Tao terjaga dari pengsan.Dia mrmandang sekelilingnya.pelik,terkejut.Tao panik,dia terus bangun duduk dari pembaringan.Dia melihat Kris yg masih tidak sedarkan diri berada di sebelahnya.
"Dah bangun?".Tao memandang kearah suara itu.D.O sedang membawa semangkuk herba.Dia merawat luka Kris.
"Kau selamat D.O?Macam mana kami boleh tukar jadi orang balik?"Tao membelek2 tangannya.D.O menunjukkan rantai healing yg dipakainya.Tao agak terkejut.
"Jadi,ni la rantai yg Tak dijumpai lagi tu.....,"kata Tao.
"Tao,".
"Apa?"
"Kenapa kau kejar budak perempuan tadi?".tao memandang D.O pelik.Sejak bila dia kejar perempuan,Dan dia dekat mna sekarang ni?
"Yg aku ingat,aku nampak something drkat budak tu.Nampak Macam Ada aura kau punya rantai keluar Dari badan budak tu,"jawab Tao.D.O berhenti dari merawat Kris.Dia bangun Dan mendapatkan makcik Do.
"Makcik tau Tak apa2 pasal rantai kuasa?"soal D.O.Makcik yg sedang memsak sup memandang D.O.makcik merenung lambang wolf di dahi D.O lama.
"Haaah,Baru makcik ingat!Logo kau akan meyala bila rantai kuasa dekat drngan pemilik rantai.lepas je orang tu pakai rantai milik dia,lambang tu akan hilang,Dan orang g tu boleh kawal kiasa yg dah masuk dalam diri dia,"jawab makcik yg Baru sahaja ingat akan perihal it.
"Kiranya D.O, Dahyun..."
*****
Dahyun sedang berehat di katil bilik rawatan.Matanya melihat kaki yg dibalut."Best nye kau,Dahyun,"kata Chaeyoung di sebelah Dahyun.
"Best?pala hotak kau.Sakit la!,"
"Best apa?kau boleh ponteng kelas,boleh balik rumah terjs.Kan orang yg dapat berehat dalam bilik ni boleh balik terus,"kata2 Chaeyoung membuatkan Dahyun tersenyum.
Onew datang membawa Dua beg sekolah.satu diserahkan kepada Dahyun.
"Amboi kau,asal member dapat balik,terus ringan tulang nak tolong.Satu lagi beg ni siapa punya?"soal Chaeyoung.Onew menunjukkan kearah D.O yg tengah baring.
"Dia dah kenapa?"soal Dahyun sambil menjenvukkan kepala ke hujung bilik rawatan,yg menempatkan katil D.O.
"Gastrik,"
"Wei,aq pergi kantin dulu.Babai!"kata Onew.Dia meletakkan beg di atas kerusi sebelah katil D.O dan keluar.
"Aku pun pergi rehat jugak la,babai!selamat fly!,"kata Chaeyoung sebelum pergi.Kini,tinggal Dahyun Dan D.O sahaja.Dahyun mengeluarkan buku kosong dari beg Dan mula melukis.
'best nya bila x ada orang,aman je rasa,'bisik hati Dahyun.Dia melukis rupa lelaki yg menyelamatkannya daripada serigala.siap senyum2 lagi.
"Senyum apa tu?"D.O yg baru bangun melihat kelakuan Dahyun yg pelik.
"X Dak apa pun,"Dahyun sambung melukis.Dia tidak sedarkan D.O. bergerak ke sebelah katilnya.D.O merampas lukisan itu dari Dahyun.
"Do Kyung Soo!!"Dahyun Cuba merampas tapi desebabkan kakinya sakit menyusahkan dia until bergerak.D.O memandang likisan itu lama.Dia mula tersenyum.
"Gambar crush ke?"soal D.O.
"Tak...Tak...ni,rupa lelaki yg aku dalam mimpi...hah mimpi.."Dahyun cuba menidakkan keterangan D.O.
"Aku rasa kau x payah kut nak lukis2 rupa lelaki ni,"D.O meletakkan lakaran itu disebelah wajahnya.Dia menyelak rambutnya yg menutupi lambang wolf yg sedang menyala di dahinya.
Dahyun terkedu
"Kau?!,"
*****
SORI PeNDEK😂
YOU ARE READING
mystery of unordinary boy
FanfictionDahyun - seorang yeoja yg tinggal dgn appanya(pengusaha TheMoss) selepas eomma bercerai dgn appa.merrka hidup bahagia di dalam suasana kampung itu.Sehinggalah suatu hari dahuun terjumpa rantai yg boleh dijadikan alasan menolak confess Dari Onew.dahy...