PC 14♥

2.5K 101 5
                                    

Semua yang berada disitu memandang Rayn yang menunduk itu.Rayn mengeluh berat.Kau pasti ke Rayn? kau pasti kau takkn menyesal?

Ye, kalau ink yang terbaik bagi aku, aku akn buat

"tapi kenapa Rayn?"soal Permaisuri Harisa dengan nada sayu.

Matanya yang terasa panas itu dibiarkan sehingga satu titisan air mata yang berperasaan kecewa itu menitis dipipinya.Rayn mengangkat wajahnya, wajah Haykarl dipandang kecewa.

"Saya dah tahu semuanya Hay, saya tak sangka awak buat saya macm ni Hay.Hati saya hancur Hay! hancur kali kedua disebabkan awak,Hay!!

Awak hancurkan kepercayaan saya pada awak! awak hancurkan cinta saya pada awak! awak hancurkan segalanya Hay!! saya kecewa dengan awak"

Ayat terakhirnya sudah naik satu oktaf.Permaisuri Harisa, Raja Hazimi, Bonda dan Ayahanda masih tidak faham dengan keadaan sekarang ini.

Rayn memandang Myra yang berada disebelah Nisa.Myra juga memandangnya Satu senyuman manis terbit di bibir Myra.Rayn meraup wajahnya.

Haykarl terpempan.Ta...tahu segalanya?

"Baru saya tahu Humyrah adalah ex girlfriend awak.Kenapa awak tak bagutahu saya Hay?! kenapa kau tak bagitahu aku Myra?! kalau aku tahu benda ni dari awal lagi aku memang taknk hubungn nilah!!

Aku kesal dengan korang berdua.Kau Myra, rupanya kau tikam belkg aku!! aku kesal sebab ada sepupu yang macm kau!"

Rayn bangun menuju ke arah Haykarl.Cincin dijari dicabut.Tangn Haykarl ditarik lembut.Haykarl memandangnya dengan perasaan bersalah.Rayn tersenyum tawar

"Sa..saya sayang awak Hay, saya hiks...saya cintakn awak tapi...awak hancurkan segalanya"teresak esak dia menangis sambil menekup mulutnya.Air mata Haykarl akhirnya jatuh.Sebak dan sakit hatinya melihat air mata tunangnya jatuh.

Mereka memandang mereka berdua sebak.Air mata bonda, Permaisuri Harisa dan Harisha sudah mengalir.Nisa, Khairah dan Ezliya menahan air mata dari keluar

Rayn tergelak kecil dalam tangisan.Haykarl meraih tangan Rayn dan digenggam erat lalu dicium lama tangan gadis itu lama bersama tangisannya.Rayn hanya memerhati bersama air matanya

"Hay, saya harap awak bahagia dengan Myra.Awak anggap kita bukan jodoh dan jodoh awak adalah Humyrah.Bekas kekasih awak

Sebab cinta saya, saya lepaskan awak pada Myra.Myra jaga Hay untuk aku, cinta dia, sayang dia macam mana aku sayang dia dan cintakan dia.Aku harap korang berdua kekal bahagia.Saya sayang awak Hay! soo much sayang"

Ayat terakhirnya diperlahankan namun didengari mereka berdua saja.Tangannya yang digenggam itu ditarik.Air matanya dibiarkan mengalir

"I'm sory sayang! i'm sory"bersungguh sungguh dia meminta maaf pada tunangnya.Air matanya mengalir lagi

"You late Hay.Start from now saya dengan awak dah tak de apa apa hubungan.Lepas ni awak buat hal awak, saya buat hal saya.Saya minta diri dulu assalamualaikum Hay"

Pantas dia bangun menuju kekamarnya denga perasaan kecewa.Semua disitu memandang Rayn yang naik ke atas.Haykarl menyeka air matanya.Dia akan pergi tapi dia takkn lepaskn Rayn

Dia bangun dari duduknya.Humyrah dipandang tajam.Perasaan benci membuak buak pada gadis itu.

"Hay akan pergi dari sini tapi Hay takkn lepaskn Rayn.Cakp dekat dia Hay cintakan dia sepenuh hati Hay.Jujur Hay cakap, Hay tak cintakan Myra.Hay diperangkap" Kata Haykarl lalu beredar dari situ dengan perasaan kesal.

Terkedu Myra mendengar itu.Akhirnya untuk mendapatkan Haykarl sudah gagal sepenuhnya.Mata mereka semua memandang ke arah Myra yang terkulat kulat itu

PRINCESS OF A CRUELWhere stories live. Discover now