Hoofdstuk 3

103 11 1
                                    

Nick

Ik laat River binnen in mijn huis. 'Leuk huis.' Zegt ze terwijl ze rond kijkt. Ze wilt de kelder deur openen maar ik hou haar snel tegen. 'Wat wil je drinken.' Ze kijkt me even vreemd aan maar gaat dan in de woonkamer zitten. 'Wat heb je?' 'Ik heb van alles. Vodka, Passoa, Bacardi, Safari..' 'Zet alles maar op tafel.' Ik grinnik. Net durfde je niet eens één drankje aan. 'Nee, ik durfde niet bij een andere man te zitten dan mijn mate.'

Ik pak de flessen drank en zet het op tafel en wat frisdrank. Meteen schenkt ze wat voor zichzelf in. Dit gaat misschien makkelijker dan ik dacht. 'Dus River. Waar kom jij vandaan?' Zeg en schenk zelf ook wat in. 'Het noorden. De Brownstone pack.' 'Dat is eindje ver weg.' Ze knikt en drinkt haar glas leeg. 'Dus hoe heb je Nathan ontmoet?' 'Het is een lang verhaal... Ik wil er niet over praten.' Zegt ze en schenkt haar glas weer vol. 'En hoe gaat het tussen jou en Nathan.' 'Wel goed. Hij is alleen heel erg beschermend. Maar ook heel lief. Hij bedoelt het goed.' Zegt ze en gaat met haar hand door haar haren.

'En jij dan? Wie is Nick?' Ik grinnik. 'Wat denk jij.' Ze bekijkt me en neemt nog een slok. 'Ik denk dat jij je heel stoer voor doet. Maar eigenlijk diep van binnen heel lief bent.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'En waarom denk jij dat?' Ze haalt haar schouders op. 'Ik zie het gewoon. Ik kan het niet omschrijven.' Zegt ze en ze neemt weer een grote slok van haar drank. 'Nou dan ben je een van de weinigen.'Zucht ik en ga achterover zitten. 'Maar ik neem ze het ook niet kwalijk. Ik bedoel, ik ben niet de braafste jongen van de klas. Maar ik heb ook geen puur zwart hart.' River grinnikt. 'Een puur zwart hart? Hoe kom je daar nou bij?' 'Ik weet niet of je Aurora al kent. Maar zij vind dat van mij.' 'Dat slaat echt nergens op. Ik zou het wel zien als iemand een zwart hart heeft.' Zegt ze en drinkt haar glas weer leeg. Ik kijk haar verbaasd. Nog nooit heeft iemand eerder zo snel gedronken. Zelfs zonder dat ik er moeite er voor heb moeten doen.

Ze gaat staan en wankelt al wat. 'Heb je wat leuke muziek. Heb zo zin om te gaan dansen.' Zegt ze met een rare beweging. 'Ik... Uhh... Ik zet wel wat op.'Zeg ik en zet wat uitgaan muziek op. 'Meteen begint River met haar heupen te bewegen.' Ik bekijk haar lichaam en schenk dan nog een glas voor haar in. Ik ga naar haar toe en geef haar het glas. Dan dans ik met haar mee. En dat dansen word schuren, en dat lijkt River niet erg te vinden. Ze lacht, drinkt en danst verder mee. 

Als haar glas weer leeg is, neem ik het van haar over. Ik loop er mee naar de keuken vul het glas met water. Dan haal ik stiekem een klein flesje tevoorschijn die in de keukenkastje staat. Verstopt natuurlijk. Ik maak het flesje open en doe een paar druppels in haar glas. Ik verstop het flesje weer en loop met haar glas water weer terug naar River. 'Hier, water. Is wel even goed voor je.' Ze glimlacht breed. 'Dankje Nick. Je bent echt een schat.' "Graag gedaan lekkertje." Ze neemt een paar slokken van haar glas en danst weer lekker door. 

Na een paar minuten begint ze te wankelen. Erger dan net. 'Ho, Rustig aan beauty.' Zeg ik en vang haar op. 'Mijn hoofd.' Kreunt ze zachtjes. 'Geen zorgen. Ik zal goed voor je zorgen.'Grijns ik en til haar op. Dan loop ik de trap op. Ze legt haar hoofd tegen mijn borst aan en sluit haar ogen.  Ik loop mijn slaapkamer in en leg haar op mijn bed. Ze blijft rustig liggen. Ik loop naar mijn raam en wil de gordijnen dicht doen. Dan zie ik voor mijn huis dat vier jarige joch staan. Hij kijkt glimlachend naar mij en zwaait. Dan huppelt hij verder. Raar joch. 

Ik sluit de gordijnen en doe mijn shirt uit. Ik draai me om en kijk naar River. Ze ligt er zo vredig bij. In diepe dromenland. Ik loop naar haar toe en streel met mijn vinger haar wang. Stop. Stop? Ik verlang zo ontzettend erg naar River. Maar ik kan het niet doen? Wat is dit? Wat doe je?! Ga door! Ik schud mijn hoofd en wrijf over mijn gezicht. Nick wat doe je! Gebruik haar Roept mijn wolf boos en hebberig. Ik wil River vast pakken maar hou mezelf weer tegen.  Ik kan dit niet! Nick! Doe het!

Ik grom boos en ren naar de badkamer. Ik gooi de kraan aan en zet hem op het laagste temperatuur. Ik ga er onderstaan en duw mijn handen tegen de muren. Ik grom nog een keer hard. En dan....eindelijk rust in mijn hoofd. Eindelijk.

Na een halfuur onder de douch te hebben gestaan, heb ik droge kleren aan gedaan en ben naar mijn slaapkamer gegaan. Ik heb daar op mijn klerenkast gaan zitten met mijn vuist nadenkend voor mijn mond terwijl ik naar River kijk. Ik zucht diep en sluit dan mijn ogen.

Nog nooit. Nog nooit heb ik een meisje....niet gebruikt. Die er zo bij ligt. En River is echt niet de lelijkste. Maar ik kan het gewoon niet. Misschien ben ik ziek aan het worden. Heb ik zelf te veel of juist te weinig gedronken. Of misschien vind ik River toch niet zo aantrekkelijker dan ik dacht. Ik weet het niet. Maar, ik heb er vreemd genoeg...vrede mee? En mijn wolf is stil geworden na de koude douch. Dat helpt altijd gelukkig. 

'Nick?' Ik kijk op en zie River zittend naar mij kijken. 'Gaat het?' Ik knik. Dan kijkt ze om zich heen. 'Waar ben ik...' 'In mijn bed. Maar maak je geen zorgen. Ik heb je niet misbruikt.' Ze kijkt me vreemd aan. 'Daar dacht ik ook niet aan...' Zegt ze vragend en wrijft over haar mouw. 'Maar waarom lig ik in je bed.' 'Je....je had teveel gedronken.' 'Ow.... Sorry. Ik weet niet wat me bezielde.' Zegt ze en wrijft over haar gezicht. 'Mij ook niet.' Zeg ik meer tegen mezelf dan tegen River. Dan gaat de deurbel. River en ik kijken elkaar even aan. 'Ik ben zo terug.' Zeg ik en sta op. 

Ik loop naar beneden en doe de deur open. Daar staat Nathan voor mijn neus. Achter hem staat Dean. 'Hey...?' 'Weet jij waar River is? Niemand heeft haar gezien en jou mindlink staat uit.' 'Ik uhm...' Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik heb dit keer echt niks fout gedaan.

'Nathan?' Zegt River vanaf de trap. Ik kijk naar River en dan naar Nathan. Hij heeft mij nog nooit zo dodelijk aangekeken.



De MaangodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu