2

30 3 0
                                    

Kelas nampak bertenaga sehingga subjek yg ketiga,sejarah.Semua murid jadi mandom lepas cikgu bahasa inggeris keluar kelas.

"Aduh,sejarah la pulak,"

"Wei,cikgu Daniel datang!"

Kelas menjadi sunyi selepas cikgu masuk.

"Ok,semua buka muka surat 15,"kata cikgu.Semua buat apa yg disuruh.Kelihatan semua murid sedang mempertahankan mata dari terlelap.Namun,selepas lima minit,setiap seorang syahid.

"Aduh ngantuknya,"omel Dahyun.Chaeyoung disebelah sudah syahid.Dahyun dengan ngantuknya mengalihkan badan ke arah beg untuk mengambil sedikit gula2.

"Fuyoo,"mata Dahyun tertancap D.O.Kelihatan badannya tegak memandang cikgu.

"Ish,tak boleh jadi ni,malu dekat budak baru,"Dahyun dengan prihatinnya memberikan gula2 kepada rakan di sekelilingnya.Chaeyoung,Onew,Mina dan Key dengan lemahnya bangun dan meneruskan pembelajaran.

*****

Semua pelajar keluar rehat kecuali D.O,Dahyun dan Chaeyoung.

"Dahyun,aku nak sambung tidurlah,bila ada cikgu masuk kejut tau,"terus kepalanya diletakkan di meja.Dahyun pula keloker untuk menyimpan buku.

"Aigooo,beratnya buku ni,"Dahyun mengomel kepada buku Chemistry yg berada di tangannya.Dia memasukkan buku dengan cermat.Dua bungkus biskut dikeluarkan dari loker.Lokerpun dah macam 7/11 kelas.

"Annyeonghaseyo,naneun Kim Dahyun,"Dahyun memberi sebungkus biskut kepada D.O.

"Oh, annyeong,"balas D.O sambil mengambil biskut itu.Dia mengalihkan muka dan sambung makan bekal yg dibawa.

"Erm,macam sedap,"kata Dahyun.Matanya memandang nasi berlauk daging itu.D.O tidak membalas namun terus makan.Dahyun menarik kerusi dan duduk dihadapan D.O.

"Wei,macam mana kau tak tidur waktu kelas sejarah?"soal Dahyun.Dengan poker face,D.O mengangkat bahu.

'aduh,budak ni.Anti sosial ke apa,'

*****

"Onew,aku nak minta maaf sebab...

"Ani,aku yg kena mintak maaf.,"

"Ani,aku dah lukakan perasan kau,"

"Ani2,aku yg...

"Ish,dah baik tu baik je lah,tak payahlah nak mintak maaf sangat,"Chaeyoung yg melihat Dahyun dan Onew bersembang mencelah.

"Kawan jom?"Onew menyuakan tangan.

"Hah,macam ni lah Onew yg aku kenal,"Dahyun menepuk belakang Onew.

"Ish,aku bagi tangan tak nak sambut,"Onew acah merajuk dan berjalan di hadapan mereka.Semua mula berjalan pulang.

"Wei,korang sembang x lagi dgn Kyung Soo?"Key bertanya kepada kawannya.

"Tadi aku ada try nak cakap,lepas tu dia macam x layan ja.,"

"Aku rasa dia anti sosial la,"

"Mesti dia kena bulikan dekat sekolah lama,"macam2 pernyataan keluar.

"Wei,tu Kyung Soo kan?"Onew menunding jari ke arah Kyung Soo.

"Eh,tu lorong rumah aku,"kata Dahyun.

"Kau berjiran dengan Kyung Soo kot,"kata Chaeyoung.

"Tapi,rumah aku dekat dengan hutan,takkan si muka jambu tu tinggal situ?"

"Alah kau,kita tinggal dalam kampung dah buat macam mana,"ujar Chaeyoung.Betul jugak,susah nak jumpa rumah mewah dalam kampung.

"Hmm,x pa lah,aku balik dulu, Annyeong!"Dahyun melambaikan tangan dan pergi ke lorong itu.Dia cuba mendekati D.O.

"Annyeong Kyung Soo.Rumah kau dalam lorong ni jugak ke?"tanya Dahyun sejurus mendekati D.O.Namun tidak dijawab.

D.O mencepatkan langkah.Sampai satu tahap dia lari dari Dahyun.

'Pelik betul namja ni,'bisik Dahyun.First time dia nampak orang pelik macam tu.Dah la lari dari dia.

*****
D.O pov

Kenapa aku kena sekolah?Aku wolf bukannya manusia.Aku nak bergaul dengan manusia pun x reti.Kenapalah makcik Do suruh aku belajar...

"Baiklah,sila perkenalkan diri,"pinta cikgu.

Aku tak tahu nak cakap apa.Nama manusia pun x tahu.Tapi,makcik Do minat pelakon Do Kyung Soo.Maka...

"Kyung Soo,"

"Oh,sekolah mana dulu?"

Sudah!aku nak jawab apa ni??takpalah,aku angkat bahu je lah...

*****
Aduh,bosannya subjek ni.nawaitu memang nak tidur,tapi,nanti kantoilah aku ni wolf,x pa lah Kyung Soo,celikkan jelah matamu...

*****

'hurmm,sedapnya daging ni.alamak,ada budak bagi biskut la,ambil je lah,reject nanti nangis pulak.

"Macam mana kau x tidur waktu sejarah?"

Alamak,nak jawab apa ni?sori ye budak,saya angkat bahu saja...

*****

Akhirnya,keluar pun dari neraka...haish,nak balik....

"Annyeong Kyung Soo.rumah kau dalam lorong ni jugak ke?"

Alamak,budak biskut!x perasan pulak aku.Tapi,kenapa kepala aku berdenyut2?lambang wolf aku menyala ke?alamak,nanti kantoi la aku ni wolf.

Sori ye budak,abang wolf jalan laju....heheheh

Alah,lari jelah!

mystery of unordinary boyWhere stories live. Discover now