Bab 1
"Sayang!" Ujar Elfian meleret macam minta tampar dengan penukul.Menyampah tol!
"Ye Elfian," gadis di hadapannya sudah tersipu-sipu malu.Alang-alang macam tu panggang je muka dia kasi tambah merah sikit.
"Tadaa.." Elfian menghulurkan sebuah kotak yang berbalut,tak lain dan tak bukan hadiah untuk si gadis cilik yang bod- maksud dia cantik tapi kurang cantik daripada makcik roastmah itu,ambik kauss.
Ok ok ok,more serious okay!Me promise,muah ceket.Pui,sampah.
"Sayang El sesangat," gadis yang bernama Belle itu beraksi gedik dengan muncung yang ditajamkan.Sah,doakan muka dia tak digilis dengan tar nanti.
"Sayang Sanwie juga,awak nampak cantik macam bulan di pagar bintang." Elfian mendekatkan mukanya ke arah Belle seolah-olah ingin mencumbunya.
"Auww..." Belle menolak wajah Elfian dengan tapak tangannya yang mulus itu.Biasalah,pemalas.Cuci piringnya lepas makan pun nda.
"Sekejap!" Elfian terhenti meneruskan tingkahnya apabila Belle tiba-tiba menjerit.
"Kenapa sayang?"
"Siapa Sanwie?" Elfian telan liur.
"Sayang ni cantik sangatlah macam sunset hah gitu," Elfian cover kesilapannya yang agak memerangkap tadi.
"Ouhh yeke Elfian sebut sanset eh tadi hmm.. sanset siapa?" Elfian tepuk dahi.Pompuan ni ada juga yang dia tendang kang.Muka je tak lawa,sunset pun tak tahu.Eh?Hahahaha k.
"Laa.. sunset sayang,perkataan english tu.Maksud dia matahari terbenam.Kan cantik tu,macam sayang.. ehhe,"
"Auw,you are so sweet lah." Wajah Belle yang sudah cemberut macam ayam mati tadi sudah kembali berseri lepas guna herba d'herbs.Gunalah tips ini untuk para playboys di luar sana.Kah!
Tit... tit...
Telefon Elfian yang berada dalam kocek seluarnya bergetar menandakan ada mesej yang masuk.Elfian melihatnya sekejap.
Elyan
➡two minutes more,cepat halau dia sebelum Sanwie muncul.Elfian pantas menutup mesej itu dan memandang ke arah Belle semula yang sedang asyik memandang hadiah yang baru diberikan oleh Elfian tadi.
"My sweet heart," panggil Elfian dengan suara romantis.Berbulu tekak woi!
"Yes hubby," Belle memandang tepat ke arah Elfian dengan penuh ayu,rambutnya yang panjang jatuh menampakkan lehernya yang putih gebu.
Gulp!Elfian telan liur.Eh,sabar-sabar bukan dia rasa nak teranjang Belle tadi ke?
"Hmm,baliklah.Saya pun nak balik dah ni.Balik okay," takdelah macam menghalau sangat kan.Dari jauh,Elyan menepuk dahi.Aku cakap halau dia bebetul halau macam anjing sia hahaha!Elyan meringis sambil membaca surat khabar secara terbalik.Entah sengaja entah fesyen terkini.
"Hah!Elfian halau saya ke?"
"Takdelah sayang,baliklah okay.Saya dah call teksi untuk umh.. Belle,dia dah tunggu kat luar.Okay bye!" Tanpa bersimpati,Elfian menolak tubuh Belle agar berdiri dan berjalan keluar daripada Kafe Vanidium itu.
Pemiliknya berasal daripada Italy dan jatuh cinta dengan seekor anak kambing di Malaysia,lantas membuka kafe di Malaysia serta melupakan alamat asalnya.
Katanya kambing itu istimewa,ada darah magisan dan nama saintifiknya adalah kambunicorns.Tah!
Tidak lama kemudian,muncul lagi seorang gadis cilik yang juga bod- maksud dia bijak lantas duduk di hadapan Elfian yang sudap siap-siap seperti seorang kekasih yang menunggu pacarnya tiba pada hari percintaan mereka.Dalam kata lain,datings gitew.
"Sayang.." ucap Elfian manja.Rasa cam nak pijak pula guna lori jamban.Dengan penuh macho,Elfian menarik kerusi untuk Sanwie duduk.
"Thanks hubby.." what?Euw,bich naneun sollo.Hubby taik hidung tujuh keturunan kau dikumpul dalam satu baldi,itulah tahap ke-jijik-kannya.K.
"So,Selena nak makan apa?"
Dari kejauhan selang beberapa meja,sekali lagi Elyan menepuk dahinya.Kali ini terus dia hempuk dahi dia atas meja sampai meja itu retak.Semua pandang dia kini.
"Eh,meja kat sini memang semua dah reput ke?!"
👑👑👑
"Elfian.. Elyan.. sekarang dah pukul berapa?" Anna mencekak pinggang di hadapan anak kembarnya itu.
"Pukul..."
"Hah! Pukul manja-manja gitu," Elfian memintas kata-kata adiknya itu.
"Ah,ni pukul manja-manja kau." Anna menarik telinga Elfian dan memulasnya kuat.
"Ah,sakit ma... ah!" Elyan sudah rasa seram-sejuk.Telinga rasa berdesing macam menunggu hukuman gantung diri.
"Ma.. saya nak ken-"
"Alasan,kau juga ambik ni." Dan telinga Elyan pula kali ini yang dipulas oleh si kucing garang Anna.
"Ahh.. ahh!" Dah kelaut pula bunyinya macam lain je.Ah,ko pikir biru memanglah.Tu suara gabungan Elfian dan Elyan yang merengek kesakitan.
"Apa bising-bising ni?" Arga muncul di ruangan itu tanpa baju.Sambil terpisat-pisat mungkin baru bangun dari tidur.
"Tengoklah anak kau ni,makin menjadi-jadi perangai.Sekarang jama berapa?" Anna berkata tanpa melepaskan cuping telinga Elfian mahupun Arga.Sudah kemerah-merahan di situ namun Anna tak kisah.Padan muka jadi anak-anak yang nakal.
"Hmm,tiga pagi.." kata Arga selepas memandang jam di dinding.
"Dengar tu.. sayangss.." Anna sengaja mendekatkan mulutnya di telinga Elfian dan Elyan.
"Dengar ma.." ucap si kembar itu serentak.
"Dahlah tu,lepaskan diorang." Arga mendekati Anna dan memeluk pinggang Anna yang kekal ramping dan.. seksi itu uhg,dari belakang.
"Jom sambung tidur,pepandai lah Elfian dengan Elyan tu.Dah 16 tahun dah pun." Arga mencium leher ehem Anna dan menarik Anna perlahan agar melepaskan sengatan terhadap telinga si pasangan kembar.
Akhirnya Anna hanya mengalah dan menurut suaminya kembali ke bilik mereka.
"Thank you papa,laf you!" Ujar Elfian dan Elyan serentak lantas berlarian masuk ke bilik masing-masing.Sempat menangkap kenyitan mata si pap yang sentiasa sporting dan paling best buat mereka.
Uhu!
Vomments✔❤🙈
YOU ARE READING
THE VAMPIRE 2 [HOLD]
Vampire[Hold] Sambungan cerita the vampire tapi terpaksa hold sebab jalan cerita hilang entah ke mana huhuhuhuhu