7

19 1 0
                                    

'Dahyun!'jerit D.O apabila melihat serigala hitam mendekati Dahyun.Dia berlari dengan sepenuh hati dan cuba halang Dahyun.tumbukan hinggap di muka serigala yg menerkam Dahyun.

Dahyun terkejut dengan kemunculan manusia di depan mata.Dia bangun dan cuba meneka siapa orang bertopi itu.

"Pergi!"D.O yg membelakangi Dahyun mangarahnya.Dahyun yg masih takut, cuba untuk lari,namun seekor lagi serigala hitam muncul dari belakang.

'mana aku nak lari ni?'fikir Dahyun.Haiwan itu mendekati Dahyun menyebabkan dia terpaksa berundur kebelakang,sehingga tersandar di belakang D.O.

D.O yg merasa belakangnya ada Dahyun cuba menoleh sedikit ke belakang.

"Dahyun,aku nak kau sepak,"

"Sepak?kau gila ke apa?"

"Nak hidup ke tak??"

Dahyun terdiam.Nak bertekak pun,tak pasal2 dah jadi makanan serigala.Mereka berdua menyilangkan tangan.

"Dah ready?"soal D.O.Dahyun angguk.

"Go!".D.O mengangkat Dahyun menggunakan belakangnya.Dahyun menggunakan kakinya untuk menyepak serigala yg menerkam.serigala itu tumpas sebentar.seekor lagi lari entah ke mana.

"Wuhoo!"sorak Dahyun.Dia melepaskan silangan tangan lalu menoleh ke arah D.O.Matanya terpaku di dahi D.O.

'dia perasan muka aku ke?'soal hati D.O.

"Dahi kau...,"Dahyun memandang lama ke arah cahaya yg bersinar di dahi D.O.Disebabkan sibuk berlawan, D.O tidak perasan dahinya berdenyut.

Keadaan menjadi sunyi ditemani cahaya bulan.mata D.O yang terlindung dgn rambut dan topi menatap tepat mata Dahyun.Dahyun pula cuba menanggalkan topi D.O,namun D.O cepat2 menoleh.

Serigala hilang scr tiba2.

"Ka...kau boleh balik.serigala hitam pun dah x da,"kata D.O.Entah kenapa jantungnya berdegup kencang.

Dahyun nak tak nak bergerak meninggalkan D.O.Entah kenapa dia rasa berat sangat nak melangkah.

Tiba2,serigala yg entah dari mana muncul.Mereka berdua melompat cuba untuk membaham Dahyun.

"Dahyun!"D.O menarik tangan Dahyun yg menyebabkan dia memeluk Dahyun.Serigala terpinga2 selepas target hilang.

Dahyun terkedu.jantung berdegup laju x tahu nak kata takut dgn serigala atau kerana dipeluk lelaki misteri itu.

'kenapa serigala x terkam aku?'fikir D.O.Mungkin sebab rantai healing!Dia cuba menanggalkan rantai dengan sebelah masih memeluk Dahyun.Dia menyuakan rantai ke arah serigala,dan mereka bergerak ke belakang.

"Dahyun,lari,"D.O melepaskan pelukan.Dahyun menatap muka D.O.

"Aku ok je.Kau pergi lari dulu,"arah D.O.Dahyun akur dan lari dari kawasan tersebut.Kini,kelibat Dahyun telah hilang.

"Ooh,rakyat Neugdae ke??..."

*****

Semua berjalan ke padang untuk subjek PJ.Dahyun dari tadi senyap saja.

"Weh,kau pelikla,"chaeyoung muncul di sebelah Dahyun.Dahyun hanya membalas pandangan chaeyoung.

"Pelik?"

"Yelah,dulu kau bising.Harini kau senyap gila!ada masalah ke?"tanya chaeyoung.

Mana adalah,aku...demam?"

"Demam?,"chaeyoung memgg dahi Dahyun.

"Aku ok lah.Takpe,nanti next class aku buat perangai 'high' aq.ok?".Dahyun dan chaeyoung tersenyum gembira.

Sesekali Dahyun memandang ke arah budak lelaki.D.O yg tadi usha dia menoleh muka ke arah lain.'dah kenapa mamat ni?'soal hati Dahyun.

"Weh,aq ada cerita best!!kau tahu tak....

"Tahu apa cik kak?"cikgu jongkook menyoal Dahyun.x sangka pulak suara Dahyun kuat sampai ke telinga cikgu.Dahyun hanya senyum x tahu nak kata apa.

"Harini,permainan bebas.Tapi,kena joging satu round sekolah dulu,"kata cikgu jongkook.

*****

Budak perempuan semua main bola baling.Dah gabung kelas,mesti ramai orang+main merapu.yg main betul2 pun dah memang budak yg wakil sekolah.

Kini,bola di tangan Dahyun.

'nak bawak pergi mana ni?'

Dahyun yg x tahu nak main hanya berlari lepas dapat bola.Bila dia nak baling bola ke Jeongyeon,kakinya tersilap pijak dan menyebabkan dia ter'peleot' dan jatuh.

Semua mengerumuni Dahyun yg sudah terduduk.

"Kaki terseliuh ni.Tolong bawak Dahyun ke bilik rawatan,"kata Cikgu.Dahyun dan lagi dua orang bergerak meninggalkan padang.

"Dah kenapa Dahyun?"budak lelaki yg bermain bola melihat Dahyun dipapah.

"Kaki dia terseliuh la tu,"jawab Onew.

'terseliuh?'D.O mendengar perbualan budak lelaki.

'tak boleh jadi,aku kena jumpa Dahyun,'

"Aduhhh..!!!!"D.O mengerang kesakitan.Onew di sebelah panik.

"Kau kenapa?"

"Sakit perut..."jawab D.O yg pura2 sakit.

"Cikgu!!"

mystery of unordinary boyWhere stories live. Discover now