4

20 3 0
                                    

Makcik memeriksa badanku.

"Tu lah,lain kali jangan bawak beg berat,kan dah terbuka luka,"makcik menepuk bahu aku.Sakit makcik!tangan makcik menyelak rambut yg menutupi dahiku.

"Logo wolf menyala,Dahyun x perasaan apa2?,".aku menggelengkan kepala.logo wolf aku dekat kanan dahi,mungkin Dahyun tak nampak sebab aku tutup pakai rambut aku.

End pov

*****

"Dahyun,"panggil D.O di loker.

"Kamsahamnida sebab tolong aku haritu,"D.O memberi sebungkus roti kepada Dahyun.

"Alah,benda kecik je.Btw, thanks for this bread,"Dahyun mengambil roti itu.

"Aku tak tahu pulak kau anak makcik Do,sebab yg aku tahu anak pertama makcik meninggal,"

"Eh,makcik silap cakap kot.Aku sepupu Tae Oh,"balas D.O.

"Laa,yeke?Tae x tak pernah cakap dia ada sepupu,"

"Biasalah,budak.Tahu main je,"D.O tergelak kecil.Mereka pun bersembang sampai cikgu masuk.

*****

Malam cuti,selalunya Dahyun akan ajak kawan2 pergi berkhemah.Biasalah,anak bos kepada TheMoss,mesti senang nak bawak masuk orang.

"Nah kayu,"Onew menjatuhkan selonggok kayu di hadapan khemah.Key pula baru keluar dari khemah.Dahyun dengan Chaeyoung duduk di sebelah api.

"Berkemah,berkemah,berkemah sama si Dahyun...

"Bisinglah Chaeyoung,"potong Dahyun.Chaeyoung tergelak keseorangan.

"Maju jugak tempat ni,"kata Onew.

"Of course,tengokla anak bos dia sapa,"balas Dahyun.Chaeyoung di sebelah acah2 muntah.

"Nasib baik malam ni tak banyak orang sangat,boleh kita buat bising,"Key yang baru muncul mencelah.Kini,semua orang keliling api.

"Wei,kau tahu tak pasal cikgu Hong Shim?Dengar cerita dia anak dato' "kata Chaeyoung.

"Eh,kau serius la.Tengok dia datang sekolah naik motor je,"balas Onew.Kini,sesi membawang bermula.Dahyun pula mencari2 fonnya.

"Wei,aku tertinggal fon aku dekat rumah la.Aku balik kejap tau,"kata Dahyun.Dia berseorangan pulang ke rumah.Disebabkan campsite jauh dari rumah,terpaksalah dia berjalan jauh.

*****

D.O pov

Aku dah tinggal lama dalam rumah ni.tak boleh jadi ni,aku kena keluar jugak cari rantai aku.Kalau tak,wolf barat jumpa dulu.Tapi,kalau aku bagitau makcik,nanti dia tak bagi aku keluar.

"Mianhae makcik,chek jadi anak menakan derhaka kejap nah,"monolog aku lalu melompat keluar dari tingkap.

End pov

*****

Fon dah ada di tangan.Memang lambatlah Dahyun jalan pulang ke campsite.Dia ralit melihat IG.

Prak

Dahyun mendengar ranting dipijak. Dia menoleh ke kanan.

"Tupai je kot,".Dahyun sambung berjalan.

Prakprakprak

Dahyun berhenti.Dia pasti bunyi tu adalah orang yg memijak ranting.Dia memberanikan diri pergi ke belakang pokok yg besar.Dilihat satu jembalang sedang mencangkung mencari sesuatu.Dahyun berundur ke belakang.Jembalang itu berdiri.

"Kyung Soo?"

D.O yg melihat Dahyun di hadapan terkejut.

"Buat apa dekat situ?"soal Dahyun.

*****

D.O pov

"Buat apa dekat situ?"

Aigooo,macam mana Dahyun dekat sini?

"Oh,aku....aku main sorok2 dengan Tae Oh,"jawabku.Dahyun menyuluh cahaya torchlight ke telingaku.

"Ani,kau tipu,"katanya.Aduh,mesti telinga aku berwarna merah.Macam mana nak lari ni....

"Dahyun,ada cicak!"kataku sambil menunding jari ke belakang Dahyun.Dahyun menoleh ke belakang.

Wush....

Akhirnya,aku berjaya lari.Aduh,sakit la pula kaki aku!takpa2,dah nak sampai rumah dah.

Hush,dah sampai pun.aku membuka pintu rumah.

Alamak,makcik dah tunggu depan rumah ditemani oleh seorang budak di sebelah.habislah aku....

Tae Oh pergi ke belakang aku.ada apa dengan belakg aku?tiba2,dia sepak betis aku.

"Argh!"aku terduduk di hadapan makcik.

"Ampun makcik!"

End pov...

*****

mystery of unordinary boyWhere stories live. Discover now