Jag vaknade av att det blev kallt på rummet. Jag kollade runt och såg att både Hermione och Ginny hade gått. De hade säkert gått iväg och ätit frukost tillsammans med de andra.
Jag kollade på klockan bredvid mig och såg att klockan stod på 10:53. "Shit jag är sen!" Tänkte jag medan jag hastigt drog på mig skoluniformen.Jag sprang ned för den långa trappan medan jag mumlade några svordomar. Jag hade lovat att jag skulle äta frukost vid Gryffindorbordet, men eftersom att jag blir lite sen finns det en chans att de redan har börjat äta.
På nederste steget av trappan lyckades jag, så klumpig som jag är, snubbla. Såklart. Jag föll fort framåt och blundade. Till min förvåning så landade jag aldrig på det hårda, kalla golvet. Jag öppnade ögonen och det första jag såg var Draco. Han hade det där flinet som bara han lyckades få till, varje gång jag såg det så vreds min mage en aning och jag fick en klump i halsen.
Tiden stannade upp och allt jag såg var han. Hans vackra, men ondskefulla ögon och hans ljusa hy.
Allt slutade när jag hörde ett "klick" längre bort från oss. Jag reste mig fort upp och kollade dit ljudet kom från.
"Vad har du gjort, Malfoy?" Fräste jag åt honom.
Han mötte min blick. "Vad snackar du om? Är det så här du tackar alla gentlemän?" Svarade han med ett flin. Hans ögon var inte vackra längre. Jag gick fort iväg, jag var redan sen till mina vänner.
"Hazel, snälla prata med mig!" Hörde jag från Draco, med en gäll röst. Jag brydde mig inte, jag fortsatte bara att gå.Jag gick in i den fullproppade salen och letade efter dem med blicken. Det var ganska lätt att hitta Rons orangea hår, som tur var. Jag gick fram till dem med ett leende på läpparna och satte mig ned.
"Hej hörni, förlåt att jag är så sen, jag försov mig sen så-" hann jag säga innan Ron avbröt mig.
"Har du hört?" Sa han
"Hört vadå?" Sa jag. Han verkade väldigt exalterad så jag brydde mig inte så jätte mycket om att han avbröt mig.
"Malfoy har blivit tillsammans med Lavender" Sa han. Va?! Hur?! Flörtade inte han nyss med mig? What the? Min panna rynkades ihop.
"Brown?" Frågade Harry.
"Nä, blomman" Svarade Ron ironiskt.
Ginny fnissade lite åt hans svar.
"När? Hur? Varför?" Frågade jag
"Jag vet inte säkert, jag fick höra det av några i Slytherin. Jag tror att de blev tillsammans igårkväll, de hade tydligen legat med varandra sa dem" svarade Ron. Jag kollade på honom. Jag ville inte att de skulle tro att jag var arg så jag försökte på något sätt byta ämne.
"Hur känner du för det då? Med tanke på att hon är ditt ex och han nästan är din fiende." Sa jag.
"Jag bryr mig inte, jag har ju Hermione och är så mycket bättre än Lavender." Sa han. Jag funderade började fundera på Draco och Lavender, men fy fan vilket par, usch.
"Om det hade varit du, Hermione hade jag varit blivit förkrossad." Hörde jag Ron säga till Hermione. Jag kollade runt i salen och försökte hitta Draco. Jag kollade mot Slytherins bord och där satt han. Med sitt gäng plus Lavender. Jag kände nästan hur min kräkreflex gick igång.
"Hazel?" Sa Ginny.
Jag kollade på henne. "Ja?" Svarade jag.
"Förlåt att jag och Hermione gick iväg utan dig, innan vi kom hit skulle vi möta upp Harry och Ron, vi trodde att du skulle vakna tidigare." Sa hon försiktigt. Jag log tillbaka. "Det är lugnt Ginny, ni är i förhållanden, jag förstår er" Sa jag. Både Ginny och Hermione log tillbaka.
Just då kände jag mig riktigt ensam. Även fast jag nyss har träffat mina vänner igen så är jag ensam. Jag har ingen pojkvän, inga föräldrar, ingen som jag kan riktigt lita på. Jag kollade runt och såg par som höll om varandra, överallt. Jag kollade bak mot Dracos bord men de satt inte där längre, de gick förmodligen iväg för ett tag sedan.Frukosten flöt på helt okej. Vi skrattade mycket och jag veta lära känna dem mycket igen. Det var som att vi träffades för första gången igen. Dem presenterade mig också för Luna, en ganska ny tjej som de har börjat hänga med. Hon verkade schysst, väldigt speciell, men schysst.
YOU ARE READING
Till death do us apart | Draco Malfoy
FanfictionNÀr Hazel Àr tillbaka pÄ Hogwarts igen Àr ingenting sig likt. Nya fiender skapas och gamla romanser krossas. Hazel börjar hÀnga med slytherineleven Draco, kommer hon fÄ kÀnslor för honom eller kan hon motstÄ honom? Men vad hÀnder nÀr hon fÄr veta s...