Burayı okumasanız olur ama okursanız daha iyi olur. Öyle yazarken birden gaza gelip kendi kendime büyücü tarihi uydurdum. Fena da olmadı. Bu hikayede yapılanbüyüyle ilgili bilgileri faln biraz cevaplıyor. Tamamen alakasız diyemem hiç değilse yarıya kadar okuyun bir de son paragrafı.
Salonda kalan küçük topluluk dikkat kesilmiş nefes almadan Neville'in bildiklerini anlatmasını bekliyordu.
***
-Yıllar önce, daha kimse zarar görmeden ve zaman büyüleri yasaklanmadan önce, zamanı yöneten birçok büyü bulunuyormuş. Bunların bir kısmı asa ile yapılan büyülermiş:
Zamanı ileri sarıp düşünselindeki gibi hiçbir şeye müdahale edemeden bir gölge gibi etrafın izlenmesini sağlayan;
Zamanı geri sarabilen;
Geçmişe gitmeye yarayan;
Yüksek olasılıklı geleceğin tahminini yapan büyüler gibi.Asalarla yapılanlar dışında bir de ayinli olan varmış. Ama bunun hikayesi biraz uzun, anlatayım mı?
Herkes o kadar meraklanmıştı ki bir an önce dinlemek istiyorlardı ses bile çıkarmadan gözlerini kocaman açarak başlarını yukarı aşağı salladılar. Neville devam etti:
-Güçlü ve mevkisi olan büyücülerin birleşerek bir kişiye yaptığı ayin şeklinde bir büyü sonucu, zamanın bekçisi ismi verilen bir bilge yaratılıyormuş. Zamanın bekçisi herkesten daha uzun ve sağlıklı yaşar ama günü geldiğinde elbet ölürmüş. O ölünce de yerine başka biri zaman bekçisi olabilirmiş ama eğer bir büyücü zaman bekçisi ölmeden önce kendini bekçi yapacak büyüyü yaptırmaya kalkarsa korkunç bir şekilde acı çekerek ölüyormuş.
Zamanın bekçisi çok güçlü olmasının yanı sıra ona yapılan büyü ile lanet altına da girermiş. Büyü onunla ölümüne kadar yaşar ve eğer kötülük ya da bencillik adına zamana zarar vermeye kalkarsa görevini kötüye kullanırsa büyünün laneti, zihnini ele geçirip, Imperius laneti gibi, kendini kurban etmesini sağlamış ve acı dolu bir şekilde kendini öldürürmüş. İşte bu yüzden zaman bekçisi olacak kişiler; cesur, gerçekten bilge ve kontrollü büyücüler arasından seçilirlermiş. Zaman bekçisinin asıl görevi zaman büyülerini kullanıp sorun çıkaran kişileri tespit etmek ve zamana verilen hasarı onarmakmış. Elbette bu bahsettiğim Hogwarts'ın kuruluşundan bile çok çok eski zamanlar. İnsanlık tarihinin başlarından bahsediyorum. O zamanlar zaman büyüleri yasak olmadığı için zaman bekçisi herkese karışmazmış sadece çok büyük hasarları tamir edermiş.
Tabiki her dönem de olduğu gibi o dönemlerde de kötü insanlar varmış. Sadece güç namına kendilerinin ve bir çok canlının yaşamını tehlikeye atabilecek insanlar. Zaman bekçileri saygınlık ve insanların onlara duyduğu güven ile görevlerini yaparken bunu bozacak bir kişi çıkmış ve her şeyi alt üst etmiş:
Çok ama çok zeki Magnus Karta* isimli bir büyücü zamanın bekçisi olmuş. Bu büyücü çok zeki olmasının yanında bir o kadar kibirli ve güç düşkünüymüş. Bu özelliklerinin yanında duygularını kontrol etmekte o kadar ileriymişki aklındaki tüm korkunç fikirleri gizleyip dönemin zaman bekçisi yaratma ayinini yapacak en güçlü 10 büyücüsünü kandırabilmiş. Onları iyi, bilge ve fedakâr olduğuna inandırıp ayini yapmalarını sağlamış. Ama ne yazık ki öyle kendini gösterdiği gibi iyi niyetli biri değilmiş ve her şey bir anda felakete dönmüş. Magnus gücünü biriktirene kadar rolüne devam etmiş ama öyle bir zaman gelmiş ki zamanın kontrolünü tam anlamıyla sağladığı kanındaki laneti kontrol edebilecek düzeye geldiğini anladığı anda zamanı bozmuş. İstediği şeyleri seçip istemediklerini atmış. Tüm büyücü ve muggle dünyası zarar görmüş; yaratıklar, hayvanlar insanlar hatta evrenin uzak köşelerinin bir kısmı yok olmuş. Magnus kendini öyle bir kaptırmış ki bu güce, zamanla oyuncak gibi oynamaya başlamış gözünü kör eden kibir kendini tanrı olarak görmesini sağlamış ve bir süre bu yalanla yaşamış.
Ama bir gün hiç ihtimal vermediği bir şey olmuş ve Rosa adındaki bir yeraltı meleğine aşık olmuş. Yeraltı melekleri toprağın kilometrelerce altında yaşayan çiçeklerin köklerini besleyen ve toprağa sahip olduğu gücü koruması için yarım eden yaratıklarmış.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harry Potter ve Zamanın Büyüsü
FanficÇapulcuların, zamanda yolculuk yaparak istemeden Altın Üçlü dönemine gelmesini anlatan şahsıma ait Harry Potter kitaplarından uyarlanmış bir hikaye. Zaman döndürücü sayesinde James, Sirius, Remus, Lily ve Severus'un 1994'e gelmesi ardından yaşanaca...