💜 3 💜 YENİDEN YAZILDI

134 16 37
                                    

Salona geçtiğimiz de ne içmek istediklerini sordum. Herkes orta şekerli sade kahve isterken, Yavuz'un bol köpüklü şekersiz kahve istediğinde mutfağa içimden söylene söylene gitttim.

'Acaba kahvesine bir yemek kaşığı kırmızı biber,tuz,ve sirke mi katsam?Ay yok o an beni rezil eder. Ve belki bunlardan birine karşı alerjisi vardır?Başıma bela almak istemem.'


Kahveleri hazırladıktan sonra kahveleri salona götürdüm.
Gıcıklık olsun diye Yavuz'un kahvesini sona saklamıştım.  Kahveleri dağıttıktan sonra sıra Yavuz'a gelir.
Kahveyi ona doğru uzattığımda  Yavuz kahveyi alır.  Bende kahvemi alırken oturmaya yer aradığım da sâdece Yavuz'un yanını boş gördüğümde mecbur iki kişilik olan koltuğa doğru ilerledim. Koltukta oturdum.




........

Kahve faslı bittikten sonra sofrayı kurduk .

"Aa tavuğun yanında olan şey ne?"

"Azerbaycan'lıların yemeği. Kızımın arkadaşı Azerbaycan'lı da ondan öğrenmiş. Yanındakı de öğütülmüş ceviz. Tavuğun içi öğütülmüş ceviz ,palçık turşusu ve soğanlı vs  karışımla doldurulur. Balık levengisi de oluyormuş.

"Palçık turşusu mu?İlk defa duydum... Çok güzel olmuş, çok beğendim. Tarifini isterim."

"Afiyet olsun,  veririm."

.....

"Ve son olarak Azerbaycan'da pilavı sofraya sonda getirirler. Ben getireyim."

Mutfağa gidip pilavı getirdiğim de "Buda döşemeli aşımız. Afiyet olsun." Dedim.

"Pirinçler çok farklı ve uzunlar. Nereden aldın?"

"Arkadaşım Azerbaycan'dan getirmiş."

"Tadı güzelmiş."

Yemek faslı bittikten sonra çay sofrasını kurduk. Kirli bulaşıkları makineye attığımız için mutfak temiz görünüyordu. Çayları sofraya götürdükten sonra  dilimlenmiş pastayı da yemeye başladık.

"Tadı çok güzel. Ömrümde bu kadar lezzetli ve farklı  pasta yemedim."

"Afiyet olsun enişte.  Arkadaşımın annesi pastacı olduğu için tarifini ondan aldım ve malzameleri Azerbaycan'dan getirmişti."

"Üstelik Azerbaycan'da olan malzemeler Türkiye de yok. Keşke olsa. Pasta için hiç bilmediğimiz malzameler kullanıyorlar."


Ablamlar gittikten sonra evi mutfağı annemle  beraber temizledikten sonra odalarımıza  çekildik. Aklıma Yavuz'un soğuk sinirli oluşu gelince neden öyle olduğunu merak etmeye başladım. Tahminen boyu 1.80 veya 1.85 arasındaydı. Geldiklerinden evden gidene kadar gülümseme miş, arada da kaşlarının u hâlini alma sebebini, aklından nelerin geçtiğini çok merak ediyordum. Bu hâline gelmesine sebep ne olabilirdi? Aşk acısı mı?

"Yat, uyu Simay! Sanane elin adamından! Bu merakın yüzünden bir gün başına işler açacaksın!"

.....

AŞKIN AYAK SESLERİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin