Jag satt på Hogwarts expressen påväg till skolan. Jag lyssnade på losing interest av Shiloh medan jag kollade ut på landskapet bredvid mig. Jag sjöng tyst med i låten och började fantisera om hur bra jag mådde igen. Mina tankar upphördes snabbt när jag hörde en röst i högtalarna som berättade att jag var framme. Jag var ensam på tåget eftersom att terminen redan hade börjat och jag kom till skolan sist, men det gjorde inte mycket för mig då jag lätt fick panikångest.
Jag granskade de stora portarna framför mig och tog ett par djupa andetag. Mina händer började genast svettas och de darrade till och med lite. Jag försökte skaka av mig den nervösa känslan och öppnade portarna bestämt.
När jag kom in på skolan kände jag blickarna bakom min rygg. De kände igen mig. Allihop.
Jag gick osäkert förbi alla och försökte att undvika allas tomma blickar."Det är så trevligt att ha dig här igen, Hazel" Sa Dumbledore vänligt.
Jag mötte hans blick.
"Det är så skönt att vara här igen, Dumbledore, jag har verkligen saknat er alla!" Sa jag med ett leende på läpparna.
Efter lite småprat hade vi kommit fram till att jag skulle få privatlektioner av alla lärare ibland.
"Eftersom att du är.. speciell, så tycker jag och lärarna att det är bäst så. Då må vara ung men du har lika starka krafter som.. du vet vem, du måste bara lära dig att använda de rätt" Sa han.
Jag kollade ned på hans bänk och sen upp på han igen.
"Tack Dumbledore, verkligen. Jag uppskattar det." Svarade jag.
"Du kommer också få ett eget rum, tills ditt tillstånd blir bättre" Sa han vänligt.
Jag svarade med ett enkelt tack och gick sen ut ifrån hans kontor med en karta över skolan.-
Det här är mitt första riktiga kapitel!! Hoppas verkligen att ni kommer att gilla min bok! De första kapitlen kommer nog vara ganska dåliga, och det kommer ta något kapitel tills Draco kommer in i bilden!
YOU ARE READING
Till death do us apart | Draco Malfoy
FanfictionNär Hazel är tillbaka på Hogwarts igen är ingenting sig likt. Nya fiender skapas och gamla romanser krossas. Hazel börjar hänga med slytherineleven Draco, kommer hon få känslor för honom eller kan hon motstå honom? Men vad händer när hon får veta s...