Het is een paar dagen later en ik ben weer beter. Ik voel nu eindelijk weer honderd procent. Julia kwam elke dag langs om het huiswerk te zeggen. Ze zei ook de hoogtepunten die die dag waren gebeurd. Ik zit in de natuurkundeles als wij worden gestoord door de rector. Hij wilt mij spreken. Waarom wilt hij mij spreken? Ik dacht dat alles afgelopen was. Ik loop samen met de rector de klas uit en vraag wat er aan de hand is. De rector beantwoordt mij met dat hij dit in zijn kantoor wilt bespreken. Wij lopen naar zijn kantoor. Als wij daar zijn biedt de rector mij een stoel aan en ik ga zitten. De rector staat nog en pakt thee en koffie. Hij zet de thee voor mijn neus op tafel.
'Dat is voor jou, Maud,' zegt hij, 'het kan wel even gaan duren dit.' Wat bedoelt hij hiermee? Nou ja, ik bedank hem voor de thee en neem een slok. 'Maud, ik snap heel goed dat je geschokt bent met wat er allemaal is gebeurd met jou en Daan. Je moet wel begrijpen dat wij er hier op school altijd voor jou zullen zijn en dat je alles kunt zeggen wat er gebeurd. Ik denk dat jouw beste vriendin en je vriendje ook wel te vertrouwen zijn. Zeker je vriendin. Maak je maar geen zorgen. Misschien weet je het al maar wij hebben Daan van school gestuurd. Hij zal hier nooit meer komen en gaat een andere school zoeken. Wij dachten dat je hem nooit meer wilde zien.' Ik heb hier geen woorden voor. Hebben zij dit allemaal voor mij gedaan? Ik snap er helemaal niks van.
'Bedankt meneer. Hebben jullie dit voor mij gedaan? Het had echt niet gehoeven. Ik ben jullie echt dankbaar. Ik... ik weet niet wat ik voor reactie hierop moet geven.' Ik neem nog een slok van mijn thee.
'Ik dacht dat het langer zal duren maar het is al klaar. Je mag gaan.' Ik drink mijn thee op voordat ik zijn kantoor verlaat. Op de gang kijk ik op mijn telefoon, ik heb een berichtje van Noud. Hij wilt weten hoe het met mij gaat. Ik app hem gelijk terug dat ik beter ben en dat ik op school ben. Dan krijg ik weer een berichtje van Noud. Hij wilt vanmiddag afspreken en haalt mij met zijn auto op. Dat vind ik lief en kijk er al meteen naar uit. Op dat moment gaat de bel. Wij hebben kleine pauze.
Die middag zit ik met Noud in zijn auto. Wij rijden de binnenstad in en komen bij de bioscoop uit. Noud heeft al kaartjes gekocht voor een film. Wij lopen de bioscoopzaal in en gaan op onze plekken zitten. Ik voel mij veilig en hou ontzettend veel van Noud. Wat ben ik toch blij dat ik hem ben tegengekomen. Ondanks alles wat erbij is komen kijken.
JE LEEST
My Ex Boyfriend✔️
Short StoryVOLTOOID Maud, een heel lief onschuldig meisje, ze heeft verkering met de leukste jongen van school. Op een middag is ze met hem op date en er gebeurd iets wat haar hele leven zal veranderen en dat iedereen zal verbazen... "De bus staat er al. Ik re...