Hoofdstuk 6

87 8 3
                                    

Nick

1 week. Een hele week moet ik overleven buiten de pack. En dat is gevaarlijk. Een Rogue is kan mij aanvallen of een andere pack. Ook beren kan soms een probleem zijn als je moe en uitgehongerd bent.

En moe ben ik. Door dat ik vannacht niet heb kunnen slapen. Ik kan nu beter ergens even slapen en meteen schuilen voor de regen die deze kant op komt.Al snel vind ik een grot en snuffel rond of er geen andere bewoners zijn. Dan ga ik liggen op de harde grond. Ik mis mijn bed nu al. Mijn warme bed, mijn drank, de meisjes. Urg. Dit is de hele reden dat je hier bent Nick. Je moet echt afkicken. Misschien is een week weg toch niet zo slecht. Alleen ik....en mijn wolf. Misschien word hij eindelijk stil. Of niet. En word ik gewoon weer hoe ik was. Tot dat iemand mij vermoord.

Ik ga met mijn poot over mijn gezicht en rol mezelf op zodat mijn hoofd op mijn staart lig. Ik sluit mijn ogen en val al snel in slaap.

Nathan

'Heeft hij je aangeraakt River?!' Zeg ik dringend terwijl ik haar diep in de ogen aan kijk. Ik ben er achtergekomen dat Nick meisjes misbruikt. Ergens wist ik het wel, maar ik had geen bewijs. Totdat Dean Marije kon overhalen wat er nou aan de hand was. Woest ben ik. Mijn packleden horen hier veilig te zijn. Ik heb daarom Nick vandaag weggestuurd. Precies voor een week. Zodat de juiste straf kan worden bedenken. Maar voor mij is het eigenlijk al duidelijk.

'Nee.' Zegt ze strak terug. 'Weet je het zeker?' 'Ja. Ik vertrouw Nick...misschien wat minder dan eerst. Maar ik heb in zijn ogen gekeken Nathan. Ik zag....angst, verwarring...' 'Dat was allemaal een toneelstuk River. De waarheid is nu aan het licht.' Zeg ik en pak wat te drinken. Dan hoor ik de deur open gaan. De eerste packleden die uitgenodigd zijn voor de vergadering komen binnen lopen en gaan zitten rond de grote ronde tafel. River zucht en gaat ook zitten.

Ik kijk rond de tafel de tafel. Ik mis alleen Aurora. Maar die wilt het waarschijnlijk toch opnemen voor Nick. Dus misschien beter dat ze weg blijft.  Ik ga zitten op de Alfa stoel en iedereen kijkt naar mij. 'We gaan beslissen wat het lot van Nick zal zijn. Maar ik denk dat het iedereen wel mee eens zal zijn als ik zeg dat we hem gewoon vermoorden.' Ik zie sommig ja knikken. 'Nee.'Zegt Suraya. Ik kijk haar vragend aan. 'We moeten hem een tweede kans geven. Ik denk dat hij net op het punt was om te veranderen' 'Jij hebt makkelijk praten, jij bent nooit verkracht.' Zegt Marije. 'Ik ook niet.' Zegt River. 'En ik geloof Suraya. Ik ken hem niet zoals jullie hem omschrijven. Alleen dat hij veel flirten op het begin. Maar hij leek snel....verdwaald.' 'Het is een verkrachter River. Het is allemaal een act.' Zegt Jorn geërgerd. Ik grom kort naar Jorn. Niemand praat zo tegen mijn mate. Ik kijk naar River. 'Ik denk dat Suraya gelijk heeft. Iedereen verdiend een tweede kans.' Ik zucht diep en wrijf met hand over mijn gezicht. 'Oke. Hij krijgt een tweede kans. Maar nu als een omega. Hij zal moeten werken voor zijn rang en vertrouwen.' Suraya en River knikken. De andere kijken teleurgesteld. 

Dan komt Aurora binnen stormen. Iedereen kijkt vragend naar haar. 'Je bent laat.' 'Dat weet ik. Maar ik moet u iets belangrijks laten zien.' Zegt ze en houd een perkament omhoog. Ik steek mijn hand uit en ze geeft het papier aan mij. Ik rol het open en zie dat het een voorspelling is. Ik lees voor:

Hij is het laagste van het laagste

De vriend van de slechtste

Hij is de mate van de oudste

En heeft al het bloed van allemaal

Zijn leven is een leugen

Zijn afkomst is een leugen

Maar zijn ziel is puur

Op de dag van de woede

Op de dag van de waarheid

Op de dag van de ruzie

Word de uitverkorene bekend gemaakt

Hij zal kiezen het kwaad of het goede

Hij zal kiezen liefde of haat

Hij zal kiezen tussen leven of dood

Hij zal heersen.

De maangod."

Het is stil en iedereen kijkt naar elkaar. 'Is dit een voorspelling?' Zegt Dean. Aurora knikt. 'G-gaat dit over Nick?' Zegt Lynn verward. 'Hij? Nick Maangod. Natuurlijk niet.' Zegt Dean. 'Nathan benoemde Nick net als Omega. Laagste van het laagste.' Zegt River. 'Ja maar vriend van de slechste? Hij heeft geen vrienden.' Zegt Marije. 'Misschien de duivel.' Zegt Eva. Ik kijk naar het perkament en lees het nogmaals. 'Als dit echt over Nick gaat...moeten we hem doden.' Zeg ik en kijk naar de rest. 'Wat!' Roept Suraya en gaat staan. 'Als hij de maangod is, is hij gevaarlijk. Als hij er achterkomt dat hij de wereld moet heersen. Dan is niemand meer veilig. We kunnen die 2de kans, dat risico, niet nemen.' Zeg ik en kijk van de een naar de ander. 'Je kan de maangod niet doden!' Gromt Suraya boos. Ik grom terug.

'Wil je echt Nick als maangod? Wie wilt Nick als maangod?' Niemand reageerd. 'Wie wilt dat Nick gedood word.' Iedereen steekt zijn hand op. Behalve Suraya, River en Aurora. Maar ze zijn in de minderheid. 'Goed. Zodra Nick terug komt, doden we hem.' Meteen loopt Suraya boos en gefrustreerd weg.

Wat vinden jullie van het nieuwe hoofdstuk?  ^^

De MaangodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu