في اليوم التالي،،،
اتجهت جميلة إلي عملها و كان كل ما رآها أحد بارك لها علي خطبتها فترد عليه بابتسامة إلي أن وصلت إلي مكتبها...
......................
في مكتب جميلة،،،كانت جميلة جالسة علي مكتبها تطالع بعض الملفات الخاصة بالعمل و فجأة فُتح باب مكتبها و دخل الثلاثي المرح..
احمد:يا دبلة الخطوبة عقبالنا كلنا...
حسن:ترارا..
مصطفي:و نبني طوبة طوبة علي عش حبنا...
جميلة:نتهني بالخطوبة و نقول من قلبنا يا دبلة الخطوبة عقبالنا كلنا......ايه يا مجانين..
حسن:العروسة جاية ليه انهاردة؟؟
جميلة:كنت عروسة امبارح و خلاص....انهاردة نرجع نشتغل بئة و لا ايه؟؟
احمد و هو يؤدي التحية العسكرية:تمام يا سيادة الرائد...
جميلة:غريبة يعني...مشوفتش الشخصية الرخمة اللي اتبلينا بيها...
مصطفي:ما انتي عارفاه بييجي متأخر..يلا ملناش دعوة بيه...
جميلة:تمام يلا اتفضلوا انتوا علي شغلكوا عشان متتعطلوش...
حسن:تمام يا سيادة الرائد...يلا يا شباب....و خرج الثلاثة...
.........................
في المستشفى،،،كريم:يعني طنط اصلا معترضة...و الله قلبي كان حاسس...مش معقول تمشي الموضوع كدة...
إياد:انا نفسي افهم هي ليه كارهة جميلة اوي كدة كأنها قتلتلها قتيل...
كريم:هي كارهة جميلة لان هي كانت عايزاك تتجوز شاهندة و حضرتك ضربت برغبتها دي عرض الحائط...ف طبيعي تبقي مش طايقاها..
إياد:المهم بئة..انا مش عارف هي ناوية علي ايه...امبارح ف الخطوبة كانت عمالة تتوشوش (تتكلم بصوت منخفض) مع شاهندة و يبصوا لجميلة...و أنا مش مطمن...
كريم:بص يا إياد...كل اللي اقدر اقولهولك خلي بالك علي جميلة...هي بتحبك...و ان شاء الله طنط هتهدي و تنسي الموضوع دة لما تلاقيك بتحبها اوي و متقدرش تعيش من غيرها...
إياد:يا رب بئة...انا مش حابب انها ف يوم تخيرني بينها و بين جميلة...لان الاتنين مهمين ف حياتي...
كريم:خلاص...صدقني هتعدي و الله...
و في تلك الاثناء جاءت ممرضة و قالت:
-دكتور كريم..دكتور إياد..المريض اللي كان ف العمليات الصبح بدأ يفوق..
كريم:تعالي نروح نشوفه يلا...و قام الاثنان...
.........................
في فيلا العمري،،،
أنت تقرأ
أحببت ظابط شرطة 1
Aventuraهي أقسمت علي الثأر لمقتل والدها و عاشت حياتها بلا حب ليظهر هو و يقع في حبها و يقرع أبواب قلبها...فهل ستقبل حبه أم سيقف القدر في طريق حبهما؟؟؟