Sambungan..
Lepas aku sampai kat kedai makan , haiqal berlalu ke hentian bas untuk balik rumah.
Aku duduk di meja junior kesayangan (werk)
Dan menegur ama dahulu. Tak tegur pun aku berdiri sebelah dia ,and dia terkejut lalu terkentut HAHAHHAHAHAHA.Lepastu malas nak citer dah skip.
//balik umah//
-Weh qal
-Kau ada crush ke kat sini-ada.
-Sapeeeee
-Nabi Muhammad.
-ha memang nabi muhammad sekolah kat sini pun.
-betul ii lah budu.-betul lah.
- pikir aku tipu ke.-fine
-majuk ah camni.-alololo nak merajuk pulak dia.
Seen.
-ala jangan camni
-esok aku pujuk kau.Seen.
Dia pikir lawak ke. Kau tengoklah nanti aku punya merajuk tu jangan buat main.
//esoknya kat sch//
6.44am.
"Weh neli kau taknak bangun ke dah pukul berapa dah ni!" Umi menjerit di pintu. WEH BUDU DAH LAMBAT!
Dengan segeranya aku berlari ke bilik air dan bersiap.
7.05am.
Aku iron baju sambil menguap. Kenapa minggu ni aku asyik lambat bangun je.
Selepas itu aku terus memakai baju dan keluar dari rumah.
"Naik apa harini yah? Dah lambat ni" aku menanya ayahku. "Kereta, umi nak pergi beli ayam"
Alah dehel. Dah lambat lagi nak naik kereta fufufu. Okeh disebabkan kita naik kereta ,aku mengambil phone dan bawak sekali. Iyelah confirm ii lah lambat lagi en sampai ,dengan jam lagi so kita isi masa lapang dengan main game .
7.12 am .
Okey dehel aku still tak sampai sekolah lagi. Habis ah kena tahan punya ni.
Setiba nya aku disekolah ,aku terus berlari ke pagar. Pengawas ii yang biasa mengucapkan selamat pagi setia di depan pagar tu. Haduh.
Dan yeah, aku terselamat . nasib tak lambat sangat.
Aku berjalan dengan lemah lembut dan secara tetiber aku terlanggar batu. Huh habis rosak mood aku harini. Aku bangun dan mengibas ii baju. Dan sambung berjalan ke dataran .
"Lambat kau harini" shamira menegur aku. Aku yang baru letakkan beg tu termengah ii sebab beg berat. "Ye do aku bangun lambat lagi "
****************
Sampai dikelas ,aku terus duduk di meja aku. Aaaaahhhh sedapnya dapat duduk.
Aku mengeluarkan buku apa taktau janji keluar.
Dan mamat sepet depan meja ni sampai . dia memandang aku dan tersenyum. Aku hanya menghiraukan dia.Aku dah kata en nak merajuk dengan dia? So bij takeeee it
Harshaan yang kebetulan memandang kami , kepelikan. "Kau gaduh dengan haiqal ke,nayly?""Tah" sepatah aku menjawab tanpa memandang muka mereka.
Dari jelingan mata aku ,dapat melihat mereka memandang sesama sendiri. I said already don't
mess up my merajuk.Cikgu subjek pertama masuk dan aku hanya diam sepanjang kelasnya. Sabrina disebelah juga pelik dengan perangai aku harini.
Ketika aku menulis , aku dapat rasa kaki menendang atau memanggil aku. Aish kau ni dah buat aku merajuk, lagi nak tendang kaki aku.
Aku menarik kaki dan sambung menulis. Cikgu sudahpun keluar tanpa,sedar.
"Jangan sweet sangat boleh tak?" Harshaan terbatuk.
Aku tercekik bihun goreng.
"Mana ada.."
"Ada"
Hakeleh dia ni karang.
"Ish diam lah "
"Cakap dulu kau suka haiqal" harshaan tersengih. Budu ah dia ni.
"Aku taksuka haiqal, puas hati?"
"Tipu "
"Eh babilah kau ni . diam takboleh ke"
"Tipuuuuuuuu!!! NaYlllYyyyy sUkAaAaA hAiqALlllLl!!" Harshaan pergi menjerit dalam kelas. Babi sial dia ni.
Yang lain sudah mula ber uwu dengan aku. Eyy bodohla.
"Wuuu kawin kawin!" Dorang jerit.
"Ey manada aku suka dia bodo" aku menggigit jari.
"Tipu uwuuuuu selamatt pengatin baru semoga beranak kucing-"
Thumb
Mereka semua terdiam lepas aku hentak meja.
"KALAU KORANG SUKA SANGAT DENGAN DIA. PERGILAH KAWIN DENGAN DIA BUAT APE SURUH AKU?!"
Krik krik.
Pandai pun diam . aku menyambung kerja yang tergendala. Mentang cikgu takde bukan main usik aku eh.
"Alah tu pun sentap" hasrul menggumam. Ey ni lagi sorang babi dia suka marah aku then aku marah balik dia sentap.
"Diam ah" aku membuat bitch face.
//rehat//
Aku dengan marahnya memakan nasi lemak di kantin. Adzwa yang ingin menanya soalan dimarahi oleh aku. Bij what aku tengah makan lagi dia tanya soalan math.
Gila ke apa.
Akhirnya selepas beberapa kali dimarahi barulah dia makan dengan senyap. Sorry adzwa mood takbaik nih.
Selepas habis makan aku basuh tangan.
Kemudian ada satu lembaga tinggi datang menghampiri dan meletakkan tangannya di dinding dan memandang aku.
"Weh kau marah lagi ke?" Tanya haiqal.
"..."
"Janganlah macamni. Sorry "
"..."
Dia menghampiri aku .
"Jangan maksiat kat kantin please" kata alyaa yang kebetulan nak basuh tangan.
"Bodo " aku menjeling dia.
"Pwease " dia mengelipkan mata. Haih bodohla.
"Yelah"
"Yassssss!!!"
Haiqal tersenyum . haih dia ni macam mana lah aku nak marah lama ii dengan dia.
"See yya!" Dia berlalu pergi.