

"Okay , apa sebab awak nak jadi pengawas?" Dia mula menyoal aku. Fuh this is it.

"Saya nak jadi pengawas sebab saya nak bina keyakinan dan disiplin diri " pergh neli .

"Saya juga nak membimbing rakan lain untuk membina disiplin diri dan sikap hormat menghormati kepada semua orang"

Doki DokiWhere stories live. Discover now