Istg bila aku letak lagu nekkoya -pd48 sebagai alarm, baru aku bangun.
So aku rasa camnilah perasaan trainee ii kat pd48 bila lagu nekkoya jadi alarm pagi dorang.
Aha anyway, STAN ITZY GAIS!
-------------------------------------------------------
"Yang masuk lompat tinggi sila beratur disini ye" kata cikgu fadz. Ehe cikgu bila mau kawin? Tiber
Lalu aku pun beratur di hadapan pentas bersama peserta yang lain.
"Okay dah boleh gerak ke padang"
Aku melihat jam. 8.12 am baru.
Sementara menunggu giliran pelajar perempuan untuk lompat ,aku memanaskan badan bersama peserta p1 yang lain. Budak ii form 3,2,1 mana retu nak warming up ni semua. Suruh luruskan barisan pun taknk dengar.
Aku melompat ii . uish gila nebes sia.
Dan yang aku tak pahamnya. Kenapa lelaki ni lama sangat? Dia nak lompat tinggi ke lompat pagar sekolah ni?
Ah biar lah. Mata aku tertumpu ke acara yang sedang berlangsung di padang juga, 400m lelaki dan perempuan. Oh wait nama aku bukan ada ke kat situ?
Aku nampak ainnur. Dia sedang bersedia untuk lari.
"AINNURRRRRR FIGHTINGGGG!!" aku menjerit.
Acara bermula dan ..
Dan..
Dan..
Ainnur sudah ketinggalan di belakang. ..
Ainnur i sey it alredi right don't stop running.
Weh bapak frust. End up dia dapat no 3 .
Kalau aku masuk dah boleh menang dah ,yang lain tu jogging je kot.
Tapi tu ah maybe nama aku letak kat second, dia dikira simpanan. WEH TAHUN LEPAS AKU JUARA 400M AU.
Okay done bebel.
"Jap lagi perempuan p3 pulak eh, kalau nak lagi selamat masukkan baju dalam seluar " kata cikgu melinda.
Tapi dia kata kat budak form 1,2 ehe. Aku dengan gembira nya memasukkan baju kedalam seluar sekali. Malangnya no rumah sukan aku ada kat baju. Dan baju tu aku masukkan dalam seluar. Dan aku tak pakai baju warna hijau harini. Ah lantak ah .
Sambil ii aku masukkan baju ,aku terpandang haiqal . dia tengah pandang aku. Wait maknanya dia tengok aku masukkan baju dalam seluar?
Kejamnya , akj tak pernah tengok dia masa dia masukkan baju. Hiks. Bij wait semut gigit kaki aku.
"Neli !" Semua memanggil aku. Oh dah turn aku eh.
Aku pergi ke tempat mula melompat ii. Inhale, exhale. WEH NERVOUS LAH PULAK
Huh huh.
Tanpa berfikir panjang aku terus berlari dan bila sampai di depan pagar ,aku hesitate nak lompat ke belakang or kedepan yang end up nya aku main lompat dan berpelukkan dengan tiang.
" eh neli ape niiii "
"Ape ah neli asal lompat gitu"
"Salah landing weh" aku hanya tersengih.
Aku ada 3 lagi percubaan.
Dan percubaan ke 2 aku lepas. Act aku malas nak citer panjang ii sebab lompat tinggi ni lambat gila nak habis. Dari pukul 8 sampai 10 tak habis ii lagi.
And gue menang hohoho.
Then lepastu kaki aku bengkak sebab terjatuh atas palang.
Masa masuk kelas aku terus ke tempat baru aku, still kat belakang sekali but dia susun meja bertiga pulak. So ada haiqal ,aku and sab satu meja lagi.
Aku tukar baju sukan and start letak kepala atas meja. Cikgu takde sampai balik and aku literally baru je lepas rehat. Baru pukul 11.
Dengan itu aku mengambil peluang untuk tido dulu.
Tapi diganggu oleh ridzuan. Atau lebih terkenal dgn nama 'ridzuan kacak ' or 'kapak'.
Siot ah dia pergi buat konsert kat belakang. BELAKANG AKU pulak tu. Suara kalau sedap takpe ah. Pastu satu kelas aku berkumpul kat belakang nak bahan dia nyanyi.
Haiqal kat sebelah aku hanya letak kepala atas meja sambil memandang ke arah aku. Dia dah tutup mata hohoh hensemm seh.
Aku pun letak kepala ke arah dia dan mula bermimpi. Adakah ini di kira kami tidur bersama? Ehe🌚
Pukul 1.20 semua orang keluar dari kelas kecuali haiqal dan beberapa orang budak perempuan kelas aku. Maybe haiqal nak tido lagi entahlah. Disebabkan aku bosan so aku putuskan untuk balik.
"Bye " aku yg baru bangun tido mem babai kawan ii aku. Macam orang mabuk je berjalan dengan kaki bengkak dia. Last ii aku nampak amathen aku lepak malik dengan dia. Dalam pukul 140 camtu haiqal datang kedai malik dengan diana.
Takjeles pun sebab dorang kenal dah lama since dia bukan sekolah sini lagi .
Aku hanya endahkan dia dan balik bersama intan.
Kenapa wahai encik haiqal anda tidak burn harini.
DIA MASUK 3500M TERBUKA KOT.
asal tak burn bana betul.