Bab 2
"Umigas,apa yang kamu cuba lakukan ini?" Elyan berkata dengan penuh lantang.
"Tak ada apa-apa El satu,saya cuma mau membeli kuih baulu ini.. hiks," Umigas meringis ketakutan.
"Bod─"
Pap!Kata Elyan tidak sempat berakhir apabila satu objek tiba-tiba menyengat punggungnya.
"Auch!Si luman yang kurang─ eh cikgu hehe.." Elyan yang tadinya penuh berdrama kini layu begitu sahaja sebaik menoleh ke belakang.
Baru nak masuk tv dah kena kacau dengan cikgu Saratunjang ini.
Cikgu Saratunjang sudah mencekak pinggang dengan wajah bengis.
"Apa lagi yang kau hebohkan dalam kelas ni.. encik Elyan?" Cikgu Saratunjang menyoal dengan nada yang sinis.
"Saya cuma berlatih bercakap,cikgu.Tak lebih daripada itu dan tidak kurang.Ampunkan hamba,hamba akan segera mengambil tempat duduk." Elyan menunduk dan pantas berlari ke arah tempat duduknya.
Seseorang telah menghadang kakinya membuatkan Elyan tersadung dan bom kebabom bam bam!
Hahaha!Seisi kelas sudah galak ketawa.
Elyan bangun daripada tiarap.Bajunya habis penuh dengan habuk kerana lantai kelas itu sudah hampir 10 bulan tidak bersapu sebab mereka guna vacuum.
Itupun last vacuum 2 tahun yang lalu.
"Kau!" Elyan menarik kolar baju budak lelaki yang menyebabkan dia tersadung tadi,seorang Poni.Seorang kaki jerawat.Seperti Bepop!Ambik kaus.
"Maaf,maaf saya tak sengaja.Saya nak menggeliat tadi tapi..." kata-kata Poni terhenti sebaik melihat mata Elyan bertukar hijau.
Dalam bayangan Poni,dia melihat seekor serigala buas dengan gigi taring yang sangat tajam di hadapannya.
"Ahhhhhhh!" Poni menutup wajahnya sambil menjerit kuat.
Elyan menolak tubuh Poni sehingga dia terduduk di atas lantai kelas.Dia mengaduh perlahan.Dengan selamba Elyan meneruskan langkah ke arah tempat duduknya yang satu-satunya berada di paling belakang.Sian.
Cikgu Saratunjang hanya menggeleng-gelengkan kepalanya melihat tingkah para pelajarnya itu.
Untuk pengetahuan tiada siapa yang mengetahui identiti sebenar Elfian dan Elyan kecuali mak bapak diorang serta author dan readers sekalian.Tu je.
Satu lagi,Elfian dan Elyan tidak sama kelas.Masing-masing berada di kelas pertama A dan kelas pertama B.
"Okay buka muka surat..."
"Kruuuh.. kruhhhh!Dapnye... kruhhh.. kruhhh!" Warna merah sudah naik ke wajah cikgu Sarat-
"Elyannnn!!!!Bangun!!!!" Lantang suara Cikgu Sarat hingga pengetua sekolah muncul di situ dengan membawa m16.
"Ah,apa dia cikgu?" Elyan bangun sambil terpisat-pisat.
Nafas Cikgu Sarat turun naik ketika itu.Nak je dia terajang Elyan ketika itu.
"Cuba jawab soalan ni?Apakah beza roti dan biskut?" Soal Cikgu Sarat dengan amarah yang ditahan-tahan.
Elyan bangkit dengan penuh gagah perkasa seperti najib selalu berteriak 'Malaysia boleh lahirkan anak 500 per day,demi kemajuan anakanda!!!'
"Baiklah,menurut sebuah kamus.Perbezaan roti dan biskut yang pertama ialah dari segi ejaannya,kedua roti ada huruh 'r',biskut tarak.Yang ketiga.."
"Keluar Elyan!" Kata Cikgu Sarat sambil menunjuk ke luar pintu.
"Alah,saya belum habis ca.."
"Keluar sekarang!!!!" Pengetua yang sedia ada di situ sejak tadi terus menembak Cikgu Sarat.Cikgu Sarat terkejut dan terus pengsan di situ.Cecair mengalir di seluruh kelas.
"Bodo betul lah pengetua ni,asal guna pistol air.Lain kali bawalah senapang betul-betul.Benda kecik macam tu pun nak kena ajar ke??" Elyan sudah membebel-bebel sambil cuba menarik Cikgu Saratmengandung ke bilik kesihatan.
👑👑👑
"Elfian,kau rasa saya ni berdosa ke?" Elyan menyoal Elfian ketika mereka sedang berehat di meja VVVIP khas keturunan raja dunia.
"Kenapa pulak?" Elfian menyoal sambil mengambil gambar makanannya lalu dipost di status watsap dengan kepsyen 'Laparrr'.
"Sebab saya dah tolong selamatkan nyawa Cikgu Saratunjang tadi.Tadi masa mengajar dia pengsan,jadi saya tarik dia ke bilik kesihatan kimia."
"Hei,kau tak ingat ke vampire tak akan membantu manusia!!" Mata Elfian mencerlung ke arah Elyan.
"Hmm,saya cuma kesian dengan cikgu tu..."
"Kingssss!!!" Seketika,kantin itu terasa bergegar macam ada gempa bumi dan beribu gadiss sudah mengelilingi Elfian dan Elyan di situ.
"Baby,jom kita gambar."
"Abang Elyan comel gilak."
"Abang Elfian hot handsome gituw."
"Elyan pun tak kurang habdsome lah."
"Eeee,nak khawin dengan Elyan ataupun Elfian je."
"Ahhh,tak sabar nak malam pertama dengan Elfian."
"Elyan comeyyyy!"
"Uwaaaa,babi-babi sekalian sila bertenang." Elfian memetik jarinya dan semua orang seakan kaku kecuali dia dan Elyan.
"Jom," Elfian dan Elyan mengambil masa itu untuk melarikan diri daripada kerumun zombieschool yang lebih menyeramkan daripada zombie kampung pisang.
Setelah jauh daripada kantin,masa kembali bergerak.Dan gadis-gadis itu bertempiaran mencari pasangan kembar yang sudah lesap itu.
"Weh,sini." Elfian menarik tangan Elyan untuk bersembunyi di satu sudut.Mereka memandang di kejauhan.
Ada seorang lelaki yang sedang membakar beg sekolah Elfian dan Elyan.
"Siapa dia tu?" Soal Elyan,Elfian angkat bahu.
"Kurang ajar betul,dia target kita malam ni.Sedap darah dia uiii..." Elfian sudah meringis kesedapan.
"Saya scan dia jap," Elyan menutup matanya rapat.
"Dia pelajar tingkatan 5 loser.Nama,Delvionstar.Seorang gangster paling haram.Ehhhhh,keturunan harimau woi!" Elyan pantas membuka matanya luas.
"Sini!" Elfian menarik kepala Elyan agar menunduk daripada dilihat oleh Delvionstar.
"Sedap bang,darah harimau.."
"Shhh,dia boleh hidu kita ada di si-"
"Hai,korang buat apa kat situ?" Okay,Delvionstar kini sudah berdiri di sisi mereka,beberapa langkah jauhnya.
Cilaka!
YOU ARE READING
THE VAMPIRE 2 [HOLD]
Vampire[Hold] Sambungan cerita the vampire tapi terpaksa hold sebab jalan cerita hilang entah ke mana huhuhuhuhu