anyeong~sorry lah kalau cerita ni tak best sebab saya baru dkt sini.so,selamat membaca. (one shot story.maybe)'^_^
Di kejiranan Taman Yehet
Pada pagi ahad yang indah, Taeyeon membuka kelopak kelopak matanya dengan perlahan sambil tanganya menghalang cahaya yang terdedah akibat dari tingkap biliknya yang tidak ditutup pada waktu malam. Lalu Taeyeon terus pergi melihat dirinya di cermin soleknya yang besar. Dia tunduk hormat dan berkata "anyeong, goodmorning Kim Taeyeon sshi.lenanya tidur malam tadi!!!" .taeyeon seperti orang gila kerana bercakap seorang diri dan menjerit tak tentu pasal. nasib baik tak ada kamera tertutup,kalau tidak malu dia..."well,apa nak malu sangat?sekarang dah jadi trend lah" sampuk taeyeon.Tanpa membuang masa,dia terus mengambil tuala masuk kedalam bilik mandi.sambil mandi dia pun suka nyanyi.merdu suaranya.
Selepas mandi dia menyiapkan dirinya dgn pakaian senamnya dan berdandan rambut,dia pergi keluar rumahnya untuk mengambil banana milk yg di pesannya setiap hari. dia masuk kedalam rumahnya semula dan memulakan sarapan paginya dgn banana milk & bacon. Setelah bersarapan, dia pergi berjoging di taman yg disediakan.Dia pergi ke taman itu dgn membonceng basikal.
Setelah tiba di taman itu,taeyeon meletakkan basikal di tempat yang disediakan.
Dia memanaskan badannya sebelum berjoging.kemudian, dia terus mula berjoging dgn mamakai earphone dan mendengar lagu supaya tak rasa janggal. Ketika Taeyeon asyik berjoging sambil mendengar lagu tiba-tiba sorang lelaki bercermin mata hitam terlanggar dia lalu mereka pun terjatuh atas tanah. lelaki tu cpt² angkat taeyeon dan meminta maaf kpadanya."ah~mianhae gwenchana? mianhae. saya minta maaf sangat. kalau kita jumpa lagi saya akan belanja awak sesuatu.mianhae.anyeong~"belum sempat taeyeon berkata apa² lelaki tu berkata begitu dan terus hilang dari pandangan.dia mengomel byk dan memulakan semula aktivitinya tadi.setelah tamat satu pusingan taman itu taeyeon pun pulang.
Apabila tiba di rumah, Taeyeon menuju ke sofa di ruang tamu.dia duduk atasnya.
Pada waktu petang
Ting tong~
kedengaran bunyi loceng rumah Taeyeon. "aik hidup pulak loceng aq ni. haritu cuba tak bunyi.siapa pulak la special sangat sampai lonceng aq ni boleh bunyi semula? ya!! chakkaman!"kata taeyeon.pintu dibuka."ah! (terkejut) anyeonghasayo cheoneun Byun Baekhyun imnida. saya baru pindah rumah sebelah. saya baru pindah masuk pagi tadi dan baru saja siap kemas barang dalam rumah tu.saya harap kita dapat jadi jiran yang baik hati.baiklah saya dah penat cakap dah ni.lagipun hari nak senja.selamat tinggal.oh! sebelum saya lupa...apa nama awak?"